10.

126 7 0
                                    

- Végül csak pár dolgot részleteznék - mosolyodok el az előadásom végén. - Harmonikus célok: Nem csak a szállodák, hanem minden társaság és természetes személyekre is igaz,hogy célok nélküli élet nem lehet olyan sikeres, mintha kitűzött célokkal rendelkezik aszemély.8 A piaci, az emberi és gazdasági célok harmonikus egysége teszi a szállodátorganikus vagy másképp holisztikus egységgé. Amikor a kitűzött cél kihívást jelent, denem teljesíthetetlen akkor annak a teljesítése a siker. A kitűzött célokat ismernie kell avezetésen kívül, a munkatársaknak és a tulajdonosnak is, mert a tulajdonos hagyja jóvá acélokat az éves tervek vagy stratégiai tervek részeként. Marketingterv: A piaci célok megfogalmazásának dokumentuma. Nem a terjedelem és szaknyelvteszi a marketingtervet szakmaivá, hanem a jól megfogalmazott piaci célok és az eléréstbiztosító akciótervek. A marketingterv tartalmazza a szálloda megcélozott szegmenseinekösszetételét, azokat a vendégcsoportokat, amelyek igényeinek kiszolgálására felkészült aszálloda a specializációjával, és akiket élményben részesít a tematizálás eszközénekfelhasználásával. Tartalmazza továbbá a különböző szegmensek kínálati árait. Kiemeli apriorszegmenseket, úgy a szállás, mint a vendéglátás vagy egyéb specializálódottszolgáltatások területén. A célok elérését tartalmazó kijelölt út, középtávon a stratégia éséves szinten az akciótervek, melynek költsége adja az értékesítés éves anyagi költségeineka háromnegyedét. Szolgáltatás, ár, színvonal, ár és érték, érték és élmény: Közismert négyes tényező egységes harmóniája a szállodák sikerességének egyikalapja. Az ár nagysága, ha megfelel a szálloda színvonalával valamint a kínáltszolgáltatással és annak színvonalával, akkor ez így egységesen ad egy értéket, amit azegyre fogyasztótudatosabb vendég összevet a kínálatokban. Az ár - érték harmóniamérőszáma a vendégelégedettség és a visszatérő, vagy visszatérne vendégek, atörzsvendégek számát növeli. A megkérdezett vendégek többsége elégedett akkor aszállodavezetés képes volt kialakítani a harmóniát. A vendégelégedettség méréséneklehetősége a szállodai honlapra kihelyezett vendégvélemény kérő klikk lehetőség, dehatékonyan működnek a foglalási cégek és egyéb közösségi felületek közzétett értékelései. Vendégelégedettség: A vendégek eltérő okok miatt keresik fel a szállodákat. Az eltérő okok az utazásmotivációjából adódnak. Akik hasonló ok miatt utaznak és veszik igénybe a szállodátazoknak a vendégeknek nagy valószínűséggel hasonló igényeik lesznek. A szálláshelyszolgáltatás küldetése az elégedett vendég. Az elégedett vendég multiplikálja az elégedettmunkatársakat és ez pedig az elégedett tulajdonosokat. Ez a hármas együttesen alkot egyhalmazt, mindhárom elégedettsége szükséges a végső célok eléréséhez a sikerhez. Avendégelégedettség növelésének egyik eszköze a specializáció. A szálloda aspecializálódása növeli a tevékenység és szolgáltatások kínálatának és ellátásánakszínvonalát és ezzel a vendégelégedettséget. A vendégelégedettség generálja a szállodaelismertségét, ez bevételnövelő tényező és megfelelő gazdálkodással eredménynöveléstjelent. Ez egyirányú ok – okozati összefüggés sorozat és ez így épül egymásra(Elégedettség – Kellemes munkahelyi légkör – Eredmény). Nagyon szépen köszönöm a figyelmet - mondom, majd visszaülök a helyemre egy kisebb taps körében.

- Csodálatos. Azt hiszem mindent elmondott, amit egy ilyen ülésen kell. A terv szuper, nekem nincs kivetnivalóm ellene - bólint rá az egyik férfi.

- Csatlakozom - bólint még kettő.

- Szuper. Akkor csak írják alá, és menjünk - szól bele Antonio kissé türelmetlenül, mire kuncogok egy aprót.

Hamar aláírják, szóval két perc múlva kézfogások kíséretében búcsúzkodunk és indulunk a dolgunkra.

- Nagyon ügyes voltál! Ünnepeljük is meg! - érinti meg a vállamat Antonio, amire természetesen vigyorogva bólintok.

- Tessék, kávé - ad a kezembe egy bögrét Leo, mit megköszönök, s kortyolgatni kezdem. - Este elvinnélek vacsorázni - böki még oda, mi miatt majdnem kiköpöm a koffeinbombát.

Kizárva (Leondre D. ff.) [BEFEJEZETT]Where stories live. Discover now