Sakta öppnade jag mina ögonlock, som förövrigt kändes otroligt tunga. Noels varma armar var slingrade runt mig och jag kunde känna hans djupa andetag i min nacke.
Vi hade tagit bussen hem till Noel igår, hans familj var hemma så vi åt med dom, hans föräldrar var jätte trevliga och hans storebror Felix älskade att göra narr av honom vilket var oerhört underhållande för mig, inte lika kul för Noel.Jag sträckte mig försiktigt efter mobilen för att inte väcka Noel, vi skulle ju till skolan men vi båda började sent idag så ville inte väcka honom i onödan. Displayen visade 08:30, bra då kunde vi ta bussen som gick 10:10. Försiktigt krånglade jag mig ur Noels grepp, jag satte mig upp på sängkanten men han inte resa mig innan jag kände ett par armar om mig,
"Nää, inte än" grymtade han. Hans armar drog ner mig i sängen igen men denna gång var vi mittemot varandra. Jag tittade in i hans blåa ögon, hur kunde han vara så fin?
Jag drog min tumme över hans kind och skrattade till lite, "Noel, vi måste gå till skolan" jag log mot honom men jag så besvikelsen i hans ögon.
"Vi skolkar!" Hela hans ansikte lös upp som att han fått världens bästa idé, men jag skrattade bara åt honom och skakade på huvudet.
Han suckade när jag än en gång krånglade mig upp ur sängen och började byta om. Jag hade lånat en tröja av Noel, en svart T-shirt som jag drog av mig och slängde på stolen som stod bredvid mig. Kläderna jag haft på mig dagen innan fick duga, jag hade ju inte så mycket att byta om till i vilket fall. Jag drog på mig de svarta jeansen och min croppade militärgröna hoddie. I väskan rotade jag fram en borste som jag snabbt drog igenom håret.
"Kom igen måste vi verkligen gå idag?" Han var söt när han var sur. Jag flög upp i sängen och satte mig gränsle över hans bröstkorg, dock hade han ju täcket uppdraget till hakan.
"Jaaa" flinade jag mot honom. Han flinade tillbaka och tog tag i mina händer och vände på oss. Han höll fast mina händer samtidigt som han började kittla mig.
"SLUTAAA" var allt jag fick fram emellan skrattattackerna. Plötsligt stannade han upp och tittade på mig, hans blick vandrade mellan mina ögon och läppar, han lutade sig försiktigt framåt, vafan ska jag göra nu?! När det bara var några centimeter emellan våra läppar harklade jag mig och Noel stannade upp. Jag rullade åt sidan och ställde mig bredvid sängen.
"Har du packat? My's föräldrar kommer direkt efter skolan". Noel kliade sig lite i nacken och nickade. Varför var jag tvungen att göra såhär? Nu var det ju bara stelt, men jag kan inte låta det gå för långt, det är bäst för oss båda. Samtidigt som jag la mig ner i sängen reste han på,sig och gick fram till sin garderob. Han var sjukt snygg när han stod där med rufsigt hår, gråa mjukisbyxor och bar överkropp.
"Ska du ligga där och glo' hela dan?" Han flinade mot mig. Jag höjde på ögonbrynen och reste mig upp. "You wish" sa jag och drog åter igen några drag med hårborsten.
När Noel klätt på sig gick vi ut i köket, jag var inte så sugen på frukost men jag kanske kunde få i mig någonting.
"Godmorgon" Felix satt i köket med sin mobil i ena handen och en ostmacka i andra.
"Godmorgon" svarade jag glatt tillbaka.
Ett elakt flin tog plats på Felix läppar när Noel klev in i köket. "Trött?" Han flinade mot Noel som inte svarade, bara blängde surt mot honom. "Ja, den där frisyren tyder ju på att det inte blev så mycket till sömn för er" jag bet mig på insidan av läppen för att inte börja tok garva, jag satte mig mig på en av stolarna vid bordet och hällde upp ett glas juice.
"Käften" muttrade Noel som fortfarande stod upp.
"Vad tjafsar ni om nu då?" Rösten kom från Noels mamma som kommit in i köket.
"Jag konstaterade bara Noels knullrfus" Felix ryckte på axlarna och tog ett bett av sin macka. Där brast det för mig jag började skratta men det avtog ganska snabbt. "Håll käft sa jag!" Nu var Noel ganska irriterad, deras mamma himlade med ögonen och gav ifrån sig en högljudd suck, sen lämnade hon köket igen.
En stund senare satt vi på bussen, vi hade gått förbi pappas lägenhet så jag kunde hämta min packning, inte för att det var så mycket till packning men aja. Jag tog upp mina hörlurar och pluggade in dom i mobilen, jag gick in på spotyfi och tryckte på spellistan "låt mig ha dålig smak!", luckiest girl började spelas i mina öron och jag gav ena hörsnäckan till Noel som tog emot den och satte i sitt vänster öra. Jag tog hans hand i min och lutade mig mot hans axel. Bästa bussresan någonsin.
_____Min första (och enda) lektion för dagen var biologi, den höll på från 10:45 till 12:20 efter det slutade jag för tydligen så skulle alla lärare på utbildning. Det plingade till i min mobil, troligen ifrån My.
My 10:30
Du var inte på bussen imorse? Du ska väl med idag?Jag 10:31
Sov hos Noel så tog en senare buss! Klart jag ska med!😘Noel stack mot sin lektion och jag gick upp mot mitt skåp, jag dumpade min ryggsäck och tog ut min dator. Jag styrde mina steg mot NO salarna, klassrummet var öppet så jag gick in, snabbt fick jag syn på My och jag slog mig ner bredvid henne och gav henne en kram.
"Sovit gott?" Hon flinade mot mig.
"Ja jätte faktiskt, eftersom att jag sov" jag höjde på ögonbrynen och vred ansiktet mot My som såg besviken ut när hon förstod att jag var seriös.
"På riktigt?" Hon putade med underläppen och gjorde en besvärad min. "Hände ingenting?!" Det störde henne verkligen.
"Inte ett smack!" Jag vände min uppmärksamhet mot vår lärare som strax skulle påbörja lektionen.
"Fyfan vad du är tråkig" muttrade hon.
KAMU SEDANG MEMBACA
TRASIGA SKOR - Noel flike
Fiksi PenggemarMascaran har runnit längs kinderna, det svider i hela ansiktet och jag ser säkert ännu värre ut än vad du föreställer dig i ditt huvud. Jag reser mig upp och går vingligt genom lägenheten, in i badrummet där pappa har sina insomningstabletter, ingen...