Kapitel 3

1.6K 42 24
                                    

Angela: My name is talking Angela, and i watch you through my eyes. But im really an old creepy man, Ain't that a bit of surprise? First i start to asking you questions, like you're name and where you live, As i hack into you're phone. And watch you through you're camera lens. I know all you're pass-codes. And all you're info too, Watch out cuz i know more then you think. And i'm coming after you. If you say "illuminati". I'll surely turn on you're flash, if you try to delete me. You're phone will surely crash, i see you trough you're camera. And take pictures of you whenever i like. If i want to i could come to you're house, when you're parents aren't home at night. Look me up in the AppStore, but once you downoload my app. You can try to delete me, But there's no going back. Because, you have been hacked.

- RADERA DEN!! Skrek Markus och skakade på mig.

Jag gick ut ur appen och hållde ner appen. Sedan tryckte jag på kryss och det stod:

Är du säker på att radera appen: Talking Angela?

Jag tryckte på "radera" och plötsligt satte flashlighten ( lampan ) på!

- GÖR NÅT FÖR FAN!!! skrek Markus.

Jag slängde mobilen på soffan och sprang till ytterdörren. Låste den och la in kedjan som är till för polisskydd. Detsamma gjorde jag med bakdörren och stängde balkong och fönster. Jag tog Markus i handen och slet upp honom från soffan. Med hans hand i min hand så sprang vi uppför trapporna och in i
badrummet. Jag låste dörren och sjönk ner på golvet. Därefter satt jag med knäna under hakan och började att gråta.

Markus närmade sig och ville krama om mig, men jag skrek på honom.

- RÖR MIG INTE! Rör mig inte....

båda satt tysta och de enda som hördes var mina snyftningar.

Plötsligt ringde ytterdörren.

Vi båda ryckte till och Markus ställde sig försiktigt upp.

- Öppna inte dörren! viskade jag.

- Varför? viskade Markus tillbaks tänk om de är dina föräldrar?

- Mina föräldrar har nycklar....

BAM!

lät de och man hörde hur en dörr föll.

Nu började Markus också att gråta. Det enda han så var: Jag vill inte dö gång på gång.

Plötsligt fick jag en idé!

- Markus! Snabbt, släck lampan viskade jag.

Markus gjorde som jag sa och släckte lampan.

- Nu vill jag att du låser upp dörren viskade jag.

- Va?! Är du galen?!

- Bara gör det, vi har inte tid att tjafsa! fräste jag.

Markus gjorde motvilligt som jag sa och låste upp dörren.

- Göm dig i badkaret och dra för draperiet! viskade jag och Markus gjorde det.

När Markus låg i badkaren så drog jag ut en låda där de fanns saker till håret. Jag tog ut ett platong och hade den som om jag hade ett slagträ.

- Önska mig lycka till...

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Vad kommer att hända? Kommer Tea lyckas med bara en platong som vapen?

Det från ni reda på i nästa kapitel!

Ännu en gång tack för att ni läser denna bok! Jag älskar er!

👣 Hej då, Ssz123 👣

Inte det jag trodde...|Bok1|Where stories live. Discover now