Give me a change - del 1

341 4 0
                                    

Jeg våknet av vekkerklokka, det er førsteskoledag i 8. Klasse. Jeg kunne ikke tenke på noe annet enn nye folk, nye venner, nye lærere og noe elever. Betterlife, rett og slett.

Jeg reiste meg opp i fra senga pg gikk rett på badet. Første jeg gjorde var å se meg i speilet, klemme en ny kvise og sette meg på do. Jeg satt der en god stund, ettersom at jeg har ganske god tid.

Jeg var ferdig på do, og begynte å sminke meg. Siden alt handler om utseende, vekt og klær nå i dag, så tok jeg på foundation, pudder, eyeliner, mascara og øyenbrynspenn. I tilleg så rettet jeg håret, så det la seg til ca midjen. Jeg gikk ut av badet og så på klokka. "Kvart på åtte??" Skrev hvisket jeg til meg selv. Jeg bruker ca 20 min på å gå til skolen, og den starter halv ni.

Jeg kledde fort på meg og løp ned, ordnet meg mat. Siden jeg er ganske kresen når det gjelder mat, så bruker jeg ganske lang tid på å finne noe jeg ville ha på. Plutselig så ble klokka 5 over åtte. Jeg bare droppet maten, tok på meg noen hvite converse, slang på meg sekken min, åpnet døra, "Hade" ropte jeg til mamma og pappa som sov, så smalt jeg igjen døra og begynte å gå til skolen. Jeg er ganske uoppmerksom og ser ned når jeg går, helst for å ikke tiltrekke meg oppmerksomhet.

*pang* jeg gikk inn i noen og falt på bakken. "Å unnskyld, jeg så det ikke" sa jeg fort. "Hehe, unnskyld det samme" sa personen. Det var en gutt. Han reiste seg opp, gidde meg hånden sin og hjalp meg opp. "Takk" sa jeg og smilte. Han så ganske gammel ut, eller ikke sånn inderlig gammel ut, men noen år eldre enn meg i hvertfall. Det så til at ha akkurat hadde flyttet hit, siden bilen var full og han og familien bærte masse esker og ting inn i det nye huset.

Jeg og gutten rakk mege frem hånden samtidig, "Isac", sa han. "D/n" sa jeg og smilte. "Hyggelig å treffes, fint navn forresten" sa han og smilte. Han var ganske hyggelig. "Takk i lige måde" sa jeg og smilte. Jeg tok frem mobilen min og så på klokka. Den var kvart over åtte. "Å herregud" sa jeg litt høyt. "Du, jeg må gå nå, skolen starter om et kvarter" sa jeg mens jeg løp. Jeg hadde dårlig tid, ettersom at jeg til vanelig bruker 20 min til skolen..

Jeg kom frem til skolen akkurat i tide. Jeg skulle til å gå inn i gangen, det var ganske mange der. Ei jente kom mot meg, "er du helt hore eller?" Sa hun til meg uten å egentlig ha en grunn.. Jeg kjente jeg begynte å få litt tårer i øynene. "Head up, stay strong, fake a smile, move on" hvisket jeg til meg selv og fant gangplassen min. Etter at jeg hadde tatt av meg skoene og jakka mi, gikk jeg inn til timen, satte meg på plassen min og ventet på at timen skulle starte. Vi satt to og to, men plassen ved siden av meg var helt tom..

Plutselig så begynte jeg å kjenne at folk prikket på meg, kastet hviskelær på meg og lapper på meg. Det året jeg trodde skulle bli helt fantastisk skulle visst bli helt dritt.. Rykter sprer seg raskt..

Give Me A ChangeWhere stories live. Discover now