~Bab 8:kerja baru?!~

12.8K 304 131
                                    

Author pov

"Memandangkan Sya dah grad. Abi cadangkan Sya berkerja di syarikat Haris. Sebab Haris tengah carik PA baru sekarang. Dia yang suruh abi cakap dengan kamu" abi memulakan bicara di meja makan setelah sekian lama mendiamkan diri.

"Bagus jugak cadangan tu" sokong umi. Selera Sya mati. Terasa makanan yang sungguh menyelerakan di depannya ini bagai makanan yg sudah basi. Sya menguis-nguis nasi berlauk ikan siakap 3 rasa itu.

"Tak boleh ke Sya kerja kat office abi?"tanya Sya. Makanan yg tadi dikuis2 disuap perlahan2.

"Apa salahnya Sya kerja kat office Haris. Dia kan bakal suami kamu. Lagipon,kat office abi kamu ni tak ada kerja yang sesuai dengan bidang kamu" Bantah Umi.
Sya mengeluh perlahan.

"Macam mana kamu setuju?" Abi bertanya serious.

"Nanti lah Sya pikir. Sya sakit kepala lah. Sya naik atas dulu" sya menolak kerusi meja makan tersebut dan berlalu meninggalkan umi dan abi yang sedang menikmati makan malam.

"Aish,apa nak jadi dengan anak awak ni"keluh abi.

"Anak saya. Anak awak jugak" Balas umi.

"Mesti ikut perangai awak ni"

____________________________________________

Sya pov

Aku menghempaskan tubuh ke katil empuk kesayangnganku. Mata memandang aircond yang kebawah dan keatas itu. Pening!

Ting!

Bunyi mesej masuk kedengaran. Aku segera mencari telefon.

-Unknow number-

Hei baby,miss me?

-you-

Maaf,sapa ni?salah nombor ke?

-unknow number-

Bakal suami sendiri pon tak kenal?

Haris ke?aku yg tadi nya baring terus duduk bersila.

-you-

Ni Haris ke?

-unknow number-

Maybe😙im your baby one day...

Uwekk!!kepala lutut kau!aku terus menukar nama dan save nombor lelaki gila tu.

-you-

Nak apa?

-MR. Gila-

My god!baby..garangnya!

-you-

Ish..betul2 lah. Sya ada banyak kerja ni.

Naik meluat aku layan dia ni. Malas betul.

-MR. Gila-

Sya..aku nak kau terima kerja dengan aku..aku tak kira kau nak ke tak nak ke..kau tetap kena terima. Kalau tak,kau tahu lah nasib kau nanti. Btw,asal kau nk bertunang dulu. Kau tak bagi tahu aku pon?

Sah,gila. Tadi cakap bukan main lembut. Sekarang ni?aku malas nak layan dia. Suka sangat paksa aku. Suka sangat nak ugut aku. Ko ingat aku suka ke,gila?! Aku terus campak telefon tapi tak de lah jauh mana. Campak sebelah je. Iphone tu..

Nampaknya terpaksa lah aku setuju

Barsambung...


He Is Psycho!Where stories live. Discover now