11√

232 22 8
                                    

" Joon...woi..Namjoon ireona. Yahh !! " Aku memukul lengan Namjoon separa kuat.

Tidur ke mati orang ni ?

" Kejap. " Dia menarik bantalku lalu dipeluk olehnya.

" Eii bangunlah. Tak malu ke dengan eomma dan mama kalau kau bangun lambat ? " Aku mengambil cekak rambut lalu mengikat rambutku.

" Biarlah. Diorang faham - fahamlah tu kalau orang dah kahwin bangun lambat. " Namjoon bercakap sambil matanya tertutup.

Nak aje aku rakam tapi aihh telefonku jauh.

" Apa kau merepek ni , sengal. Bangunlah. Nanti kau lambat pergi kerja kang. Aku juga yang kau marah. " Aku bangun dari katil sambil membebel.

" Malas. " Namjoon masih sama.

" Lantak kau lah. Aku nak turun buat sarapan. Kalau aku dah siap masak and kau masih baring kat sini , aku simbah kau dengan air. Kau jangan main - main dengan aku. " Aku sempat lagi mengugutnya sebelum masuk ke tandas untuk membasuh muka.

® ® ® ® ®

" Joo , suami kamu mana ? " Mama dan eomma masuk ke dapur.

Aku memasukkan segala perencah ke dalam kuali. Nasi goreng ajelah pepagi ni.

" Bilik. Joo dah bangunkan tadi tapi dia liat. " Aku memasak tanpa memandang kedua wanita tua itu.

Dari ekor mataku , aku nampak mereka berdua duduk di meja makan.

" Aih..penat sangat ke dia semalam ? " Eomma menyoal lalu ketawa kecil.

Penat ? Semalam ?

Aku tak faham.

" Apa jugaklah dia buat eomma sampai penat. Bukan dia kemas rumah pun. Joo yang kemas. " Aku mencedok nasi tadi ke dalam mangkuk untuk dihidang.

" Bukan itu. Alah Joo ni..macam tak faham. " Mama ketawa kecil.

" Arh ? " Aku mengerutkan dahiku.

" Joo tak faham. " Aku menggaru kepala yang tak gatal.

" Diorang maksudkan projek semalamlah. Sayang ni...innocent sungguh. " Namjoon muncul dari tangga.

Hah tahu pun nak bangun.

" Projek ? Projek wha......YAH !! EOMMA !! MAMA !! " Mukaku berubah warna.

Apa cakap benda tu pepagi buta ni ?

Aku dengar mereka bertiga ketawakan aku.

Tak guna.


√√

[C] Housewife ft knjWhere stories live. Discover now