Apró diáklexikon, avagy hogyan éld túl a sulit

61 6 1
                                    

Belépni egy új közegbe,helyzetbe, nehéz dolog, főleg ha az új hely egy iskola, aholnincsenek tapasztalataid, nem ismered ki a tanárokat és aziskolatársaidat. Számomra először kicsit nehéz voltbeilleszkednem a felsőfokon, de végül kitanultam a praktikákat,apró kis trükköket, melyekkel sikeresen megéltem öt évet afelső tagozatosok között. Ezeket szeretném veletek megosztanikedves jövőbeli felsőfokosok.

A kezdetek. Mikorelkezded az ötödiket, egy hatalmas dzsungelben találod magad, aholte vagy a tápláléklánc legalján. Az első évben jobb meghúznimagad, hogy még ne vegyenek észre a nagyok (nem jó a legelején akirályokkal kikezdeni). Először jobb csendben meglapulni,beleszokni a környezetbe. Viszont van egy fő-fő szabály: ANAGYOBBAKAT MINDIG TISZTELD!

A barátkozás: Az első és legfontosabb az legyen, hogy az osztálytársaiddal, még ha nemis lesztek barátok, de a jó viszonynak meg kell lenni, hiszen velükfogsz eltölteni elég sok időt. Miután az osztályoddalkialakítottad a jó viszonyt, lassanként elkezdhetsz ismerkednitőled idősebb gyerekekkel is. Arra viszont érdemes vigyázni, hogyaz első évben a legidősebbekkel nem muszáj barátkozni, mertkiszámíthatatlanok, viszont a jó viszonyt mindenképp tápláld.

A házi. Mindenki tudja,hogy jobb otthon megcsinálni a házit, mert a tanár úgy islebuktat. Viszont ha mégis előfordul, hogy nem csináltad meg, ígyis elkerülheted a lebukást, ha a szünetben készíted el. Előszöris mindenképp más tollat használj, mind amit a suliban szoktál,így látszik, hogy otthon csináltad. Másodszor, ha másolnod kell,akkor rakd a füzetedet az öledbe a pad alá, és amiből másolszazt rakd a padra. Ha meglát a tanár, amikor könyvből másolsz,csinálj úgy, mintha tanulnál, ha viszont más füzetéből, akkormond azt nem voltál suliba és nem tudtad rendesen elolvasni azosztálytársad füzetét, ezért most kijavítgatod a szöveget.

A puskázás. Többfajtapuskázás is létezik, viszont egyet ajánlhatok, hogy másról neless. A másról való lesés nem a legjobb mód a puskázásra, pl.ha meghallja a tanár, hogy valakitől kéred a válaszokat, vagynyújtózkodsz, mint egy zsiráf az eléggé feltűnő. Többegyszerű kis módja van a dolgozat hibátlan megoldására. Alegegyszerűbb, a füzetet berakni a padba és abból lesni. Ez arégi trükk, amit nem lehet elhibázni, viszont figyelni kell arészletekre. Ne legyen sok holmid a padban, mert hallani lehet apadban lévő sustorgást. Ha meg kell fordítani a füzetlapod,akkor ne a padban, inkább húzd ki óvatosan, rakd az öledbe ésúgy fordítsd át. De, ha a tanár elültet más helyre, akkor ittegy újabb trükk, a kis cetli. Vegyél fel szaggatott nadrágot,szvettert, vagy dugj a tolltartódba egy kis cetlit, amin rajta van atananyag röviden. Sok apró kis praktika van még, úgymint ráírniaz üveged lapjára belülről az anyagot, vagy a klasszikus alegátlátszóbb, a bőrre írni.

A szünet. Mielőttbelekezdenénk, nem a kellemes, kecsegtető, megnyugtató, otthoniszünetre gondolok, hanem a csatatérre, amikor egybe vagy zárva aziskolád összes tanulójával. Itt egy fő szabály van: MINDENKÉPPMARADJ A CSOPORTODNÁL. Mindig észre lehet venni, hogy mindenki egycsoportba beszélget egymással, szórakoznak. A taktika ilyenkor az,hogy mikor meghallod a csengőt, kimegy a tanár, akkor kinézelmagadnak egy alakuló csoportot, odasietsz és jól érzed magad. Habátrabb vagy, akkor egy idősebb gyerekekből álló csoportba isbeállhatsz. 

A menza. Itt nagyjábólugyanazok a szabályok uralkodnak, mint a szünetben. Csoportokbanülünk, általában a csoport tagjai mind barátok, ha nem akkor nemmaradt üres hely.

Ezeket a trükköket,tanácsokat, ha betartod nem lesz gondod a felsőfokon, viszont azelengedhetetlen, hogy akármilyen tanácsot is fogsz elfogadni, sohane tagadd meg önmagad. Mindig maradj az, aki vagy.



You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jun 30, 2018 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Apró diáklexikon, avagy hogyan éld túl a sulitWhere stories live. Discover now