Epic 16 : tell me the truth

28 7 0
                                    

"Min Aera!"

Pintu wad dibuka tanpa diketuk ataupon salam. Doktor yang merawat Aera hanya menjeling Yoongi.

"Aera...neo gwaenchanha??"

Aera senyum dan hanya mengangguk. Yoongi duduk dikerusi dan menggenggam tangan Aera.

"Jinjja?? Macam mana Aera bule masuk hosp ni?? Mana si pendek tue??"



"Pendek mana pulak..??"



"Park Jimin lah..mana dia??"


"Saem...Aera nak jalan2..bosan lah dua hari tak gerak."



"Ara...jom..boleh jalan tak??"


Aera hanya mengangguk. Yoongi bawa Aera berjalan sekitar taman hospital. Mereka duduk dibangku berhadapan dengan gelanggang bola keranjang. Aera tergelak kerana dad joke kawan Yoongi.

"..kenal Kim SeokJin saem dari jurusan Kulinari??"

Aera menggeleng. Sisa tawa berbaki lagi pada bibir Aera.

"Kalau saeng kenal dia...fuhh...dad joke dia lah paling terbaik! Ada yg kelakar dan ada yg tak masuk akal langsung!"




"Nanti saem kenalkanlah kat Aera..."




"Okay...cepat2 lah baik tau.."



Suasana mula senyap kembali. Pandangan mereka terarah perlawanan bola keranjang. Aera memandang Yoongi.

"Saem..Aera nak tanya bole..??"



Yoongi mengalihkan pandangannya pada Aera. Yoongi hanya mengangguk.


"Tanya lah.."












"....Aera tau yg saem tahu pasal Aera ngan Jimin...sekarang saya nak saem jujur ngan Aera..."



















"...saem tahu apa sebab Jimin jauhkan diri dari Aera?"




Yoongi senyap. Dia menundukkan kepala dan menggaru tengkuknya. Dia tak tahu nak jawab apa.







"...please..jujur ngan Aera...Aera nak tahu apa sebab dia menjauhkan diri dari Aera..."












"Aera...boleh tak kita..skip soalan tu?? Takde jawapan yg sesuai buat masa sekarang..."



Aera hampa. Yoongi memandang sekeliling mencari aktiviti yg boleh menarik minat Aera dan cuba untuk elak daripada soalan itu dikemukakan lagi.

"Aera...jom teman oppa gie sana...oppa teringin lah nak main-"

Aera bangun dan jalan meninggalkan Yoongi. Yoongi mengeluh dan mengejar Aera. Lengan Aera dipegang olehnya.


"Aera..kenapa macam nie?? Oppa tak suka lah tengok Aera stress-"






















"Kalau tak suka Aera macam nie bagitahu hal sebenar kenapa Jimin jauhkan diri dia dari Aera!!"



Yoongi terdiam. Anak matanya tajam menikam mata Aera. Mata Aera berair menahan geram.





"..sejak saem jumpa dia Jimin dah berubah..dia bukan orang yg Aera kenal dulu..dia dah lain..semua benda dia cuba selindung dari Aera taknak Aera tahu!"















"...ingat kan saem boleh bagitahu kenapa semua nie jadi, tapi.."



















"....saem pon cuba selindungkan kebenaran dari Aera"





"Aera..nie bukan-"


Aera menepis tangan Yoongi dari memegang lengannya. Air mata diseka olehnya sendiri.









"Kalau saem nak kata korang selindungkan benda nie semua sebab Aera...Aera mintak satu je..."
























"...jujur ngan Aera..Aera pon berhak tahu apa yg jadi"









Aera jalan meninggalkan Yoongi seorang diri. Yoongi membatu. Cuba memproses apa yg diperkatakan oleh Aera.

✔ STOP!! » 박지민Where stories live. Discover now