What happend?

123 1 0
                                    

Linneas Perspektiv:

Jag vaknade av att mitt alarm, ringde klockan var sju och det var tre timmar tills våran skolavslutning skulle börja. Jag gick till spegel och granska mig själv från topp till tå.

Min Mascara var utkletad, min shorta vae smutsig av smink. Mitt blonda hår var ruffsigt. Jag såg helt enkelt förstörd ut. Men det är väl inte så konstigt. Jag fick starka minnen från gårdagen. Hur mitt allt. Min Felix hade tagit mig runt handlederna. Spottat mig i ansiktet och berättat hur värdelös jag var. Jag känner mig fotfarande helt förstörd. Jag tog fram min vita klänning från odd molly som min mamma hade köpt till mig. 

Jag gick till badrummet och dusha av mig, jag drog på mig klänningen och gick till mitt rum igen. Jag kände mig så jävla mycket fulare än innan jag och Felic bråka. Han fick mig alltid att känna mig vacker, glömma bort allt det svåra i mitt liv. Nu är han borta. Till och med han tycker jag är värdelös.

Jag gick fram till en byrå och drog ut den översta lådan där jag hade mina hårprodukter. Jag tog fram min hår fön och fönade mitt hår tort. Sedan tog jag min plattång och plattade mitt långa blonda hår. Mitt hår slutade precis vid rumpan. 

När jag var klar gick jag fram till mitt sminkbord och sminkade mig naturligt, plötsligt hörde jag hur dörren öppnades.

-Hej gumman är du hemma, hörde jag mammas röst säga.

-Jadå jag är här uppe, sa jag.

Jag hörde hur mamma gick upp för trappan och sedan öppnade hon dörren och kollade på mig.

-Du är superfin gumman, sa hon och kollade på mig.

-Tack så mycket, sa jag och log mot henne.

-När kommer Felix och hämtar dig då? frågade mamma och log mot mig.

Jag stelnade till, jag kände hur tårarna brände bakom ögonlocken. Nej sluta minna du får inte börja gråta nu, tänkte jag för mig själv.

-Ehm han hann inte komma men jag ska möta honom där borta, ljög jag.

-Aha vad synd men säg till innan du går så jag hinner ta en bild på dig, sa mamma.

-Det gör jag, sa jag och log.

Jag granskade mig själv i spegeln, sedan gick jag fram till en vit klädställning som jag hade i mitt rum. Under den hade jag några par skor som jag kollade på. Jag valde ett par vita höga klackar. Jag visste att jag skulle få grymt ont i fötterna, men jag fick väl försöka att inte gå så mycket.

-Mamma jag är klar, ropade jag medans jag började gå ner för trappan.

Mamma kom gåendes imot mig, sedan kollade hon på mig från topp till tå.

-Gud vad fin du är gumman ställ dig mot väggen där så tar jag några kort, sa hon och kollade mot mig.

Jag suckade, min mamma var verkligen beroenda av att fotografera allting skulle hon fota. När  mamma hade tagit några foton kollade jag på klockan, halv tio. Jag kramade om mamma och sa hejdå. Innan jag började gå mot den röda skolan jag gick på. 

När jag kom fram såg jag mina två bästavänner, Felicia och Emma.

- Gaaaash vad fin du är, sa Felicia och kollade på mig och log.

- Åhh du med, sa jag och gick fram till henne och kramade om henne.

- Duu med finaste Emma, sa jag och kramade om Emma.

- Men skulle inte du komma hit med Felix vart har du Felix, sa Emma och kollade undrande bakom mig ifall han stog där någonstans.

Starka minnen från gårdagen kom upp. Hur jag och Felix anlände till festen. Hur jag hade blivit full. Hur jag låg i sängen med någon Viktor och hånglade. Hur Felix smällde upp dörren och såg besviken ut. Hur han hade slagit Viktor. Hur han hade hållit mig runt handlederna. Hur han hade spottat mig i ansiktet och sedan sagt att jag var värdelös. Jag hade själv kunnat räkna ut att det var slut innan han ens sa orden. Minna Du är inte min flickvän längre.

- Ehm jo vi har gjort slut, sa jag och kollade ner i marken.

- Nej ni va ju världens finaste tillsammans. Varför? frågade Felicia och kollade på mig.

Jag skämdes. Jag skämdes verkligen. Jag skulle aldrig kunna berätta fär någon vad som hade hänt. 

- Ehm vi passade bara inte, sa jag och kände hur tårarna började bränna bakom ögonlocken.

Både Felicia och Emma kramade om mig. 

-Men nu ska vi ha en grym sommar allt kommer bli bra, sa felicia och kollade på mig och log.

________________________________________

Har grymma idér för den här novellen! Hoppas ni läser.

( Det här är innan the fooo ) just så ni vet. Rösta,kommentera, sprid om ni tycker om den.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jul 06, 2014 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

What happend?Where stories live. Discover now