"Jahaa" ik loop naar beneden. "Ik moet altijd de tafel dekken, waarom moet Sam dat nooit doen?!" Ik pak de borden en bekers uit de kast. "Omdat Sam moet leren voor zijn musical, Zoë. Hij weet nog niet zo goed hoe hij zoveel moet leren." Mijn moeder loopt naar het fornuis. Ik open de koelkast. "En ik dan? Ik heb volgende week een toetsweek, alsof ik niet moet leren voor die 10 toetsen!" Jeetje. Sam zit zoiezo niet te leren. Hij zit gewoon YouTube te kijken of zo. Zoals altijd. "Ik zit nu ook in de eerste hé mam, ik heb nog nooit een toetsweek gehad, het is nu juni maar ik heb nog nooit zoveel moeten leren. Ik sta een 5.4 voor wiskunde, ik moet echt een voldoende halen!" Ik ben klaar met de tafel. "Oké ga dan maar leren."
Als ik op mijn kamer zit pak ik mijn telefoon. Ik app Isa, mijn beste vriendin.Isa Bestfriendd♥️
Hey, echt naar. Mijn moeder denkt dat ik wel even kan leren en Sam niet. Echt hoor. Sirieus. Kan je morgen even langskomen? Het is dan toch zondag! :)
Ahww Zoë, ik kom morgen om 11 uur, dan gaan we wiskunde leren oké?
Yehess my bestfriend is coming tomorrow! See you
Ik pak mijn geschiedenis, wiskunde ga ik toch morgen leren. De middel eeuwen. Ehhh, ja. Ik probeer een samenvatting te maken totdat mijn moeder roept dat we gaan eten. Half een. Mm ja ik denk dat ik vanmiddag nog aan mijn geschiedenis kan werken.
Als Isa mijn kamer binnenkomt heeft ze haar wiskundespullen mee. Oh ja. Helemaal vergeten. "Heyy, hoever ben je al met leren voor alle vakken?" Zegt Isa terwijl ze me een knuffel geeft. "Geschiedenis Done!" Roep ik terwijl ik in de lucht spring! "Oké nu wiskunde, het is niet zo moeilijk ik leg het je uit en dan krijg je een tien!" We zijn net zo lekker bezig als ik zie dat het 13 uur is. "Oke, alleen het laatste hoofdstuk en dan gaan we eten goed?" Zeg ik.
Als Isa naar huis moet wilt ze vanaf mijn oprit naar rechts gaan. "Huh? Je gaat toch altijd die andere kant op?" Vraag ik. "Ja ik moet nog even boodschappen doen en ik wil een rondje fietsen!" Roept ze terwijl ze wegfietst en naar mij zwaait. "Oke tot morgen!" Roep ik haar na.
Ik bekijk mijn wiskunde. Ik begrijp het!! "Yeahhhh!!!" Roep ik. Ik app Isa.Isa Bestfriendd♥️
Yoo Isa, ik begrijp wiskunde dankje!!! LoevUu
Na twee uur heeft Isa nog steeds niet terug geappt. Het is nu half zeven s'avonds en normaal zou ze al lang terug appen. Ik word een beetje ongerust. Isa is iemand die mij nooit zou negeren en ze heeft haar 4G aanstaan, en haar geluid dus ze zou mijn Apple gehoord moeten hebben. Ik heb het ook gestuurd een kwartier nadat ze hier vertrok. Ik bel naar haar huis. De telefoon gaat over. "Hallo met Charlotte Burggraaf" ik slik, vaak neemt Isa de telefoon op. "Hoi, met Zoë, is Isa al thuis. Ze is hier twe uur geleden vertrokken en ze zou boodschappen doen en een rondje fietsen. Ik heb haar telefoon ook al gebeld maar ze reageert niet." Als Isa nu thuis zou zijn zou dat erg ongemakkelijk zijn. "Is Isa niet bij jou? Ik dacht dat ze lang bij jou bleef maar ja, ze moest nog boodschappen doen. Ik bel haar oma wel even. Wil jij een andere vriendin bellen waar ze misschien zou kunnen zijn?" Ik word ongerust en begin te zweten. "Ja is g-goed" stamel ik. Isa is twee uur geleden, meer zelfs, hier vertrokken en ze is nog steeds niet thuis. Ik ga snel andere vriendinnen bellen.
JE LEEST
Lonely again...
General FictionAls Isa op een dag bij Zoë op weg naar huis gaat, is Isa niet thuisgekomen... Zoë is er kapot van, ze heeft geen andere vriendinnen waar ze troost bij kan vinden. Hun maakt het allemaal niet veel uit. Zoë gaat op zoek. Maar dan komt ze ergens achter...