Part 1: Paksaan.

1.1K 38 0
                                    

Syazwana

" WANA TAK NAK KAHWIN MI ! " suaraku bergema di dalam rumah macam selepas je aku di paksa untuk kahwin dan memandang gambar mamat yang lebih tua dari aku.

WEI SPM AKU LUM LIMPAS APATAH LAGI PT3?!

" Wana, ini je yang terbaik untuk Wana tau? " pujuk mummy pelahan.

WHAT DO U MEAN?

" Asal pulak? " tanyaku ingin tahu. yela, mesti ada sebab en? takkan main paksa je mummy aku nih.

" Sebab tuh, Wana tau la nanti ya? " kata mummy lembut.

" Mummy, tak bole bagitahu Wana ke sekarang? " pujuk ku buat anjing eyes.

cucuk bijik mata tu sekali ahhh.

" Belum masanya lagi sayang " kata mummy lembut sambil usap rambutku.

Mummy ada something nak sembunyi ngan anak dia sorang nih. hmp

" Mummy nih. semua nak rahsia kat Wana " mencebikku. ah yela, sepa suka kena rahsiakan?

" untuk kebaikan wana juga. " kata mummy.

" Tapi, Wana tetap tak nak kawin ngan mamat puteh susu gebu highgoat tuh ! " lantas ku bediri dari sofa dan terus ke bilikku.

hello?

siapa nak kawin time belajar? ish no way la.

dah la mamat tu muka cina ! entah-entah bukan beragama Islam. adoih !

aku nak fokus ngan PT3 skang nih !

+++

Yoongi

" FIFTH TEEN?!!! " aku tekejut dengan paksaan umi tadi.

" Ew mi, abang tak nak la kawin ngan budak hingusan yang tah asal mana mi ! " sambung ku dengan nada jijik selepas je pandang gambar budak tuh. siapa nak kawin ngan budak sekolah? tak kuasa aku wei.

" Abang.. " pujuk umi sambil usap rambutku.

" Umi, dia baru 15 mi. takkan abang nak ganggu pelajaran dia dengan perkahwinan mi? come on la mi " aku menghela nafas berat. haih dugaan apakah ini?

" tapi ini yang terbaik untuk abang tau tak? " umi pujuk aku lagi sekali. nampak muka umi macam desperate sangat nak aku kawin ngan budak hingusan tuh.

ish, tapi aku tak nak.

" umi, i don't want to marry this kid la mi " aku berdiri dan begagas naik anak tangga untuk pergi dekat arah bilik. kusut pemikiran aku haih !

umi hanya menghela kan nafas berat dan menggeleng kepalanya.

TBC~

[OG] Isteriku Budak PT3 ± MYGWhere stories live. Discover now