Kissajoukko seisoo niityllä ja kaikkien katseet ovat kohdistuneet metsään. Ruoho on verestä punainen. Joidenkin lavoista tai kasvoista valuu kuuma verinoro maahan. Kaikkien tassut ovat punaiset. On aivan hiljaista lukuun ottamatta joidenkin heikompien kissojen raskasta hengitystä. Kukaan ei sano mitään. Mitä pitäisi sanoa?
"Me...me voitimme" kellertävä naaras henkäisee ja nuolaisee verisiä tassujaan.
"Älä luule, Daze ei luovuta koskaan" tulipunainen kolli murisee ja asettuu istumaan naaraan vierelle.
"Ainakin hän on jonkun aikaa poissa häiritsemästä" joku hymähtää ja kissajoukko alkaa hajaantua.
Heikoimpien haavoja aletaan hoitaa ja muut menevät lähimmälle joelle juomaan. Niityllä on edelleen hiljaista. Ei ole mitään puheenaihetta. Keltainen naaras tähyilee ympärilleen ja hymyilee, kun verisellä maalla ei näy yhtäkään surmattua kissaa. Naaras on kuitenkin osilta pettynyt, ettei hänen puolensa saanut surmattua Dazen ryhmäläisiä. Heillä oli kuitenkin ylivoima. Toisaalta vastapuolen kissat olivat paljon kokeneempia ja armottomampia. Naaras alkaa puhdistaa turkkiaan verestä. Poskessa sekä takajalassa olevat haavat kirvelevät. Niitä ei hetkeen ehdi hoitaa. Yhtäkkiä naarasta alkaa kammoksuttaa.
Onkohan meidän vielä pakko?
Naaraan pohdinnan keskeyttää kookas kolli jolla on tulipunainen turkki. Heidän pentunsa ovat jossain kaukana. He lähtivät jo kauan ennen tappelun alkua. Taino, eivät he lähteneet. Pennut kaapattiin.
Typerät kaksijalat..
Naaraalta pääsee yksi, suolainen kyynel joka tipahtaa maahan. Ikävä tuntuu pitkästä aikaa yhtä suurelta kuin pentujen lähtiessä. Eihän tässä ole ehtinyt miettiä ikävää, kun oli se pirullinen tappelu.
"Oletko kunnossa?" kolli kysyy huolissaan ja nuolaisee naarasta poskesta.
"On, minulla on vain ikävä pentujamme.." naaras mutisee ja päästää toisen suolaisen vesipisaran.
"He ovat varmasti kunnossa" kolli lohduttaa ja nuolaisee kumppaninsa kyyneleen pois. "Nyt meidän täytyy levätä ja nauttia rauhasta ennen kuin Daze hyökkää uudelleen" tulenpunainen naukaisee ja puskee kumppaniaan.
Naaras huokaisee ja nostaa katseensa."Ehkä meidän ei pitäisi levätä.."
"Miten niin?"
"M-meidän on aika mennä Taivas-lammelle" naaras sopertaa ja kohtaa kollin hämmästyneen ja hiukan pelokkaana katseen.
"E-ei ole vielä sen ai-"
"Kyllä on. Minä tunnen sen"
Kolli laskee päänsä ja huokaisee. Tuo myöntyy ja korottaa ääntään ilmoittaakseen muille kissoille tulevasta.
"Meidän on aika lähteä Taivas-lammelle, jotta voimme yksitellen siirtyä Harmalaan!" kolli kuuluttaa ja kääntää murheellisena katseensa kumppaniinsa.
"Kiitos." naaras kuiskaa ja lähtee liikkeelle.
Kaksikko kiiruhtaa joukon kärkeen ja joukko lähtee marssimaan kohti Taivas-lammeksi kutsuttua paikkaa. Taivas-lampi on lampi, jonka kautta voiman omaavat kissat siirtyvät kivuttomasti taivaaseen. Heidän voimansa siirtyvät vain valituille kissoille. Emon voimat siirtyvät automaattisesti jälkeläisille, mutta mikäli kissa ei omaa pentuja, emo joutuu etsimään pitkänkin aikaa sopivaa voiman kantajaa.
~melkein puoli tuntia myöhemmin~
Joukko seisoo keskikokoisen lammen rannalla. Kellertävä naaras ja tulipunainen kolli ovat luoneet syvät katseet toisiinsa. Telepatiaa.
"Hyvä on, minä menen ensin" naaras huokaisee ja asettuu pelottavan lähelle vettä.
Pyhät Harmalan kissat. On tullut minun aikani tulla osaksi teitä ja antaa voimani eteenpäin. Olen valmis luopumaan kaikesta ja pääsemään ikuiseen lepoon. Lupaan valita voimani kantajan viisaasti."
"Toivottavasti se meni oikein" naaras kuiskaa itselleen hiljaa ja käy hyvästelemässä kumppaninsa. Taivas aukeaa ja kirkkaudesta laskeutuvat sateenkaaren väriset portaat.
Tervetuloa, Valon voiman kantaja.
Naaras huokaisee ja kipittää portaat ylös taivaaseen. Lopulta muutkin kissajoukosta lausuvat saman runon ja heidät kaikki toivotetaan tervetulleeksi Harmalaan. Muutaman minuutin kuluessa lammen ranta tyhjenee, lopulta portaat hälvenevät ja taivas sulkeutuu.
Samassa taivas välähtää keltaisena.Valon voima on löytänyt uuden kantajan
— — — —
Pöö mitäs tykkäsitte?:D
Joo anteeks oon aika peppu kirjottaan tarinoit mut toivottavasti kelpaa xdPäivänjatkoi!🥰