👣Vi hoppar till mitten direkt! 👣
- Tea, har du hört om den där Talking Angela appen? frågar Markus min allra bästa vän allvarligt.
- Ja, men jag tror inte på den. Asså hur kan en pedofil ta över appen och chatta med miljoner människor samtidigt? Det är ju helt omöjligt! sa jag medans vi gick till buss stationen tillsammans.
- Pffh.. de är inte omöjligt man behöver bara vara smart. Han har kanske medarbetare? Eller så chattar han samma chatt med alla.
- Jag tror inte det sa jag och båda vi satte oss på bänken vid buss stationen.
- Varför?
- Som jag sa förr. De e omöjligt!
Vi satt tysta en stund tills jag tittade upp på den där skylten där de stod hur många minuter de var kvar.
8 minuter...
- Tänker du ladda ner appen? frågade jag tyst och tittade på min skor.
- ÄR DU DUM ELLER?! EN PEDOFIL HAR HACKAT SIG IN I APPEN! SÅ NEJ TACK JAG VILL INTE FÅ EN PAKET PEDOFIL OCH VÅLDTÄCKT SKICKAT TILL MIN BREVLÅDA! skrek han och tittade med sina bruna ögon som svartnade.
- Ta de lugnt! Du skriker som om jag har erkänt att jag har gjort ett inbrott i ditt hus! Fräste jag.
Vi satt tysta igen och det var bara 3 minuter tills bussen skulle komma.
- Förlåt, jag är bara lite rädd och orolig ifall de händer nåt med min familj. Min lillesyster, Julia. Hon gillar ju att spela på sin ipad och jag är bara rädd att det ska hända nåt med henne sa han tyst och snyftade till lite.
- Det gör inget. Jag finns här för dig sa jag och klappade han på axeln och han la sitt huvud på min axel.
- Torka dina tårar nu, för jag vet att inget kommer att hända med Julia sa jag och strök hans kind.
Markus satte sig upp tillrätta igen och kramade om mig. Jag kramade tillbaks.
- Du är min allra bästa vän sa han och hållde om mig.
- Och du är min...
Bussen kom och vi släppte taget om varandra. Vi visade kortet för automaten så att den skulle pipa och sedan gick vi in. Jag satte mig längst in mot fönstret och Markus bredvid mig.
- Jag ska bevisa sa jag och vände mig mot honom.
- Vadå?
- Jag ska bevisa att Talking Angela är fejk!
- Nej de kan du inte sa Markus oroligt.
- Markus, du vet inte ens om de är sant. Utan du upprepar bara de andra säger. Och de kanske bara ljuger.
- Men dem sa de på nyheterna.
- Skit i dem, tror du inte att nyheterna inte ljuger också?
- Nej?
- De på nyheterna ljuger också bara för att hålla barn och vuxna lugna. I själva verket så FINNS EN PEDOFIL DÄR.
- Men du sa ju att du skulle ta reda på att en pedofil inte fanns där? sa Markus.
- Nej det sa jag inte, jag sa att jag skulle ta reda på sanningen!
- Jag är rätt så säker att du sa de.
- Jaja. Följer du med hem till mig? Frågade jag.
- ALDRIG! sa Markus högt och alla i bussen tittade på honom. Markus sjönk ner i sätet.
- Skit i de då! Men om du vill veta sanningen så kom hem till mig för jag laddar ner den idag.
Markus och jag satt tysta. Markus trummade med händerna på knät och jag tittade ut genom fönstret.
Efter en stund sa kvinnan i högtalaren:
Mangårdsvägen
Och jag ställde mig upp och gick mot dörren och väntade tills buss chaffören skulle stanna och öppna dörrarna.
Jag såg genom ögonvrån att Markus gjorde samma sak och ställde sig bakom mig.
- Vart ska du? frågade jag.
- Jag ändrade mig... Jag följer med...
----------------------------------------------
Yep mitt första kapitel! Tack för att ni läser den här boken. Tack så mycket!
Nästa kapitel kommer vara mycket mer spännande! 🎀🎀🎀
YOU ARE READING
Inte det jag trodde...|Bok1|
HorrorNågra säger att en pedofil har tagit över appen Talking Angela? Att man kan se en man i ena ögat och en väg i den andra? Vissa tror på de och vissa inte. En 7-årig pojke blev kidnappad, men några säger att de är falska nyheter. Och de sägs att " kat...