'Ne yapacaksın Harun? Kaldın yine sik gibi ortada," diye düşünürken usulca sandalyeye oturdum. Karşımda ultra gizemli bir kadın var, masanın ucunda sohbetimi bekliyor. Telefonun diğer ucunda da ultra seksi bir kadın beni ve vücudumu bekliyor.
"İlk kez..." diye lafa başladı Asuman. Düşüncelerimi bırakıp, Asuman'a yöneldi kulaklarım.
"Rakıyı lise üçte içmiştim, kızlarla. Tadı çok kötü gelmişti hepimize. 'Acınıza kadar için' demiştim bende. Ben ve bir kız arkadaşım fondip yaptık." dedi.
"Ne acın vardı o zamanlar?"
"Akıl ve acı yaşta değil, baştadır Haruncuk. En uyuz olduğum sorudur o. Dokuz yaşındaki bir çocuğun hasta anne ve dört küçük kardeşine bakması mesela... Yaşta mı? Yoo."
"Sorumu cevaplamadın, Asuman."
"Vardı işte bi acımız,"
"Mükemmel bir özgeçmişin var..." Dedim, kahkaha atarak sözümü kesti. "Neden bu haldesin diye soracaksın, değil mi?"
"Yani... Herkes merak eder. Bende çok merak ediyorum," dedim. Rakıyı çeyreğe kadar doldurdu ve su katmadan içti. "Gece uzun, dertlerimiz bir geceye sığmaz ama senin için özet geçerim," dedi. Gece benim için kesinlikle uzun değil. Cemre harikulade bir şekilde hazırlanmıştı, beni bekliyordu. Karşımda hiç gitmeyeceğimden emin bir kadın vardı, benimle konuşmak istiyordu. Cemre'ye verdiğim bir söz vardı. Neden Allah'ım? Neden? Ben iki kadının arasında kalmayı yatakta tercih ediyorum. Zaten evde ayrı kombinasyonlarla üç kadının arasında kalıyorum. Neden bu kadınların sayısı git gide artıyor? Neden?! Şimdi onlar da haklı. Aynaya bakınca bende kısa süreliğine hak veriyorum. Sonra cüzdanımı açıyorum ve bu hak süresi uzuyor. Hele arabama bindikten sonra... Neyse neyse.Benim ikisini de idare etmem gerekiyordu. Asuman'ı bırakıp gidemezdim, kız benim kaybolan gururumu kurtarmıştı. Cemre'ye de söz vermiştim. Benim bu işi çözmem gerekiyordu. Bir kaç saniye sonra başımın üstünde adeta güneş açıldı. Yıldırımlar çaktı. Ampüller sadece bende yandı. Mekanda aydınlandım. Oturan yıldız gibi hissediyordum kendimi. Geçen Devrim ile yeni bir mekanın açılışına gidecektik. Clup açılışları gece on ikiden sonra başlıyor. Bu demek oluyor ki gece bire kadar vaktim var. Tekrar izin isteyip, Devrim'den mekanın telefon numarasını aldım. Oda kız arkadaşıyla gidecekmiş. Bileti de aldırdım. Ona faizli geri ödeyeceğim ama olsun. Ben cemre ile gitmesem çooktaaaan satılmışım haberim yok. İnşallah iyi bir kıza satılmışımdır, yoksa çok üzülürüm. Geri zekalı "Beğenmezsek paslaşırız" dedi. Bu çocuk öyle birine aşık olacakla futbol topu gibi ondan ona, ondan ona şutlayacak kız bunu.
Cemre'yi aradım.
"Geliyorum deme, duşa gireceğim şimdi."
"Cemreciğim, Alanya'da yeni bir mekanın açılışı var. Biletler hazır... Senin gibi sıradışı biriyle sıradan bir mekana gitmek istemedim, bir gibi seni alsam nasıl olur? Sende kendini yormadan hazırlanırsın,"
"Teşekkür ederim Haruncuğum. Tamamdır, bana uyar. Hediye aldığın arkadaşın bırakmadı mı yoksa?"
"Kalktım yanından, bizim bücürlere sözüm vardı onları almaya gidiyorum şimdi. Aşk olsun bak, şuan beni çok kırdın."
"Tamam, tamam. Kırılma hemen. Öptüm seni, cüüüss." dedi, gayet inanmayarak. Ama ben sana gösteririm Cemreciğim. Hemen Nazlı'yı aradım."Efendim ağabey?"
"Bizim acil durum fotoğrafları lazım ağabeyim. Arabada olan var mı, Simgeyle beraber?"
"Dur ağabey," dedi. Bende heyecanlanmıştım. Ygs sonuçları gibi içimde bir kıpırtı vardı.
"Var ağabey,"
"Gece mi?"
"Oda var,"
"Yolla ağabeyim,"
"Erkek milleti değil misiniz hepiniz aynısınız!"
"Yolla kız, kaç tane erkek tanıdın da böyle konuşuyorsun sen?"
"İki ağabeyim yetiyor, sizin yüzünüzden ileri de ki kocama güvenmeyeceğim,"
"Nazlıııı! Çıldırtma beni ağabeyim,"
"Yolladım ağabey."
"Sen neredesin?"
"Evdeyim nerede olacağım? Onları gezdirdiğin kadar beni gezdirmedin ki! İzin de vermiyorsun..."
"Kapat ağabeyim, telefon faturama da el koyma, kapat." Manyak ya. Çemkirme Makinesi resmen. Hava da, kara da, su da her yerde. Neyseki işim hallolmuştu. Şerefsizlik zor zanaat. Asuman'ın yanına gittim."Oğlum, sanki başbakansın,"
"Ceo'yum kızım ben,"
"Neyse, içsene." Dedi. Rakıdan sonra viski veya votka içeceğim kızım ben, nereye içeyim? Ölürüm ölür. İçtim.
"Ee, anlatsana. Nasıl bu hale geldin?"
"Kim getirdi diye soracaktın,"
"Yok artık. Erkek yüzünden mi? Değer mi kızım bize? Manyak mısın sen? Sizin gibi naif bir cinsiyet. Bizim gibi hain bir cinsiyete karşı? Niye Asuman?"
"Oğlum, evliydim ben." OHA!
"Oha, Asuman. Çocuğun da var mı?"
"İki aylık." dedi.
"İki aylık çocuğun mu var?!" Rakıyı sek içtim.
"Lan iki ay evli kaldık,"
"Haaaa, yüreğim ağzıma geldi. Tükürecektim masaya. Öyle desene kızım. Ee?"
"Bu hayvan yolsuzluklara karışmış. Hemde üst mevkiden birinin karısıyla ilişkisi varmış. Çift darbe devlete yani."
"Sende gittin tam adamını mı buldun?"
"Yedi yıldır tek adam oydu oğlum, ne bileyim ben böyle olduğunu?"
"Yedi yıllık darbe yani? İyi kerizlemiş çocuk seni,"
"Karşında kız var hayvan,"
"Pardon Asumancığım. Rakı insanın dilini fazla çözüyor,"
"Senin terbiyeni çözdü," dedi.
"Kendimdeyim. Devam et lütfen hanımefendi."
"Yani. Hatunla kendi işi çıkmasın diye benim üstüme attı, hem sınır dışı edildim, hem aşkımdan oldum, hem de kariyerimden. Duble darbe yani,"
"İçeri atılmamışsın?"
"Avukattı kadın. Hafifte vicdanı varmış, para ve sınır dışı ile olayı çözdü. Gel gör ki, havalimanına kadar başıma silah dayalı bir şekilde gittim. Kimselere ötmeyeyim diye,"
"Film gibi hayatın varmış. Bu çöküş sana hiç yaramamış. Bir şey yapmadın mı ona? Bir şey söylemedin mi?"
"Ben ilk ilişkisi olduğunu yakaladım. Ama böyle bir kadın ve böyle bir geçmiş olduğunu bilmiyordum. Gündelik sandım işte. En fazla haftalık. Aldatıldığımı öğrenince iş koptu tabii. Gittim yanına; "Bir şeyleri toplamaktan yoruldum artık. Sen hep bu ilişkinin dağınık çocuğuydun. Bu sefer toplamayacağım, bırak dağınık kalsın." dedim. Evi terk ettim. Sonra bu başka bir üniversiteye yönetim kurulu başkan yardımcısı olarak geçecekti. Özel, ünlü bir üniversite. O üniversite de doğumunda hangi doktorlar girdiğine kadar araştırma yapmış. Olaylar o zaman patladı. İmzalar değişmiş, benim adım verilmiş. Sabah uyandığım da apar topar kaldırıldım soluğu nezarethane de aldım. Avukatım çoktan tayin edilmiş zaten. İdam gününü bekleyen mahkum gibi bırakıldım ortada."
"Çok üzüldüm," diyebildim. Ne diyebilirim ki? Kız darbe üstüne darbe almış ne yapabilirim?
"Çok seçkin ve çok ünlü biriydim ben. Şimdi halime bak. Yanlış kişi yüzünden başıma gelenlere bak. Kaç yıllık emeğim, güvenim bir günde bitti."
"Vallahi çok şaşırdım Asuman. Ne diyeceğimi bilmiyorum... Şimdi o ne yapıyor?"
"Ne yapsın gamsız pezevenk. Oda atıldı tabii. Ama onun hayatı benimkisi kadar sikilmedi."
"Hallederiz güzelim, sen bana yarın öz geçmişini yolla. Bende üst patronlarla bizzat konuşup, durumu anlatırım."
"Her şeye yeniden başla diyorsun yani?"
"Sevmeye bile yeniden başlamalısın bence," dedim. Rakı çarpmıştı... Şok oldum. Oda duymamazlıktna geldi zaten. Nahoştuk ikimiz de. En azından ben nahoştum. Ve o çok hoştu.
"Sen anlatmayacak mısın?" dedi.
"Bir meyhane daha borcum olsun istiyorum."
"Kalkalım o zaman, yoksa döküleceksin." dedi. Saate baktığımda on ikiydi. Atlatmıştım.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Şerefsizsin çünkü, yaparsın!
Humor"Valla, sende bizim öküzlüğümüzü sollayacak bir yapı görüyorum. En son sendeki pala bıyıkları rahmetli dedemde görmüştüm," "Aa! Ne güzel işte, arada dedeni anmaya fırsat veriyorum. Otur da bir dua et," "Subanallah, neler var, bize neler düşüyor...