part 1

5.1K 134 2
                                    

'Shhhhhh'

Bunyi Air mencurah ke badan. Hanya bunyi curahan air sahaja. Aman dan damai.

'Knock, knock'

Arghhh kacau life betul!

"Woiii raf, cepat sikit. Kau sedar sikit yang kau tu sekarang dekat asrama. Orang lain pun nak mandi juga! " bebel seorang manusia yang telah mengganggu keamanan ku.

"Ha yelah"

Sudah jadi tabiat disini untuk kacau life orang yang tengah mandi. Mana tak nya pakat-pakat bangun lambat.

Aku segera memusingkan pilip air lalu melilit tower dibahagian pinggang ku. Aku terus melangkah keluar bilik air 'selamat tinggal dunia' cehh bajet.

"Dah puas bertapa? "Sindir Hafidz kepada ku. Uihh main sindir-sindir nampak..

"Tak lagi, kau lah kacau aku.ikut kan hati nak je aku duduk dalam tu sampai tahun depan " dan aku membalas nya dengan loyar buruk .

Hafidz menjelingku, aku hanya buat muka selamber buat-buat tak bersalah. Cehhh

__________________

"Arghhh barang mana!! "Aku menjerit macam orang gila sebab tak jumpa barang yang aku nak. Lambat dohhh

"Mana nii" ngomel aku sendiri.

"Sya, cari apa tu" tanya abang aku yang dari tadi memerhatikan gelagat ku.

"Ni, barang Hasya tak jumpa. Macam mana nii. Hasya dah lambat la" jelas aku kepada abang kesayangan yang amat lah aku sayang.

"La, sya letak mana? " tanya abang ku lagi. Kalini dia juga ingin menyertai pencarian ku yang walaupun ia nya tetap tak kan dijumpai.

"Tak tahu la" jawab aku

"Barang apa tu? " tanya abang ku lagi. Aishh banyak tanya.

"Teddy bear Hasya" jawab ku selamber.

Abang aku menghentikan pergerakan. Dia bangun dari tundukan yang tadinya khusyuk menyertai pencarian.

"Bertuah punya budak, abang ingat kan barang apa la tadi! " bebel abang aku kepada ku. Teddy bear berharga kott.

"Hehe" sengih ku sendiri.

"Sudah lain kali la kita cari,Sya tu dah lambat. Pendaftaran lagii. Asrama lagi. Kunci lagi. Beli barang lagi. Mana sempatt"bebel abang ku panjang lebar. Seperti biasa aku hanya masuk telinga kanan keluar telinga kiri, pekakkan telinga buat bodohje.

"Ha, ha.. Okay" uha uha..

______________________

"Raf, ni meja yang kamu perlu jaga" arah Cikgu Nazim kepada ku selaku Guru PKH ehh betul ke?.

Yaya begitu lah nasib ku jika ada pelajar baru yang akan masuk ke sekolah ku. Iaitu menjadi sukarelawan.

"Baiklah cikgu"aku menurut. Lalu terus aku mencapai kerusi di situ dan tiba masanya melabuhkan punggung.

Masa demi masa yang telah aku tempuhi. Masih tiada siapa yang datang menemuku. Maybe mereka dah tahu kot.. Hmmm

10 saat lepas saja aku membebel sendiri.ops bukan 10 maybe dalam 12-15 saat lepastu. Datang seorang wanita yang berpakaian serba serbi yang lengkap. Berpakaian sopan, kemas dan teratur. Tidak seperti pelajar-pelajar baharu yang lain. Uhuhhh sejuk mata memandang.

______________________

'Dah kenapa mamat ni? ' dersis hatiku bila Mamat ni tengok aku macam tak pernah tengok manusia.

"Errr.. Encik? " tegur ku lembut. Tak akan nak kasar kut..

"Err.. Kau budak baru? " tanya lelaki itu sambil menunjukkan jari ke arah aku. Dan aku juga perasan muka dia Agak merah sedikit. Malu lah tuu

"Emmm yup, saya nak tanya. Dimana ya saya dapat mengambil kunci bilik saya? " tanya aku kepada lelaki itu.

"Err.. Sebelum tu. Kau daftar tak lagi? "Tanya dia.

"Dah"

"Ni kunci bilik kau"

"Thanks"

"Hmm wellcome"

______________________

Habis satu part. Macam mana? Boleh Agak rupa Cik Hasya kita ni?? Manis orang nya 😉

Dia Ninjaku Where stories live. Discover now