Di Pasar Butik di Sri BangsarFaezah: Nera, tengoklah pasar ini! Eksklusif dan istimewa untk kaum wanita seperti kita... memang hebatlah!
Nera: wah... ini kali pertama aku sampai aku smpai di sini. Memang ramai orang membeli belah di sini?
Faezah:tentulah! Ini adalah pasar butik yg agak terkenal di Sri Bangsar!
Penjual: mari² singgah adik manis!
Faezah: Nera, cuba tengok kain ini. Apa pendapat awk?
Nera: ah,aku tidak pasti... aku tidk biasa dengan fesyen seperti itu...
Faezah:'tidk biasa... begitu ya?'
Nera: hmm?
Faezah: cuba pegang baju ni pula. Lembutnya!ia diperbuat daripda bulu kera.
Nera:apa? Si gila mana yg mahu pakai bulu kera?
Faezah:ttapi harganya samgat berpatutan. Cantik juga!
Nera:merepek betul! RM60 bukannya murah!aku boleh beli kasut sukan 2 pasang!
Faezah: pilih kasut sukan... menarik!
Nera:huh? Hei,Faezah. Klau tiada apa mahu dibeli, kita balik shajalah. Lagipun,hari sdah petang.
Faezah:balik?awk tdak suka tempat ini, Nera?
Nera:tempat ini agk sesak. Aku tdak selesa.
Faezah:tidak slesa ya... Hihihi!
Nera:kau! Sedari tadi asyik tulis sesuatu. Apa sebenarnya yg berlaku?
Faezah:'aduh!sakit... sakit... sakit!'
Setelah nera mengetahuinya...
Nera: ujian gadis ayu? Ujian ini adalah projek suka² kau shajalah ya?
Faezah: ya! Ianya ujian psikologi untuk menguji tahap feminin atau keayuan seseorang wanita. Ia sangat menarik sya baca info² dri buku ini...
Nera:siapalah yg ada msa tulis buku merepek begini... 'Tajuk buku pun langsung tdak feminin!
'Tajuknya: kau fikir kau ayu?'
Nera berasa pelik.
Nera: jadi kau mahu aku jadi bahan uji kajilah ya?
Faezah: ah, awk mcm tahu² sahaja!
Faezah teruja yg nera sdah tahu.
Faezah: akhir ujian nanti, boleh dpt keputusan sama ada tahap keayuan awk ini seperti seorang puteri, seperti nenek kebayan, atau banyak lagi!
Beritahu faezah dengan panjang lebarnya.
Nera: ujian merepek! Keputusan pun gila! Pedas nera bagi.
Faezah: jadi nera, awk mahu tahu tahap keayuan diri awk ataupun tidk?
Nera: tidk mahu! Marah nera. Aku tidk peduli pun berapa tahap keayaun aku.
Faezah: oh, buku ini juga ada tulis... ...orang yg tdak peduli, mereka memang setaraf pak cik berjambang! Tdak ayu langsung!
Nera: pak cik berjambang? Tunggu! Siapa kata aku tdak peduli! Aku adalah gadis paling ayulah!
Faezah: klau begitu, buktukanlah.
Nera:ank patung itu! Aku sngat suka patung sebegitu! Ayu bukan?
Faezah: tetapi, itu permainan aksi untuk bdak lelaki.
YOU ARE READING
Lawak Sekolah
AdventureBard ~ seorang yg berani seperti ketua kumpulan dn gagah.Tpi sygnya dia takut dn serangga.Kesiankan dn telinga dia tu besar seperti monyet. Robita ~ kwan kepada bard dia ni seorang robot dn diberi nma robita.Kepala dia berbentuk buah labu yg besar.S...