|PUASA 1|

1.3K 60 52
                                    

EJEN ALI & THE GENG

Hari ini hari pertama bagi ejen² muda MATA yang muslim berpuasa di akademi. Ada yang semangat berpuasa , ada yang letih , dan macam-macam lagi kerenah mereka tapi mereka tetap kuat menjalankan ibadah yang wajib itu demi mendapatkan pahala dan keredhaan Allah s.w.t .

4:40 a.m

Ejen² lelaki dan perempuan masing-masing bangun dari tidur untuk sahur. Kedengaran bunyi loceng menandakan untuk mereka bangun sahur.

'Ejen lelaki'

Jet & chris : warghhhh!! *menguap* ngantuknyaa.... *usap mata*

Ali & rudy : wahh... Tak sabar nya nak puasa 😆

Khai : hmm , bestnya bulat dapat tidur... Kan Zass ...

Zass : *angguk sambil tangan usap mata yang masih mengantuk*

Ali : kejut la dia suruh makan sekali. Nanti susah pulak dia nak cari tempat tersorok untuk makan.

Jet : alahh, biar lah dia.. Diakan non-muslim. Nanti pandai-pandai la dia cari.

Akhirnya setelah dipujuk ali , chris mengalah dan kejutkan bulat untuk bangun makan tapi malangnya bulat tak bangun² jugak dan mereka pun malas nak kejutkan dah sebab mereka sudah lambat untuk bersahur.

'Ejen perempuan'

Iman : *kejutkan yang lain* moon bangun , jom sahur.. Roza , mika jom sahur...

MiRoMoon : emm , lima minit.

Iman : cepat bangun. Dah lambat dah ni. Nanti terlepas sahur pulak. Subuh awal sekarang ni. Nanti korang jugak yang lapar kalau tak sahur.

MiRoMoon : yelah-yelah *bangun sambil mengusap mata*

Iman : haa , jom jom.. Kita ke kantin..

Mereka pun telah menuju ke kantin untuk sahur. Alicia dibiarkan tidur kerana dia non-muslim.

Dikantin ,

Jet : wahh.. Sedapnya bau ni. Apa agaknya makcik kantin ni masak ya ?

Rudy : haah la , macam bau nasi goreng je ?

Ali : memang nasi goreng pun lah. Tu pun tak reti nak bezakan ke 😑

[C] Ramadhan Short Story  [EA / BBB] 2018Where stories live. Discover now