När jag vaknade på morgonen hade jag inte så jätteont. Mitt smärtstillande hade börja verka under natten.
Jag gick ned för trapporna och in till vardagsrummet där jag satte på ''Breakfast Club'' på MTV. Efter jag hade hämtat en kopp med te bäddade ned mig själv bland massor av kuddar och filtar. Gjorde det allmänt mysigt för mig själv.
*2 timmar senare*
Det ringde på dörren. Antagligen hade jag somnat om efter att Breakfast Club hade tagit slut. Jag gick och öppnade dörren och där stod Ashton, Luke, Michael och Calum.
''Vad vill ni?'' Frågade jag uttråkat.
''Hur länge har du sovit!?'' Michael kollar på mig med en orolig blick.
''Typ hela dagen.'' Frågade jag förvirrat.
''Shit. Du skulle blivit väckt varannan timme det första dygnet. Är du okej?''
''Jo men de är ju bra att ni vet det och att inte min pappa visste det.'' Jag suckade ''Och ja, jag mår skitbra. Kan jag få gå och lägga mig igen?''
Jag stängde igen dörren och lämnade de utanför fortfarande ringande på dörren.
Min huvudvärk hade kommit tillbaka och jag gick in i köket där huvudvärkstabletterna fanns. På min mobil hade jag 7 missade samtal från Alaric och Seth så jag ringde upp de direkt. Jag var fortfarande sur på att det inte var de som hade räddat mig.
Det ringde en gång till på mobilen och jag svarade direkt.
''Allie hänger du med på fest?''Seth hade en glad stämma vilket gjorde mig mer och mer irriterad.
''Jag vart nedslagen igår och när jag vaknade på sjukhuset var det inte ni som hade hjälpt mig att komma dit. Det var några sjukt jobbiga killar som jag hatar. Vart var ni!?'' Jag frågade med frustrerad röst då det var precis vad jag var.
''Förlåt Allie bilen gick sönder och vi försökte att ringa dig men du svarade inte.'' Seth's stämma var låg.
''Lätt för mig att svara..'' Muttrade jag och sen lade jag på.''
Jag satte på min spotify-lista och kom på att mitt premium var slut så jag skulle få lyssna med reklam. Efter tre låtar kom reklamen det var om att förboka 5SOS. De där jobbiga killarna var överallt. Reklamen byttes ut mot en av mina favoritlåtar. Scars av Papa Roach hade hjälpt mig igenom så mycket och den mesta texten kände jag igen mig i.
På kvällen vaknade jag av att det luktade mat och satte mig hastigt upp. Jag älskade verkligen mat.
Snabbt var jag uppe ur min säng och gick ned för trappan. I köket stod pappa och lagade mat med ryggen vänd emot mig. Han vände sig om och log mot mig. Jag satte mig ner på köksstolen och fick en kycklingbit direkt på tallriken. Pappa och jag hade ganska lite tid tillsammans men när han väl var hemma brukade vi ha det väldigt trevligt.
När vi båda satt vid bordet sade han direkt.
''Eftersom det har hänt så mycket nu på sistone så tänker jag vara hemma till denna vecka är slut. Jag vill inte att det händer något mer med min lilla prinsessa.'' Sa han och knäppte ihop händerna.
När vi hade ätit klart gick jag direkt upp till duschen. Jag satte på det varma vattnet som direkt började bränna emot mina skrapsår.
Jag hörde pappa skratta nerifrån. Han hade säkert tagit över någon granne för att kolla på matchen. Jag gick förbi trappan mot mitt rum och då sa pappa:
''Tack för att ni hjälpte min dotter till sjukhuset. Jag tror att hon uppskattar er hjälp mer än vad hon visar.''
''Ja, att slänga dörren framför våra ansikten är kanske inte det bästa sättet att säga tack på.'' Ashton skrattade lite efteråt som om han hade sagt ett skämt vilket han verkligen inte hade gjort.
''Hon har inte så mycket kompisar. Hon har nog svårt att komma folk nära.'' Sa min pappa med en nedstämd röst.
*ASHTONS PERSPEKTIV*
När Allie's pappa sa till oss att hon hade svårt att komma folk nära så förstod jag precis vad han menade. Visste han hur hennes dotter kunde bete sig? Hur full hon kunde bli och vilka hon var kompisar med?
Jag hade hört mig runt om vilka Seth och Alaric var och enligt vad jag hade förstått var de inga killar som hon skulle vara med. De hade suttit på ungdomsanstalt för lindriga brott och hade tydligen väldigt lätt att hetsa upp sig och göra mycket misstag när de var riktigt fulla.
Allie var en riktigt söt tjej som jag gärna skulle vilja lära känna mer men det var inte lätt då hon mer än gärna stängde hela världen utanför sig. Jag ville veta hennes problem och hjälpa henne att lösa dem.
Luke vinkade med sina händer framför mitt ansikte och jag blinkade till. Än en gång hade jag fastnat i mina tankar om en sak jag inte ens behövde bry mig om.
''Tycker ni också att det är något konstigt med Allie?'' Slant ur min mun och killarrna bara ryckte på sina axlar.
''Varför bryr du dig ens?'' Frågade Calum trött. Vi hade alla haft en hård dag i studion och detta var kanske inte vad man behövde tänka på.
''Tyckte bara att något verkade så lustigt, spännande och intressant med henne. Sa jag.
När vi var uppe på våra hotellrum gick jag direkt och slängde mig i sängen.
------------------------
Okej! Nu är vi uppe på det 5:e kapitlet på Somebody To Die For och jag lovar att snart kommer det bli mer spännande kapitel. Först behöver jag bara bygga upp historien (förlåt om det tar för lång tid!)
Är fortfarande inte säker vem av killarna som ska få ''huvudrollen'' i novellen. Just nu har det kanske varit ganska mycket om Ashton men vet inte hur det blir än, haha.
Inläggen har inte kommit upp dels för att jag har flyttat, städat och dels för att jag har tävlat friidrott på Öland. Det kommer nog få bli ganska korta kapitel just nu då jag inte känner att jag har tiden att skriva långa!
Kram
.
YOU ARE READING
Somebody to die for(5SOS)
FanfictionAllie Baine är en 18 årig tjej som håller sig utanför det mesta trubbel som finns. Hon drar inte åt sig någon uppmärksamhet i skolan men är en riktig partynisse. Vad händer när hon får mycket oönskad uppmärksamhet? Följ Somebody To Die For