Vera
Ik word wakker van het meest irritante geluid ooit. Nee, het is niet een wekker. Het is mijn 5 jaar oude zusje die keihard mee aan het zingen is met K3. Jup, geweldig dit. Ik begraaf mijn hoofd in mijn kussen en slaak een diepe zucht. Ik had nog 10 minuten kunnen slapen, die minuten heb ik ook hard nodig. Toch gooi ik mijn benen over mijn bedrand en werk me met tegenzin mijn bed uit. Ik open mijn klerenkast en denk na over wat ik aan zal doen. Als ik mijn crush, Derek ga zien wil ik er wel indrukwekkend uit zien. Ookal zie ik hem maar een uurtje of zo en zal hij me dan niet opmerken. Met een beetje geluk loop ik tegen hem aaan en dan wil ik er niet uitzien als een aardappel. Het werd mooi weer vandaag toch? Ik besluit toch een vest aan te doen voor de zekerheid, wantja we wonen nog steeds in Nederland. (Zie media). Ik besluit alleen een beetje mascara op te doen en ik loop naar beneden. Daar zie ik mijn kleine zusje nog steeds blij dansen op de muziek. Een kleine glimlach siert mijn lippen nu, mijn zusje is mijn alles en ik heb alles over voor haar.
'Veraaaa!!' Roept Elle blij als ze mij ziet en ze springt in mijn armen.
'Hey El.' Zeg ik met een lach en ik geef haar een knuffel. ' Heb je honger? Ik maak wel cornflakes.'
Elle klapt blij in haar handen en volgt me naar de keuken. Ik pak twee schaaltjes en doe de cornflakes er in. Dan gooi ik er wat melk bij en ga naast Elle aan tafel zitten. Mijn moeder slaat nog want zij werkt vaak door tot midden in de nacht. Mijn vader woont op Texel, mijn ouders zijn gescheiden. Ik kijk op de klok en verslik me. Hoe is het ineens zo laat. Shitttt ik moet nog brood smeren voor Elle en mij. Damnit Vera. Let eens op de tijd. Snel pak ik een paar boterhammen en smeer ze allemaal met Nutella.
' Elle, we moeten snel gaan!!' Zeg ik en Elle komt aanrennen.
Ik pak mijn fiets en zet Elle achterop.
' Goed vasthouden oké?' Zeg ik en Elle knikt en pakt mijn vest stevig vast.
Na een minuut of vijf ben ik bij de basisschool van Elle en geef ik haar snel een kus voor ik gehaast doorfiets naar school.
Als ik mijn fiets in een van de rekken heb gezet gaat de bel.
'Shit, shit, shit.' Zeg ik terwijl ik mijn sleutel uit mijn fiets probeer te trekken.
Hoezo zit hij ineens zo vast?!?Ik geef een schop tegen mijn fiets en haast me snel naar binnen. Natuurlijk zit ik het eerste uur op de bovenste verdieping. Ik ren snel naar boven en zie mijn klas nog buiten het lokaal staan. Ik slaak een opgeluchte zucht en ga bij mijn beste vriendinnen, Emma en Elly, staan.
'Zo jij bent ook lekker op tijd.' Hoor ik Emma lachen, terwijl ik nog steeds op adem probeer te komen.
De leraar komt er aan en hij heeft nog iemand bij. Een jonge man van ongeveer 24. En girl!!!! Hij is hot! Hij heeft donkerbruine haren en groene ogen, waar ik makkelijk in kan verdrinken. Ik word wakker uit mijn gedachten en ik kijk om me heen. Ik zie dat ik niet het enige meisje ben dat hem aanstaart. Bijna elk meisje kijkt naar hem alsof hij een God is.
'Sorry dat ik zo laat ben jongens, maar ik moest mijn nieuwe stagiair even rondleiden.' Zegt hij terwijl hij het lokaal openmaakt. 'Als iedereen hem even een hand geeft en dan naar binnen lopen vertelt hij zo iets over zichzelf.
Iedereen gaat het lokaal binnen en schud de hand van de nieuwe stagiair. Alle populaire meisjes beginnen te giechelen als gekken als ze zijn hand schudden. *oogrol* Mijn vrienden en ik stonden achteraan en moeten dus nog even wachten tot we binnen mogen.
'Hey, ik ben Vera.' Zeg ik en ik kijk recht in zijn ogen terwijl ik zijn hand schud.
Tijdens deze aanraking gaat er een rilling door me heen. Zo'n rilling die je liever niet hebt. Er is iets met hem en ik wil weten wat. Ik loop snel naar binnen en ga naast Elly zitten.
'Ehhh hey ik ben Harry Styles, ik ben 24 jaar en ik loop stage tijdens de geschiedenis lessen van meneer Kok.' Zegt, meneer Styles, dus.
'Is hij niet super knap?' Zegt Elly dromerig terwijl ze naar naar de nieuwe stagiair staart die meneer Kok helpt met de computer.
Ik knik afwezig terwijl mijn gedachtes afdwalen naar andere dingen. Geschiedenis is samen met drama mijn lieveling vak, maar ik kan mijn aandacht er echt niet bij houden vandaag. Dat komt er van als je wakker word met K3.
De bel gaat eindelijk en ik stop mijn boeken in mijn tas. Ik zie meneer Styles naar me kijken en ik voel me ongemakkelijk.
'Hey ik wacht bij het wiskunde lokaal op jullie' zeg ik snel tegen Elly die knikt en geduldig wacht op Emma.
Ik snel het lokaal uit en voel de blik van meneer Styles in mijn rug branden tot ik het lokaal verlaten heb. Ik glip snel het toilet binnen en ga in het achterste hokje zitten. Op een of andere manier voelt dat veiliger. Ben ik de enige die dat heeft? Ik hoor de deur open gaan en hoor daarna zware voetstappen die niet van een meisje kunnen zijn. Ik trek mijn voeten op en hoop dat hij/ zij me niet ziet. Ik moet eigenlijk naar mijn les maar ik ben nu te bang om me te bewegen.
"Vera? Ik weet dat je hier zit." Hoor ik de nu al te bekende stem van meneer Styles zeggen.
Ik houd mijn adem in en probeer zo stil mogelijk te blijven zitten. De stress maakt me op dit moment helemaal gek. Ik moet echt naar de les, ik wil niet nog een keer nablijven. Ja ik blijf best vaak na, ik kom like bijna altijd te laat, woops. Ik open mijn hokje en kijk recht in de groene ogen van Harry. Mag ik hem Harry noemen?
" Uhmmmmm wat doet u hier?" Vraag ik met een trillende stem hopend dat hij niet door heeft hoe nerveus ik ben.
Hij zegt niks en kijkt me alleen maar aan. Lekker awkward enzo.... Net als ik langs hem heen wil lopen pakt hij mijn arm vast. Ik kijk er naar en kijk dan weer naar hem. Ik probeer me los te trekken maar het lukt niet echt. Na een tijdje laat hij me los en loopt hij de wc uit, mij verbaasd achterlatend. Ik loop snel naar de les en ben nog net op tijd. Snel loop ik naar mijn vaste plek naast Elly en zucht eens diep. Ik heb echt geen idee wat ik moet verwachten van de nieuwe stagiair.
JE LEEST
Stockholm syndrome *dutch 1d fanfic*
FanficVera leeft een dood normaal leven en heeft veel vrienden. Ze wordt ineens uitgenodigd door haar crush. Dit verandert haar hele leven.