"Jag är så trött på skolan asså" säger Lisa tröttsamt medans jag gör mig iordning. Det är första skoldagen efter jullovet. Lisa o jag har aldrig varit några personer som gillat skolan. Notera att vi går andra året på gymnasiet.
Första året var ett rent helvete för oss båda. Vi var typ en tredjedel av dagarna i skolan. Så sista månaderna fick vi vara i skolan 2 h efter alla andra för att jobba ifatt. Det var så jobbigt så nu är vi i skolan iallafall (inte varje dag då men)
"Är du klar snart, vill ju inte komma försent första skoldagen du vet" säger Lisa där hon sitter med sin mobil i min säng. "Snart ska bara fixa ena ögonbrynet" säger jag tillbaka lite argt. Vet inte varför jag är arg men tror inte Lisa märkte av att jag var arg för hon säger inget mer. Det fortsätter också så. Ingen av oss säger något förens vi sitter på bussen. "Saknar du honom?" frågar Lisa. "Va, vem menar du?" frågar jag tillbaka fast jag egentligen exakt vet vem hon pratar om. "Anton såklart" säger hon lite arg men med ett leende.
Anton och jag var tillsammans i 2 år. Men han gjorde slut 2 dagar innan jullovet. "Egentligen inte" säger jag. Det är sant. Vi var inte ett "par" på slutet vi var mer bara vänner. Men vi har inte skrivit något sen han gjorde slut eller prata oså.
Sen säger inte jag o Lisa något mer till varandra på bussen. Vi kommer fram till skolan. 1 minut innan vi börjar. Så vi får springa in till skolan. Lisa o jag fick nt våra skåp nära varandra. Jag i ena änden av korridoren o Lisa i den andra. Mitt skåp är lite närmare klassrummet vi skulle till än Lisas så jag fick vänta på henne lite utanför. Precis innan Lisa kommer får jag en notis från SnapchatFlike lade till dig som vän
"Kommer du" säger Lisa som har kommit fram till dörren. O vi går in.
——————————————————————-
Sorry för ett ganska oklart kapitel men ska bli bättre. Det var nt så långt men visste inte riktigt hur jag skulle börja. Men hoppas att det är okej o att ni vill läsa min berättelse :)
YOU ARE READING
Bara du || n.f
Short StoryShooo! Tänkte börja skriva en berättelse. Notera att det här är innan dom började med Hov1. Berättelsen kommer att handla om Clara som träffar på självaste Noel Flike. Men det går kanske nt hela tiden så bra. Konflikter, kärlek, sorg, bråk, fest o...