Het is stil in de gangen van Sandringham palace. Op de bedienden na lijkt iedereen nog te liggen slapen. Ter gelegenheid van de kerstperiode is de hele familie aanwezig. Ook de koninklijke arts is mee naar het winterpaleis gekomen omwille van de verslechterende situatie van prins Charles.
Het is 6u 's ochtends als de telefoon op zijn nachtkastje de arts wekt. Hij neemt op en na een korte conversatie springt hij uit bed en grijpt naar zijn laptop om de net verworven informatie te controleren alvorens de prins te gaan wekken met het goede nieuws. In zijn enthousiasme merkt hij dat het nog veel te vroeg is om een lid van de koninklijke familie te wekken dus begint hij eerst met de nodige voorbereidingen te treffen.
Als het dan eindelijk 8u is haast hij zich naar de kamer van de prins waar enkele bedienden nog bezig zijn hem te wekken. Enthousiast brengt hij uit dat ze een match gevonden hebben. Wat betekend dat ze iemand gevonden hebben met dezelfde genetische afwijking in het bloed zodat ze een mogelijke stamcel donor voor hem kan zijn. Een beetje verstomd, deels door het vroege uur, vraagt hij hoe dit kan aangezien het genetisch is en zijn zoons al geen match waren. De dokter antwoord dat hij dat nog niet heeft achterhaald maar dat hij zelf het bloedwerk heeft gecheckt en dat het wel degelijk correct is. Hij gaat verder dat het gaat om een 25 jarige jongedame uit België.
België?" vraagt Charles verbaasd. Weeral antwoord de dokter geruststellend dat ze haar al gecontacteerd is en dat ze heeft toegestemd om naar het Verenigd Koninkrijk te komen op de kosten van de koninklijke familie zo snel mogelijk, dus vanaf het moment dat hij instemt. Charles is verbaasd dat ze zomaar in de kerstperiode naar het buitenland wil komen om een vreemde te helpen, maar bedenkt zich dan iets en vraagt of ze al weet voor wie dat ze donor zal zijn.
"Neen, uwe majesteit," antwoord de dokter, "ze heeft geen idee ze komt voor een lid van de koninklijke familie."
De prins zegt dat hij hier nog even over moet nadenken en na een korte reverence verlaat de dokter de kamer. Zijn vrouw Camilla die de hele tijd stil naast Charles zat zegt dat hij de kans onmiddellijk moet grijpen, maar hij antwoord dat hij het eerst met zijn moeder en zoons wil bespreken voordat hij de beslissing maakt.
Eleanor was thuis in haar dark room met haar goede vriend Ben foto's aan het ontwikkelen. Ben was twee jaar ouder maar was samen met haar afgestudeerd aan het Rits en nu ging hij beginnen als fotograaf voor het Britse magazine GQ. Hij zou na nieuwjaar verhuizen naar Londen en Eleanor zou weer op haar eentje zijn. Of zo had ze toch gedacht.
Ze zijn net even een pauze aan het nemen in de keuken als Eleanors gsm afgaat. Het is de dokter die haar die ochtend had gecontacteerd voor een donatie van stamcellen. Hij vertelt haar dat de patiënt heeft toegestemd op de procedure en verbind haar met de persoon die haar reis zal helpen plannen die vraagt hoe snel ze aan de luchthaven kan geraken.
Een beetje overdonderd zegt ze dat ze binnen een tegen 7u 's avonds wel aan de luchthaven van Brussel kan staan met bagage. Ze plannen welke vlucht ze dan kan nemen en de man zegt dat ze gewoon haar ticket aan de incheckbalie moet vragen en dat ze hiervoor de voorrang rij mag gebruiken. Ook zegt hij dat als ze van plan is een taxi te nemen naar de luchthaven ze gerust de rekening later aan hem te geven zodat hij die kan terugbetalen. Wat het vervoer vanaf Heathrow betreft zullen ze nog wel zien, maar er zal in ieder geval iemand haar staan op te wachten in de aankomsthal.
Als ze na het lange gesprek heeft opgehangen kijkt ze Ben overdondert aan. Ze werken snel de foto's af en beginnen haar bagage te pakken. Er is niets gezegd over de duur van haar verblijf in Engeland maar ze gaat er van uit dat ze voor nieuwjaar terug is. Want ze dat een bloedtransfusie niet meer dan twee weken duurt. In haar vallies steekt ze een hoop winterkleren, nog wat nuttige accessoires en natuurlijk haar Olympus fototoestel en genoeg fotorolletjes. Ben bestelt genoeg chinees om een gezin van 5 te voedden en ze zetten zich aan tafel.
YOU ARE READING
The Lost Princess
Teen FictionEleanor leefde een normaal leven in België. Ze was net afgestudeerd aan het Rits en woonde met haar beste vriend in Brussel. Ze stond op het punt kerst te vieren met hem voordat hij na nieuwjaar zou verhuizen naar Londen om te beginnen als fotograaf...