Ricky Wayner
Sy terkejut nampak kaki Sophie berdarah. Kenapa juga sy tiba2 memanas ne. Sy suruh dia mandi dulu kemudian baru sy siapkan ubat sapu.
Mahu setengah jam Sophie mandi tidak pandai keluar. Sy cuba putar tombol pintu tandas. Nasib tidak berkunci. Sy buka dan tengok dia cuma duduk di mangkuk tandas.
"Kenapa ko lama betul dalam? Lama sy tunggu diluar."
"Kaki sy sakit Tuan. Baru mahu bergerak tadi terus kebas sebab tu sy duduk di sini."
"Jadi ko belum mandi lah ne?"
Dia geleng2 kepala. Kesian pula. Tidak apa.. Hari sy bagi pengecualian. Sy pasang air dalam tab mandi. Kac suam2 kemudian sy buka baju dia. Mula2 dia tolak tangan sy dan cakap dia boleh buat sendiri.
"Just let me do k. Sy janji tidak buat apa2 selain kac mandi Sophie."
"Janji??"
Sy angguk2 tanda janji. Lepas buka baju dia terus sy angkat masuk dalam tab mandi. Muka dia seperti menahan sakit. Sy ambil sabun dan gosok guna span. Sy gosok perlahan-lahan sebab sy takut mesti dia sakit.
Tangan dan kaki dia penuh lebam2. Ada 3 kesan luka yang dalam yang berdarah di bahagian betis dia. Sambil gosok sy cakap sorry. Kenapa sy boleh jadi sekejam ini?
"Sorry Sophie buat hidup ko jadi begini."
"Kalau Tuan betul2 mahu sy maafkan Tuan, tolong lepaskan sy pergi Tuan."
"Maafkan sy Sophie. Sy tidak akan lepaskan ko."
"Abang sy tidak pernah pukul adik Tuan ba. Percaya lah. Kalau betul ada kesan lebam di badan kak Tania pasti ada orang lain yang buat dia begitu."
"Polis sudah siasat Sophie dan abang ko suspek utama mereka tapi sayangnya abang ko pula meninggal sebelum sempat dia di soal siasat."
"Tolong siasat balik kes ini Tuan. Pasti ada something yang berlaku sebelum kemalangan itu berlaku."
Malas mahu bercakap pasal adik sy lagi. Nanti sy mahu pukul Sophie jak. Lepas mandi, sy kac sapu ubat dan balut. Sy masak lagi untuk dia. Licin sampai 3 kali dia tambah nasi. Minum air pun habis 1 jug.
Kesian.. Mesti terlampau lapar sebab dikurung 1 minggu. Ne malam sy suruh tidur di bilik tetamu. Tu bilik perlu kena kac bersih.
Biar dia rehat 3 hari dulu. Sy kac bebas dia walaupun sy tiada di rumah. Sy suruh dia jangan buat apa2 kerja dulu. Sy upah cleaner dari luar untuk bersihkan bilik Sophie. Kalau makan pula sy tapau dari luar. Sarapan jak sy masak untuk kami dua.
Lepas 3 hari, sy perhatikan lebam di badan dia makin kurang. Luka di kaki dia pun kering sudah. Sy belikan dia ubat sapu untuk kac bagus parut luka.
"Feeling much better now?"
"Ya Tuan.."
"Bagus.. Sudah 2 bulan ko tinggal sini kan. Nanti kita keluar beli barang2 keperluan ko."
Sy tengok muka Sophie gembira betul. Kebetulan sy free ne hari kan. Sy suruh Sophie pakai baju dan seluar panjang. Malas sy kalau dia kena tengok2 oleh lelaki lain.
Bila masuk Watson, sy suruh pilih apa saja barang keperluan dia. Dia macam orang jakun jak. Sy ikut dari belakang dan tengok apa product yang dia pegang. Last2 cuma lipbum, losyen, pad (modes) & pregnancy test.
"Ko buat apa ambil ne pregnancy test?"
Pucat muka dia. Sy belum bersedia lagi kalau dia pregnant. Lagi pun abang dia tu punca kematian dan mendera adik sy.
YOU ARE READING
Hardest Time.. Completed.. 😊
Storie d'amoreDendam boleh membuatkan diri seseorang berubah. Kekadang menyebabkan orang tidak bersalah turut menerima kesan sampingan. Begitu lah yang terjadi kepada Sophie Yana. Peristiwa hitam yang terjadi telah mengubah hidupnya 100%. Dia cuma berusia 16 tah...