Mama .. Mama..!!!! MAMA jangan pergi jangan 😵
Tangisan tiga beradik itu didengari oleh semua orang berada di tapak perkuburan itu.Mia, Maya dan Rykal telah kehilangan ibu mereka pada hari ini.
Ibu mereka terbabit dalam kemalangan ketika dalam perjalanan mengambil mereka bertiga dari sekolah...
Pemergian ibu dan seorang isteri sangat mengejutkan pada keluarga ini... Tanpa disangka ahli keluarga kedua tersayang telah pergi dahulu sebelum Mia, Maya, Rykal menginjak dewasa dan berjaya dalam hidup mereka sendiri...
Mia dan Maya adalah kembar cuma Mia lewat 3 minit sahaja dari Maya...
Mia dan Maya lahir 10 tahun lalu dan sekarang mereka berusia 10 tahun darjah empat.
Manakala Rykal sudah berusia 14 tahun .empat tahun beza dari Mia dan Maya... Dia sebagai abang yang baik harus kuat untuk menerima pemergian ibunya dan menempuh segala dugaan yang datang bila ibunya sudah tiada, walaupun menyakitkan....------------------------------------------
Sudah dua tahun ibu Mia, Maya dan Rykal pergi meniggalkan mereka. Sekarang Rykal berusia 17 tahun manakala, Mia dan Maya sudah berusia 12 tahun,tak lama lagi mereka berdua akan menjejakan kaki dalam alam remaja.......###############################################
Rykal-papa bangun! kami dah lambat nak GI sekolah ni
Encik ervi:hmmm Ah .. 😵 okey²x GI siap.... Adik ²x kamu dah bangun dah ke..
Rykal:papa kami dah lama siap dah makan dah, tinggal tunggu papa hantar je ke sekolah.... Cepat lah papa bangun dah lambat dah ni...Encik ervi:okey okey nanti papa turun ..dah sana sana
Rykal menuruni tangga ....
C kembar:Mana papa bang kal,kita dah lambat ni nanti kena tindakan disiplin ....
Rykal:Kejap lagi turun lah tu .... Tunggu okey papa nak bersiap dulu ....
5 minit kemudian [7:10am]
Maya:Ai nah. Mana papa ni lambat betul sdh kita ni ...
Mia:hmm takpalah redoh sdh aku kena denda for the firts time nya di sklh hanya lambat ke sklh ...
Maya:ihii !!biar aku yang kejut kan papa aku tak nak kena denda gara2 ni saja..!!
Menaiki tangga .....
Rykal:eh..eh ..maya takpaya biar abang yang gi panggil papa...[menaiki tagga ke bilk papanya]
Papa....°0°. PAPA !!!masih tidor lgi ..melompat ke katil dengan kuatnya..!!
Pamm!!
Papa:ahh!gempa bumi! Gempa bumi lari ...! Kal buat apa kat sini jom keluar ada gempa bumi! jom jom kita keluar rmah ...menuju pintu ..
Rykal:-0- ...papa mana ada gempa. Bumi tadi kal yg melompat ke katil tadi sbb nak bangun kan papa ...
Papa:lah ye kah ...-=- ...papa tdrlah balik ..penat balik tadi subuh ahh-0-...hari ni korang masih cuti lgi kan..
Rykal:papa hari ni isnin kita sekolah dah la ada perimpunan dah lambat ni..!patut nya kita sampai ke seklah jam 6:50!sekarang ni jam 7:11 dah ni lambat dah lambat faham tak papa !...
Papa:ahaa!!nah mari jln cpt nanti kamu lambat ....meh meh cpt
Rykal:~=~hmm memang dah lambat pun ...
Ah mia maya jom nanti kamu lambat ,kena denda nanti ..!
!0! Hmm yelah jomm kak,bang
Ehh papa taknak kunci pintu ke ...
Takpa biar adik tutup ..dah dah jomOkey kids pakai tali pinggal keleder tu ..ready!!
Lalu kereta yg dipandu itu memecut dgn sngt laju ke sklh...
Setibanya di hadapan pagar sekolah ...
Bye papa menyalam papanay satu-per-satu ..
Uhh..nasib sempat ahh..
Dah jom mia ,kal dah nak bermula dah tu perimpunan tu ...
YOU ARE READING
Maid Become Mummy And Wife
Teen FictionMia,maya dan rykal yang kehilanggan seorang ibu Dan kedatangan seorang wanita yang manjadi pembantu rumah mereka .. Banyak dgn suka duka hidup mereka .. Klw nak tahu bacalah okey add ... [Untk pengetahuan cerita ni very slow update...and 1 things a...