THE DANISH FICTION AWARDS 2018
Jeg ved ikke med jer, men jeg er træt af, at man stort set kun kan vinde de der fede klistermærker til sine bøger, hvis man skriver en engelsk bog. Så jeg valgte at lave en forandring.
Selvfølgelig er der nogle regler, fordi uden dem ville det her helt klart gå helt galt. Please læs dem, da du stort set ikke kan deltage uden at kende dem.
REGLER
1. Du kan kun nominere den samme bog inde for den samme kategori ÉN gang. Det vil sige, at hvis jeg skulle stemme på en bog inden for "bedste teenage fiktion", så ville jeg kun kunne skrive "Hunden åd min ost" én gang, men jeg ville godt kunne stemme på "Krabben spiste min tå," og "Rejen slap væk" osv.2. Du må gerne nominerer din egen bog.
3. Du skal ikke følge mig eller læse min bog for at deltage. Jeg gør ikke det her, for selv at få noget ud af det, jeg gør det simpelt for at vi som danske forfattere kan prøve spændingen. Plus, indrøm lige at det ser sygt cool ud at have et af de der klistermærker på sin bog, så alle kan se det. Mega cool.
4. Du kan godt nominere mine bøger, selvom jeg har lavet selve konkurrencen ahahah. *Blink blink*. Men tro ikke, at jeg snyder og får mig selv til ah vinde alle. Alle priser er lagt i ansvar af læserne, så jeg kan ikke selv bestemme, hvem der vinder hvad.
5. Hver bog kan kun vinde en gang. Så "Svampen brugte kappe" kan ikke både vinde i humor og action.
6. Jeg vil ligge kategorier op, som man kan nominere under, og de kategorier vil være dem, som man kan skrive under. Du kan kun nominere en bog, hvis du nominerer den under det rigtige kategori. Så hvis "Lysende som stjerner," ligger under 'Romantik', så kan den kun nomineres i kategorien 'romantik' og ikke alle, som I vil. Dog kommer der noget, som hedder "selvopfundne kategorier," som du kan nominere en bog i. Her kan du nominere bogen i alt du vil, men stadig kun EN gang.
7. Du må kun nominere historier af danske forfattere. Historien kan derfor godt være skrevet på f.eks engelsk, den skal bare være skrevet at en dansker.
8. Bøgerne som bliver nomineret, skal ikke nødvendigvis være afsluttede. De kan både være færdige og under arbejde. Så længe der mindst er 1 kapitel ude, så kan din historie deltage i konkurrencen.
9. Du kan godt nominere flere bøger fra den samme forfatter.
10. Hvis en bog, vinder flere gange end en, så vil bogen få den pris, hvor der er flest stemmer, og de resterende priser vil gå til andenpladserne.
HVORDAN GØR DU?
I undrer jer sikkert over, hvordan man overhovedet deltager i det her underlige dims, så nu får i det at vide.Vælg en bog, som du gerne vil nominere. Næste kapitel vil være med alle kategorierne, så hvis nu det står sådan her:
Bedste romantiske bog
Bedste varulve bog
Og du gerne vil nominere inden for varulvebogen, så markerer du "bedste varulve bog" og skriver en kommentar ud fra præcist den linje. Du skriver simpelt bogen, som du gerne vil nomineres navn, og så skriver du forfatterens navn.
YOU ARE READING
The Danish Fiction Awards 2018
RandomHar du lagt mærke til, at man med engelske bøger, kan vinde alle de her seje priser for sin bog, og så får man de her klistermærker, som man kan sætte på sit cover, så alle kan se det? Sådan noget kan ikke ske for danskere, fordi ingen har sørget fo...