Prolog

6 2 1
                                    



Ráno mne probudila vůně ohřátého kakaa a buchet. Donutila jsem své rozespalé já vstát a převléci se. Chvíli po tom co jsem se nasnídala vstala moje mladší sestra Markéta a já s babi jsme se začali chystat na cestu do centra města na Historický víkend 2018 v Plzni. Oblékla jsem si kraťasy a bordové tričko, které mělo vykrojená záda, protože mělo být velké horko, což, jak se ukázalo později, bylo. Vyrazily jsme okolo desáté hodiny a na náměstí jsme dojely tramvají za asi deset minut.                                                                                                                                                                                       První co jsme musely udělat, bylo zorientovat se. A protože já mám "veliký smysl pro orientaci", hledali jsme první stanoviště asi pět minut. U prvního stanoviště nás přivítala elegantně vyhlížející dáma v oblečení 20. let 20.století a ta nám dala kartičky na které nám na každém stanovišti budou dávat razítka za splnění úkolů a zároveň mapku s body, které ty stanoviště značily. Vyšli jsme a napoprvé nás mapka zavedla do muzea strašidel, kde jsme poznávaly pohádky dle obrázků, bylo to nehorázně jednoduché a já to měla za chvilku, ségře to trošku trvalo,ale po váhání nad pohádkou O Smolíčkovi Pacholíčkovi to také zvládla. Dále jsme navštívily Pivovarské muzeum, kde jsme prolézaly otvorem do sudu, který používaly lidé když je chtěli zevnitř vyčistit, Smetanovi sady, restauraci u Mansfelda, na chvíli jsme se zastavily na šermířském vystoupení, které se konalo v Mlýnské strouze. Pak jsme se vydaly do pojišťovny, která se nesla v duchu První republiky, jelikož slavíme 100 let od založení Československa a tam jsme kreslily na dřevo a celkově se mi tam líbilo, protože to tam bylo takové okouzlující, poslední stanoviště bylo na náměstí a tam jsme si dělaly pískové obrázky, pak už jsme zamířily k cíli, kde nás přivítala ta samá dáma a za odměnu nám dala bonbony. Následně jsme si koupily nějaké občerstvení a setkaly jsme se s panem Zajíčkem, kterého zná babi díky spolupráci s MammaHelp centrem. pak jsme se vydaly domů, že se pak přijdeme podívat na průvod strašidel.                                      Doma jsme se rozhodly, že půjdeme za někoho z První republiky, když máme to výročí, jenže První republika byla jen vedlejší téma a my musíme jít za strašidla. Tak jsem začala shánět mamku, jestli jsou doma a jestli si můžeme domů dojet pro kostýmy. Odpověď zněla kladně, tak jsme hned vyrazily. Já si vzala bradavický nebelvírský hábit a ségra po dlouhém přemlouvání, černý overal a blůzku. U babi doma se Marky s babi namalovaly a já si udělala prvorepublikový účes a dodala rudou rtěnku. Před půl devátou jsme vyrazily znovu tramvají a znovu na náměstí. Tam jsme shlédly vyhodnocování nejlepších masek a pak se spolu s nimi vydaly na průvod městem.                                                                                                                                                                                               Když jsme se vrátili zpět na náměstí, četlo se z kroniky města, právě o tom jak shořely dvě třetiny města, při první velkém požáru a že tento nebyl poslední. Pak následovala ohnivá show a po ní kabaret. Když dědeček dočetl a řekl, ,,Koukej Ivanko a teď ti něco ukážu," vzlétly do vzduchu první ohňostrojové rachejtle  barvách trikolory a za zvuků fanfáry z opery Libuše. Byl to ten nejhezčí ohňostroj co jsem kdy viděla. Najednou se mi ale zatočila hlava a náhle mne pohltila tma.                                                                                                                                                                                                                                                                                                   

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jul 16, 2018 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Krásná první republikaWhere stories live. Discover now