Ik zucht diep en druk met trillende vingers op de bel van het huis , of beter gezegd het huis van mijn tante. Hasib geeft me een bemoedigend knikje als hij ziet dat ik het moeilijk heb en richt zijn blik weer op de deur.
De deur zwaait en een mollige vrouw met hele mooie sprekende blauwe ogen doet de deur open. Ze trekt ons als het ware mee naar binnen en biedt ons wat te drinken aan. Ik glimlach om haar gastvrijheid en schraap mijn keel , " mevrouw , ik ben u nichtje" gooi ik er met moeite uit. "Je bent de dochter van Mounir , toch? Ik zag het meteen aan je ogen , ik weet precies waarom je hier bent kind. Deze dag zag ik al aankomen. Vertel , wat wil je weten?"
"Ik zou graag willen weten wat voor een band met mijn vader met jullie had. Waarom ik jullie nooit mocht zien en waarom mijn vader zo drastisch veranderde?" zeg ik bijna wanhopig.
"Je vader en zijn broer Bilal hadden al sinds kleins af aan een bloedhekel aan elkaar. Natuurlijk gingen mensen het erger maken door allemaal leugens te verzinnen en te stoken tussen de 2. Op een gegeven moment was Mounir verliefd en ging hij trouwen met jou moeder , wat allemaal goed ging natuurlijk. Maar een paar jaar daarna betrapte jou vader Bilal met jou moeder , wie er fout zat weten we niet. Vanaf toen ging het fout met jou vader en ontstond er een soort oorlog tussen jou vader en Bilal. Het liep uit de hand en dat zorgde ervoor dat je vader vluchtte , meer weet ik niet lieverd."
Ik blijf even stil en laat alles even tot me komen. Ik weet niet zo goed wat ik hierover moet denken noch voelen. Ik geef mijn tante een kus en loop samen met Hasib weer naar de auto. Hasib en ik zijn in deze dagen best goed bevriend geworden waar ik heel blij om ben.
-Geïrriteerd reik ik mijn hand uit en probeer ik bij het bovenste schap te komen. Ik ben nu in de supermarkt en kom niet bij het bovenste schap , vreselijk. "Zo te zien kun je wel een beetje hulp gebruiken" hoor ik ineens achter me. Ik draai me om en kijk recht in ogen die nog mooier zijn dan die van Hasib. Veel mooier zelfs , wauw.
Ik ga aan de kant en kijk toe naar hoe hij met gemak het pakje voor me pakt en het grijnzend aangeeft. Ik pak het uit zijn hand en ik reken snel af en merk dat ik het spontaan warm heb gekregen. Ik strijk een pluk haar naar achter en doe de boodschappen in de kofferbak. Ik loop naar het portier en schrik als ik de jongen van net opeens tegen mijn auto geleund zie staan.
''Je bent iets vergeten'' zegt hij en zwaait met mijn pinpas die ik waarschijnlijk liet vallen toen ik naar de auto liep. Ik gris het uit zijn hand en wil het portier openen maar ik word verhinderd door Hem die niet aan de kant gaat. ''Wat wil je van me?'' vraag ik zuchtend.
''Jou'' zegt hij en duwt me tegen de auto aan. ''Luister dame , jij wordt van mij , koste wat het kost''. Ik trek me los en antwoord niet , ik durf gewoon niet te antwoorden. Of wil ik niet antwoorden? Ik steek mijn sleutel in het contact en rijd richting het hotel waar Hasib en ik verblijven.
-
Ik klop op de deur van Hasib zijn hotelkamer en lach hard bij het zien van een slaperige Hasib. ''Binnen een kwartier ben jij klaar , we hadden afgesproken om uiteten te gaan slaapkop!'' zeg ik terwijl ik plaatsneem op het bed. ''15 minuten maar? Ik moet mijn haar nog doen en douchen! En wat moet ik aantrekken?'' zegt hij bloedserieus. ''Je lijkt wel een meisje'' zeg ik hoofdschuddend. Ik loop naar de kast en haal er een witte polo uit en een grijze broek met lichte scheurtjes. Ik duw hem richting de douche en neem plaats op het bed.
''Schiet op , ik heb honger'' roep ik ongeduldig. De deurklink gaat omlaag en Hasib komt expres heel sloom naar buiten gelopen , lachend trek ik hem mee naar de lift en schiet ik een paar foto''s van hem want eerlijk is eerlijk , ik heb wel een mooie oufit gekozen. ''Selfie tijd'' zegt hij met een hoog stemmetje en schiet een paar foto''s van ons.
Ik neem plaats aan een tafel in het restaurant en kijk bewonderd rond als iets mijn blik opeens vangt...
Hellloooo girls , late Eid Mubarak!
Vote , comment en follow.
JE LEEST
Murder in Love
General FictionMedina is een beeldschone dame die het hart van velen verovert maar er is er maar één op haar pad gekomen die haar hart wist te veroveren. Maar zoals de gezegdes luiden , liefde maakt blind. Gaat Medina niet te ver voor hem en werkt ze zichzelf niet...