"Fan" säger Noel och drar igen balkongdörren och slänger sig bredvid mig i soffan.
Jag tittar ut på den mörka himlen som kastar regn ur sig. Dropparna slår hårt mot glasrutorna och vinden viner utanför. Noel lägger sitt huvud i mina korsade knän och tittar upp på mig med sina blåa ögon.
"Då får vi vara här inne" säger jag innan jag lutar mig ner och våra läppar möts.
Innanför min kropp sprängs fyrverkerier. Magen bubblar av att vara nära honom och hjärnan försvinner av hans beröring. Våra tungor dansar i varandras munnar när jag känner hur han drar sig undan och jag avslutar kyssen.
"Vad är det?" frågar jag och drar bort hår från hans panna och lägger det bakom hans öra.
Hans panna rynkas och han viker med blicken.
"Det har hänt en grej med Dante så han är inblandad med polisen... han måste betala 25 000 för han misshandla en kille"
"25 000?! Skämtar dom eller?"
Noel skakar på huvudet och suckar.
"Han skulle snacka med Smilla och be om hjälp. Men har inte hört något mer"
Jag nickar försiktigt. 25 000 är jävligt mycket, speciellt för Dante. Han har haft det lite jobbigt ekonomiskt på senaste och det minsta han behöver nu är att behöva betala så mycket pengar.
"Hoppas han kan tjäna in så mycket pengar då. Det blir ju ganska jobbigt för honom annars" fortsätter jag när Noel reser sig upp.
En tystnad smyger sig in och det enda som låter i min lägenhet är åskan som dånar utanför. Tanken som jag länge grubblat på dyker upp på hjärnhinnan och den vill inte försvinna där ifrån så istället för att fortsätta tänka frågar jag honom.
"Hur gör ni med hov1 grejen nu då?"
Noel tittar bort för en stund och vi sitter i tystnad. Min hand smyger sig in i hans och han trycker på den innan han svarar.
"Vi har inte gått ut med något än. Till våra fans liksom. Det enda vi kan göra nu är ju att köra utan Ludde, eller bara skita i allt, men det känns inte värt. Att vi tagit oss såhär långt och sedan bara fucka allt. Det är bara inte värt"
Jag suckar. Meddelandena från Ludwig trillar in varje dag, jag kanske borde prata med någon? Ludwig kanske menar allvar med att han mår så dåligt? Jag skakar på huvudet för mig själv men Noel antar att det är honom jag skakar huvudet åt så han svarar.
"Du förstår. Det är verkligen inte värt"
Jag ler ett snett leende mot honom och han klappar mig på kinden. Sakta lyfter jag på handleden och kollar på klockan. Kvart över elva. Sjukt att man kan bli så trött så tidigt även fast jag har sommarlov. Som att Noel läst mina tankar gäspar han samtidigt som han ställer sig upp och jag följer med honom in i sovrummet. Hans händer drar sig uppför min midja och drar av mig mitt linne och slänger det på marken. Han lägger sina armar runt min nakna rygg och drar mig in i hans stora famn. En lätt kyss lägger han på min hjässa och jag drar in doften från hans hoodie i mina näsborrar. Noels händer drar sig över min rygg, knäpper upp bh-n och jag blundar och njuter av hans beröring. Mina händer drar av hans hoodie vilket är ganska svårt då han är så lång. Bh-n åker ner på golvet och nu nuddar mina bröst hans mage och jag ryser av den behagliga känslan. Sakta men säkert lägger vi oss ner i sängen, utan att ha sex, utan att kyssa varandra. Vi bara ligger där, med våra nästintill nakna kroppar nära varandra, inlindade i varandras armar och somnar till ljudet av varandras andetag.
________
Gillas av darkflame1337, victorgravestam och 1 053 andra
calliess du är allt och mycket mer
Visa alla 209 kommentarer
marcochavezz ❤️❤️❤️
valterjanni tårar kommer
random Ludde då? 🤔
random ^^ vad har du med det att göra
jasmin.quist CALLIE! vi måste ses snart
_amanda_ 😭💔😍_____
Callie och Noel är så himla fina tillsammans 😭💔 dock tycker jag Callie egentligen borde prata med Noel om Ludwig... Och Dante och Smilla, vad Fuck gör du Dante?!!!! Du kan inte bara lämna henne där :(
ESTÁS LEYENDO
Förlåt || hov1
FanficÄr det okej att gå vidare med sitt ex bästavän? Och går det att lita på "kärlek vid första ögonkastet"? Fanfic om hov1