"Ska du låta mig stå här hela kvällen eller ska du släppa in mig?" Han slickade sig om läpparna och granskade mig från topp till tå.
"Du kan glömma att jag bjuder in dig i mitt hus." Han bet sig löst i läppen vilket fick mina knän att vika sig en aning och hade jag inte lutat mig mot dörren så hade jag fallit ihop i en hög på golvet.
"Varför så otrevlig?" Han försökte låta sårad men flinet som fortfarande var fastklistrat på ansiktet avslöjade honom.
"För jag känner knappt dig."
"Men vi kan ligga ändå oavsett om du känner mig eller inte." Hans svar fick mig att sucka, det är så typiskt Aaron att säga något sånt.
"Du är vidrig." Han flinade ännu större vilket gjorde att ännu en suck lämnade mina läppar.
"Vad gör du här?" Frågade jag honom och la händerna i kors över bröstet. Han svarade inte utan tog ett steg framåt för att gå in i mitt hus men jag satte handen på hans bröstkorg, vilket fick honom att stanna.
"Glöm det." Han tog min hand som fortfarande låg på hans bröstkorg och drog mig närmare honom så våra ansikten var millimeter från varandra. Mitt hjärta slog så hårt så det kändes som om att det skulle flyga ut ur bröstkorgen på mig. Han granskade mig och lutade huvudet närmare mitt, nästan så nära så våra läppar snuddade vid varandra.
"Din förlust." Viskade han innan han släppte mig och vände sig om och gick iväg. Jag stod helt förlamad kvar i dörröppningen. Vad hände precis? Jag skakade på huvudet och skulle precis stänga dörren när jag ser mamma köra in på infarten med en frågande blick. Hon stannade bilen och gick fram till mig och gav mig en kram.
"Vem var han?"
"Ingen viktig." Jag drog ifrån kramen och började gå in med mamma bakom mig.
"Det såg inte ut som om det inte var någon viktig. Ni såg väldigt intima ut med varandra." Sa mamma och jag kände hur mina kinder blossade upp till en ton lika röd som en tomat.
"Mamma snälla! Åh alltså han är en kille i min klass och jag har ingen aning om varför han var här." Jag kunde höra mamma skratta bakom mig.
"Han ser ju inte dum ut, du kanske ska lägga in en stöt." Jag kollade chockat på henne.
"Vem är du egentligen? Du ska vara den som håller mig borta från killar, inte vara den som försöker få mig att hoppa på vem som helst." Mamma himlade med ögonen åt mig.
"Och dessutom gör hans personlighet honom ful." Sa jag och fick ännu en frågande blick av mamma.
"Vad menar du?" Mamma satte sig vid köksbordet medan jag fortsatte med maten.
"Han är en skithög. Han ligger runt med alla och bryr sig inte ett skit om känslor."
"Folk kan förändras." Jag suckade åt mamma och fortsatte med maten. I ögonvrån kunde jag se hur hon log stolt bara för hon hade vunnit diskussionen. Jag fortsatte med maten för att glömma alla tankar på Aaron, för om jag ska vara ärlig så är han i mina tankar hela tiden. Jag vet inte varför, jag känner knappt människan men ändå på något sätt får han mig att känna saker jag aldrig känt innan.Jag låg nu i min säng och kollade film på min dator. Efter att jag och mamma hade ätit så plockade jag snabbt undan min disk och skyndade mig upp till mitt rum för att slippa allt snack om killar. För jag kunde se på mamma att hon ville fråga en jävla massa frågor om Aaron och hur jag mår efter allt med James på festen. Jag berättade allt för henne om vad han gjorde med mig, men jag orkar inte lyssna på att jag måste anmäla och att hon kan gå och prata med hans föräldrar osv. Jag ska anmäla honom, bara inte nu. Jag orkar inte tänka på det för jag får bara upp dåliga minnen om allt jag har varit med om, vilket jag helst vill hålla mig borta ifrån. Gäspande stängde jag av filmen och gick in på badrummet och borstade mina tänder. Med trötta steg gick jag tillbaka till mitt rum och slängde mig i sängen, och för en gångs skull så somnade jag inom loppet av tio minuter.
***
"Kan vi inte äta på restaurang och sen dra ut på fredag? Bara vi tre?" Jag stannade vid mitt skåp och tog ut mina matteböcker medan Carro och Jordan stod bakom mig.
"Jordan, det är 4 dagar tills att det är fredag."
"Och? Det är väl bra att planera." Jag skrattade åt henne och vände blicken mot Carro.
"Vad tycker du? Ska vi dra ut?" Hon såg ut att tänka på saken innan hon öppnade munnen.
"Jag är på, Sasha?"
"Okejdå, men ni måste lova att inte lämna min sida en enda gång under hela kvällen. Jag är fortfarande rädd att James ska göra någonting." Båda två sken upp i ett stort leende och kramade om mig.
"Klart vi inte ska lämna dig, vi ska ha världens bästa kväll!" Jag stängde mitt skåp och vi gick tillsammans mot klassrummet och planerade inför fredagen."Åh gud vad vi ska dansa och ha kul ikväll!" Jordan hoppade exalterat på stället medan jag och Carro skrattade åt henne. Hela veckan har Jordan varit extremt taggad på att få gå ut bara vi tjejer, så nu står vi i kön till klubben och väntar bland alla otåliga tonåringar. När vi kom in hängde vi in våra jackor i garderoben och gick till dansgolvet där vi började dansa. Jag och Carro skrattade så att vi höll på att kollapsa på golvet åt Jordans dans. Hon såg ut som en döende kyckling. Efter att skrattattacken hade lugnat sig slutade jag dansa, för jag var helt andfådd.
"Kom, jag behöver något att dricka." Jag drog med mig båda två till baren där jag beställde en drink och dom beställde varsin cola. Vi satt vid baren och skrattade och pratade i cirka 20 minuter. När våra drickor var slut beställde jag fem shots som jag tog i ett svep.
"Nä nu får vi gå och dansa igen innan Sasha dricker upp hela baren." Hörde jag Carro säga och jag såg hur Jordan nickade och försökte dölja ett skratt. Jag himlade bara med ögonen åt dom innan vi gick ut och dansade igen. Vi släppte verkligen loss och jag kände mig lycklig. Jag vet inte om det var alkoholen eller att jag var här med mina bästa vänner som gjorde att jag kände mig som världens lyckligaste. Jag antar att det var en blandning av båda."Hallå jag måste kissa! Följ med mig till toan." Jag nickade mot Carro och tog tag i Jordans arm och drog med henne till toan med oss. Så fort vi kom in på toan så försvann Carro in i ett bås medan Jordan ställde sig framför spegeln och fixade till sitt hår, som var huller om buller. Jag kände mig trött så jag lutade mig mot väggen och slöt ögonen.
"Hallå Sasha du kan inte somna här! Vakterna kommer kasta ut dig, de kommer tro att du är aspackad!" Viskskrek Jordan till mig.
"Men jag sover inte ens, har bara ont i fötterna."
"Men ändå, det ser ut som du sover." Jag suckade och gick bort från väggen och fram till vasken. Där skvätte jag lite vatten på mitt ansikte för om jag ska vara ärlig så såg jag ut som skit, och vattnet gjorde faktiskt att jag såg liiite fräschare ut.När Carro hade kommit ut från toan så gick vi till baren och tog en drink innan vi gick tillbaka till dansgolvet. Vi dansade och sjöng med i de flesta låtarna vilket gjorde kvällen ännu bättre än vad den var innan. Cirka 40 minuter senare gick vi till baren och skulle ta lite vatten för halsen var så torr efter allt skriksjungande. Jag gick sist med Jordan och Carro framför mig. Jag kände mig iakttagen så jag började gå fortare mot baren. Jordan och Carro var redan framme medan jag hade hamnat en bit bakom. Smått panikslagen kollade jag bakom mig för att se vem det var som kollade på mig, vilket jag verkligen inte skulle ha gjort. När min blick mötte hans frös hela kroppen till is och jag vände snabbt bort blicken. Med snabbare steg gick jag mot baren och mötte Jordan och Carros bekymrade blickar. "Vad har hänt?" Sa dom båda i kör när jag kom fram till dom med andan i halsen och tårarna på gränsen till att falla.
"James är här." Sa jag panikslaget och märkte hur de båda kollade bakom mig för att se honom.
"Kan vi snälla gå hem?" Sa jag väldigt tyst för att undvika att tårarna skulle falla.
"Absolut. Kom så går vi och hämtar våra jackor." Tillsammans gick vi till garderoben och hämtade ut våra jackor innan jag skyndade mig ut med Jordan och Carro i släptåg. När vi var utanför klubben var det som om att jag kunde andas igen. Jag tog några hackiga andetag innan vi gick mot bussen som skulle ta oss hem.
VOUS LISEZ
V Ä R D E L Ö S
Roman pour AdolescentsSasha är en helt vanlig 18-årig tjej från Minnesota. Hon går sista året i High school och lever ett helt vanligt liv med sin mamma och pappa, sin pojkvän och sina vänner. Allting är bra, iallafall tills hela hennes liv vänds upp och ner. Det kommer...