Nobody cares Kapitel 1

114 2 2
                                    

Saras pov👌

jag vaknar av att väckar klockan ringer.Och tänker:Jaha..ännu ett liv i elände..Men det skulle ju komma en ny till klassen idag..Kanske någon Sara kan bli vän med?

jag går upp och tittar mig i spegeln.Oj!Jag ser ut som ett monster!Jag går in i badrummet och kammar håret sätter på foundation concealer puder och mascara.sen går jag ut i köket och tar fram frukost.Det får bli flingor med blåbär och ett glas Juice.sen när jag e klar ställer jg allt i diskmaskinen och går och ser om mamma och pappa är hemma.Det är dom inte som vanligt.

jag går in i mitt rum och tar på mig ett par tajta slitna jeans och ett lång vitt pösigt linne och en grön lång kofta.Sen går jag ut i vardagsrummet och plockar med mig allt jag behöver till min skoldag.Sen går jag ut ur lägenheten låser går ner för trapperna och sen ut genom porten.Jag går fram till vår gråa Kia och sätter mig i bilen och kör till skolan.Det tar ugnefär 15 minuter att åka till skolan.

Efter 15 minuter är jag framme vid min undergång..Jg menar skolan!jag går in och träffar direkt på daniella(skolans populäraste tjej)som lika snabbt skrattar åt mina kläder och frågar om jag hittade dom i en soptunna och jag säger väldigt argt:Nej jag köpte dom i samma affär som Dig!

Daniella säger inte så mycket mer.

Sedan träffar jag på William han som säger är kär i mig.Men han e en dålig kille med kriminellt förflutet och så är han en sådan kille som är ihop med flera samtidigt.William säger:Nämen hallå där snygging;)Hur mår du idag då?;)

Jag svarar:Sluta William vi kommer aldrig bli ihop!

Sen skyndar jag mig in i klassrummet och sätter mig längst fram på min vanliga plats.

Efter 5 minuter kommer läraren Elvira in och börjar ha upprop.När hon säger:Sara Bergman?

Säger jag med en suck:Jag är här..

Elvira säger också att den nya killen(det var en kille som skulle komma till klassen)skulle sitta bredvid mig.Sen går dörren upp och där står självaste OMAR RUDBERG!Jag bara:Wooooooow!😱

Omar säger:Hej!Det är jag som ska börja här i klassen jag heter Omar Rudberg och är med i the fooo.

Daniella är redan där framme och smörar för Omar.jag blir lite sur.

Omar tar undan daniella och skrattar åt henne.Sen sätter han sig bredvid mig och vi börjar prata

(O är Omar och S är Sara)

O:Hej är det du som är Sara?:)

S:Ehh..Menat du mig?

O:Haha!:D såklart:)

S:Eh..Jaha ja det är jag som är Sara:)

O:Elvira sa att du skulle visa mig runt och så i skolan och i staden:)

S:Okej vi börjar efter lektionen är slut!:)

O:okej vi kan la mötas i skolans caféteria?

S:Okej vi syns där då:)

jätte kort kapitel jag vet:)

Tyckte ni om det?

Ska jag fortsätta?:)

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jul 02, 2014 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Nobody caresWhere stories live. Discover now