Hatıralar... dipsiz bir kuyunun karanlığından yüzeye çıkan kabarcıklar gibi yavaşça canlandı.
Peçeli bir kadın.Robert Langdon kan kırmızısı suların köpürerek aktığı bir nehrin karşı kıyısından ona baktı. Kadın, kıyının uzak bir yerinde, örtüsünün altına gizlenmiş yüzü ve vakur tavrıyla karşısında kıpırdamadan duruyordu. Elinde, ayağını dibindeki ceset denizinin onuruna kaldırdığı, mavi bir tainia bezi tutuyordu. Her yerde ölüm kokusu vardı.
Kadın "Ara" diye fısıldadı. "Bulacaksın."
Langdon, kadın sanki bu sözleri kafasının içinde sölüyormuş gibi duydu. "Kimsin sen?" diye bağırdı ama sesi çıkmadı. Kadın, "Zaman daralıyor" diye fısıldadı. "Ara ve bul."Langdon nehre doğru bir adım attı ama suyun dibi görünmeyecek kadar derin ve kan kırmızısı olduğunu gördü. Bakışlarını yeniden kadına çevirdiğinde, ayaklarının altındaki cesetlerin iki katına çıkmış olduklarını fark etti. Şimdi yüzlercesi vardı, belki de binlercesi... Bazıları hala hayattaydı; acıyla kıvranıyor, akla gelmeyecek ecellerle ölüyorlardı... Ateşlerde yanıyor, dışkının içine gömülüyor, birbirlerini yiyorlardı. Langdon karşı kıyıdan gelen acı dolu feryatları duyabiliyordu.
Kadın sanki yardım ister gibi, narin ellerini uzatarak ona doğru yaklaştı.Langdon "Kimsin sen?!" diye bağırdı.
Kadın, bunun karşılığında uzanıp yavaşça peçesini kaldırdı. Çarpıcı derece de güzel olmasına rağmen, Langdon'ın tahmin ettiğinden daha yaşlıydı; altmışlarında olabilirdi, tıpkı zamansız bir heykel gibi vakur ve güçlüydü. Sert bir çene yapısı, anlamlı gözleri, omuzlarına bukleler halinde dökülen uzun, gümüş grisi saçları vardı. Boynunda lacivert renkli bir nazarlık taşıyordu: sütuna sarılmış tek bir yılan.Langdon kadını tanıdığını hissetti. Ona güvendiğini. Ama nasil? Neden?
Şimdi kadın, yerden tepetakla çıkarak, kıvranan bir çift bacağı işaret ediyordu. Beline kadar baş aşağı gömüldüğü anlaşılan zavallı bir Ruha ait olmalıydı. Adamın Solgun uyluğunda çamurla yazılmış tek bir harf vardı: R
R mi, diye düşündü, emin olamıyordu. Robert'taki gibi mi? " Bu... ben miyim?" Kadının yüzünden hiçbir şey anlaşılmıyordu. " Ara ve bul " diye yineledi.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
CEHENNEM
Science FictionCEHENNEMIN KAPILARI ISTANBULA ACILIYOR Diz çök kutsal bilgeliğin yaldızlı mouseion'unda ve kulağını yere daya, dinle suyun şarıltısını. Batık sarayın derinliklerine in , orada kranlığın içinde bekler khthonik canavar kan kırmızısı sularına göm...