hoofdstuk 1 introductie

2.7K 113 38
                                    


We zaten in de auto. Ik, mijn ouders en mijn twee broers. We reden richting huis na een hele dag in de shoppingcenter te hebben rondgehangen.
Het was al donker en het regende. Ik keek naar soufian die zat te slapen. Ik keek naar de andere kant daar zat achraf met zijn oortjes rustig mee te zingen en dansen.
Hij zag dat ik naar hem keek, knipoogde naar me en ging rustig verder.

Ik keek weer naar soufian die lag te slapen, hij is zo schattig als hij slaapt.Wat hield ik van mijn broers, soms waren ze wel irritant maar dat heb je met alle broers.
Ik sloot even mijn ogen ik voelde iets in mijn hart.
Achraf merkte het op. Hij deed een oortje uit en vroeg me: ''is er iets?"

"Nee nee alles is goed, ik ben gewoon moe"zei ik.
Ik dacht dat het niets was en wou geen paniek veroorzaken.
Hij pakte een kussen legde het op zijn schoot en zei: "kom leg je hoofd maar neer.
"ik hou van je broer inou".
"ik ook van jou zusje".

Net voor ik wou gaan liggen zag ik de auto een foute bocht nemen en we gingen door de stalen balk het water in.
Alles gebeurde zo snel voor ik het wist was de auto in het water. Ik keek om me heen en zag mijn broers en ouders panikeren. Ze probeerden de deur open te doen maar het ging niet. Ik werd zo bang en begon te huilen.
Ik begon te schreeuwen. Ik keek om me heen en zag me broers niet bewegen, ook mijn ouders bewogen niet meer. Mijn hart ging tekeer ik begon te schreeuwen.
"MAMAA, PAPAAA, ACHRAF, SOUFIAN NEEEEEE".

Ik werd wakker.

Oef nachtmerrie.
Mijn voorhoofd was helemaal bezweet. Er rolden automatisch een paar tranen naar beneden.
Sinds dat mijn ouders en broers zijn omgekomen in een auto-ongeluk heb ik af en toe nachtmerries. Een herhaling van wat er gebeurde, steeds een kleine stukje.
Mijn tante deed de deur open,
"awiliee wesh ben je gek , kifasch je begint midden in de nacht te schreeuwen".
Ze keek me vies aan en zei:"je hebt geluk dat ik moe ben anders zou ik je een paar klappen verkopen", en sloeg dan de deur dicht.
Pfff ze begrijpt het niet en het boeit haar niet.
Ik was helemaal bezweet, ik pakte mijn gsm om te kijken hoe laat het was.

3:24

Ik herrinerde me dat het maandag is, dat betekent straks school.
Ik legde me terug neer en probeerde weer wat te slapen,met de droom nog steeds in mijn achterhoofd.

------------------------------------------------------------

"Sta op a zbel(vuilnis)"
"Eerst zit je in de nacht te schreeuwen en nu wil je niet eens wakker worden"
Ik opende mijn ogen en zag mijn tante naast me staan.
Astagfirullah met deze kop naast mij wakker worden is geen pret.
Ik keek op naar de klok en zag dat het 7 uur was.
Pff malki khalti (wat is er tante)
het is nog zo vroeg ik dacht dat ik te laat was.
"VROEG? In marokko worden we allemaal wakker om 5u om water te gaan halen, jij wilt hier zoals prinses wakker worden, a nodi(sta op)" beviel ze me.
"NUUU",riep ze luid.
Ik stond moe op en wou naar de deur lopen
"Aan de kant" riep ze, en ging me voor. "5 minuten en je bent beneden" waarna ze de deur sloot.

Ik liep naar de badkamer stapte in de douche, opende de kraan en nam een lekkere douche. Ik voelde de warme stralen langs m'n lichaam naar beneden lopen.
Voor even genoot ik, daarna sloot ik de kraan,wrong het water uit mijn haar en stapte uit. Ik pakte een handdoek en wikkelde die om mijn lichaam en liep terug naar mijn kamer.
Ik deed wat arganolie in mijn natte haar en stak mijn haar even op.
Ik pakte een gebedskleed en verrichte het gebed.

Na het gebed liep ik terug naar de kast en zocht een outfit voor vandaag.
Na lang staren naar mijn kast trok ik er een gewone zwarte broek uit en een witte trui.

| mijn outfit|

Vervo

Ik deed wat highlighter en lipgloss op

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

Ik deed wat highlighter en lipgloss op.
Ik pakte als laatst een zwarte vest uit de kast, en met mijn gsm en mijn tas liep ik naar beneden.

Ik liep naar de keuken, opende de koelkast en meteen werd die weer teruggeduwd.
"Wat had ik gezegd toen ik naar beneden kwam." Zei mijn tante.
"Ehmm" ik wou iets zeggen maar meteen werd ik onderbroken.
"5 MINUTEN" Schreeuwde ze.
"Maar khalti ik.." en weer kon ik mijn zin niet afmaken.
" NEE nikste ik, 5 minuten is 5 minuten, niet meer niet minder, en kijk eens naar de klok nu , 15 MINUTEN?!" Schreeuwde ze weer.
Ik zag dat ze haar hand ophefte en snel rende ik uit de keuken. "Ik moest douchen en mijn kleren uitzoeken, en nu wil ik gewoon snel iets uit de koelkast pakken" zei ik op een harde toon.
"Dat kan mij niets schelen weet je niets over jou kan mij schelen, en je wou niet komen om te helpen dan hoef je ook geen eten van mij, WEG" beviel ze me.
Ik voelde tranen opkomen maar hield me sterk en hield de tranen tegen. Het was het niet waard.

Ik liep naar de hal pakte mijn witte superstars, deed mijn gsm in mijn tas en liep naar buiten.
Ik besloot om te voet te gaan aangezien ik toch vroeg ben. Onderweg kreeg ik het toch een beetje koud,wel raar aangezien het lente was maar jah typisch belgië.
Ik stak mijn handen in m'n zakken en voelde iets. Ik haalde het eruit. Het was een briefje van 5euro. "Yes" dacht ik in mezelf. Ik stapte verder richting een winkel en liep naar binnen. Ik ging eerst naar de koelkast en pakte ice tea. Ik draaide me om en zag tot mijn verbazing de liefde van mijn leven daar staan.

Chocolade. Omgg hebben ze dat hier "yesss". Ik keek op en zag dat een paar mensen me raar aankeken. Oeps.
Ach wat maakt het uit ik kende hun toch niet. Ik twijfelde welke ik ging pakken en koos voor de milka oreo. Ik nam 2 pakken en liep naar de kassa. Ik betaalde en liep blij het winkeltje uit.
Er stopte een auto voor mij.

Ik herkende de auto al. Het was van ayoub. Mijn neef, we zijn close. We zijn net 2 handen op 1 buik.
Hij is knap en gespierd en daardoor trekt hij de aandacht van vele meisjes, ik bedoel alle meisjes.

Hij opende het raam en gebaarde dat ik moest komen. Ik ging naar de auto en bukte om door het raam te kijken. "Waarom wachtte je niet thuis op me zodat ik je kon ophalen", Vroeg hij me. "Iwa weer hetzelfde met khalti en ze jaagde me weg dus ik was helemaal vergeten dat je me ging ophalen".
" safe stap maar in" zei hij.

Ik opende het portier en stapte in.
Hij greep een tas die op de achterbank zat en haalde er een smos uit. "Hier, omdat je niet hebt gegeten" zei hij.
"OOHH dankje", zei ik en greep de smos waar ik van begon te smullen.
Hij keek me aan en lachtte.
De hele rit onderweg naar school waren we aan het lachen en praten over van alles en nog wat.

We kwamen aan en stapten uit. Vervolgens liepen we samen door de schoolpoort over de speelplaats. We waren nog aan het praten en ondertussen keek ik om me heen. Ik zag een groepje meisjes vies kijken.
Zulke meisjes mag ik dus echt niet.
" ja ik mag ze ook niet", zei mijn neef alsof hij mijn gedachten kon lezen.
Ik keek hem aan en we barstten beide in het lachen uit.
Ik zag mijn groepje verderop zitten. Ik maakte een gebaar dat ik naar ze toe ging en mijn neef knikte.
Ik gaf hem nog snel een knuffel en zag vanuit mijn ooghoek die groepje meiden echt vies kijken. Als blikken konden doden he.
Ik maakte me los van de knuffel en liep naar mijn groepje.

Ik begroette leila, Melanie en lisa met 2 kusjes en een knuffel. En ging naast hun zitten.
"Zie je die groep meiden die keken echt scheef naar jou en die lekkere boy"zei lisa.
"Doe normaal is me neef liz", zei ik lachend.
"En ja heb ik gezien, mohiem laat ze maar"
"Nee niet laat hun ik ga een pruik maken van hun haren ja", zei leila geïritteerd.
Ik moest altijd lachen over leila haar nieuwe gekke zinnen. Ik werd uit m'n gedachte gehaald door de bel.
Ohnee ik moet nog naar mijn kluisje toe. " ik moet snel langs me kluisje, doeiiii" zei ik terwijl ik opstond.

"Siri (ga) a rare" riep leila me nog na.
Bij mijn kluisje aangekomen haalde ik er mijn wiskunde boek, uit en stopte de rest in mijn kluisje.
Pff wiskunde op maandag is toch niet gezond dacht ik in mezelf
Ik draaide me om en schrok even.

het leven van ChaimaeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu