Kapitel 7

157 10 6
                                    

Liam's pov

Vi alla står fortfarande kvar i köket, ingen kan säga någonting än. Alla tänker bara på samma sak.

Har Zayn misshandlat Niall?

''Så Niall menar att han är rädd för Zayn?'' Frågar jag och vi tittar på varandra och både Harry och Louis nickar.

''Zayn?'' Frågar Louis och sväljer. Det är helt tyst, han svarar inte. Ingen av oss vet vad vi ska säga än.

''Va fan Zayn är du helt dum i huvudet! Du är så jävla puckad!'' Skriker Louis plötsligt som om han kommit tillbaka till livet igen och försvunnit från att vara helt stel och inte vetat vad han skulle säga.

Både jag och Harry står och glor på Louis som får utbrott och skriker och slänger tallrikar överallt. Han har förlorat förståndet helt och hållet!

''Louis, lugna dig.'' Säger Harry och Louis vänder som om snabbt. Hans ögon är nästan röda och om det här skulle varit en film skulle säkert rök åka ut från hans öron just nu.

Han går fram till Harry och skakar honom. ''Va fan Haz, våran bästa vän har precis berättat att han fucking misshandlat Niall! Hur fan tror du att jag ska lugna ner mig då?'' Skriker Louis och kastar ner Harry på golvet.

Jag öppnar munnen för att säga något men ändrar mig direkt för vem vet vad arga Louis kan göra. Jag sneglar på Harry lite och ser att han gråter lite för så känslig som han är och har ett ansiktsuttryck som man kan se på långt håll att han är rädd.

''Den enda som borde gråta nu är Zayn, för han ska egentligen bli slagen överallt där han någonsin slagit Niall! Men såklart ska du din jävel börja grina!'' Skriker Louis och går fram mot Harry som sakta backar bakåt.

Jag bara står stilla och tittar på utan att ens röra mig.

Plötsligt reser sig Harry upp och puttar till Louis så han ramlar baklänges nästan. Ett stort bråk bryts ut och det enda jag kan göra är att titta på.

Jag kan inte röra mig.

''Du är så jävla dum i huvudet Lou, du kan fan inte ta allt skuld på mig!'' Skriker Harry och snart tittar de på varandra och slutar slåss och bråka.

''Förlåt Haz!'' Säger Louis och tårar börja rinna nerför hand kinder. ''Förlåt Lou!'' Säger Harry och tårar rinner nerför hans kinder också. Plötsligt slänger de sig i varandras armar och gråter tillsammans.

(A/N lite Larry moment here)

Zayns pov

Skrik från köket hörs från både Harry och Louis röster. De klagar på varandra om att allt är deras fel. Plötsligt blir det helt tyst och det enda som hörs är snyftningar.

Sen hörs inget mer.

Nån av dem kanske slog den andra så hårt att den svimmade

Dörren öppnas plötsligt och in kommer Louis och Harry in. ''Uhm hej?'' Frågar jag och tittar undrande på dem. ''Du är fan inte klok?'' Skriker Louis och hoppar på mig. Efter honom kommer Harry och håller i mig så jag inte kan röra mig alls.

''Va fan, vad gör ni?'' Säger jag och försöker ta mig loss. ''Du ska få för allt du gjort mot Niall!'' Skriker Harry och en hand slår till mig på kinden. Seröst?

Louis' knytnäve kommer rakt mot mitt ansikte i speedfart och slår till mig. han gör det flera gånger och slår och slår och skadar mig så mycket han kan. ''Harry fortsätter hålla fast mig och båda skrattar tillsammans.

''Jag tror det räcker nu.'' Säger Harry efter en stund och går av mig. Louis verkar inte fatta att han ska sluta och fortsätter. Han bangar in mitt huvudet i väggen några gånger och snart blir det ett stort hål i väggen. Jävlar.

''Louis'' Säger Harry och Louis's hand sveper över min kind. ''Lou seriöst det räcker nu.'' Säger Harry och plötsligt får jag ett slag i magen. ''LOUIS!'' Skriker Harry och tar den här gången med S i slutet.

Louis vänder sig om blixtsnabbt och ger Harry en ond blick. ''Okej, ska bara ge honom en sista omgång.'' Säger han och slår till mig i magen hårt, så hårt att jag tappar andan.

Louis går ut med Harry skrattandes och stänger dörren hårt.

Jag kniper efter luft och ser blod rinna nerifrån mitt ansikte. Min mage gör ont och huvudet bultar.

En ensam tår rinner sakta nerför mitt ena öga och fler och fler bildas och rinner. tårarna blandas med blodet från mitt ansikte och droppar ner på mitt lakan.

Min kropp gör så ont att jag inte kan röra mig, kände Niall så här medan jag höll på med honom? Nej det tror jag inte.

Vad har jag gjort för att förtjäna detta?

Niall's pov

Jag vaknar upp i ett rum, det är kolsvart och det ända som hörs är mina andetag.

Jag är fortfarande kvar.

Jag är inte bunden längre, jag ligger på golvet i ett rum.

Försiktigt reser jag mig upp och känner hur det svider till i hela kroppen. Från ingenstans börjar tårar rinna nerför mina kinder och jag snyftar tyst.

Jag vill inte att de andra ska märka mig, då kanske de dödar mig.

Min hand letar efter en lampknapp medan jag drar handen längs väggen och snart hittar jag en.

Det blir ljust och nu ser jag vart jag är.

I någons sovrum.

Det står en tv bredvid den stora sängen och en soffa.

Jag går sakta dit och ser en dvd som det står ''play me'' på. Jag tycker på axlarna och sätter in den i tvn och tittar.

En hemsk video kommer upp på när den där killen våldtar Mickie. Han som filmar bara skrattar medan Mickie skriker sluta. Hennes röst är helt förstörd och hon gråter.

Snart kommer delen där de dödar henne.

Jag stirrar på tvn med öppen mun och kan inte röra mig. Jag vet inte vad jag ska göra.

Jag måste härifrån!

Jag går långsamt mot något som liknar ett fönster och drar bort det svarta täcket som var för den så jag inte kunde se vad det var.

Det är ett fönster.

Innan jag ens tänker på vad jag gör krossar jag fönstret med mina händer. Glasbitar flyger iväg överallt och jag stoppar ut huvudet för att se hur långt det är till marken.

Det är inte långt alls.

Jag hoppar ut från fönstret och borstar av mig allt glas från mig själv och drar snabbt av de som är i mina händer.

''Ey vart tog killen vägen?'' Hör jag en röst inifrån och jag börjar springa iväg från huset, in i skogen.

Långt härifrån.

(A/N vad tycker ni om detta kapitlet? To mutch? Det är en sak jag vill säga till er som inte röstar på alla kapitlerna jag lägger upp. Det finns en sak som heter rösta som jag gärna vill att ni trycker på när ni läst klart. Det är liksom 57 visningar på den här men bara typ 10 röster. Tryck på rösta, det är inte så vårt, man kan bara trycka och sen klart! Inte så svårt!)

Nu passar en speciell låt till det jag precis sa, JAG HAR SETT ATT DU HAR SETT!

(PS följ 00meli00, MjuMju1D, cause_you_ha_you och kaklot för att jag vill det och dom är bäst 💕💕)

HatedDonde viven las historias. Descúbrelo ahora