*HAPPY READING 😉*
Sabtu. Jam 6.55 pagi. Di rumah Ali.
D.ghazali: Ali!! Bangun dah nak dekat pukul 7 dah ni.
Ali pun baru bangun daripada tidur.😪
huaahhh..(menguap). Ok ayah. Sahut Ali dari biliknya.
D.ghazali: bangun mandi. Ayah dah siapkan sarapan. Nanti makan lepastu buang sampah kat dapur tu. Dah nak penuh dah. Ayah pergi kerja dulu.
Ali: ok...
Ali pun kembali baring atas katilnya semula. Tiba-tiba jam nye berbunyi⏰. Menunjukkan telah masuk pukul 7 pagi. Ali pun bangun dan bersiap turun ke bawah. Ketika Ali nak makan sandwic dan air kopi yang disediakan oleh ayah nya itu. Comot pun datang dan berlegar di kaki Ali.🐈
Ali: haa comot. Kau pun nak makan. Jap aku ambilkan makanan kau.
Ali pun mengambil dan meletakkan makanan comot ke dalam bekas makanan nya. Ali pun duduk di kerusi dan makan sarapan nya.
Selepas makan. Ali pun keluar membuang sampah dan masuk terus duduk kat atas sofa.
Ali:hmm😥. Apa aku nak buat ni. Bosan nye. Nak ajak Viktor main game. Dia mesti sibuk sebab keluar bercuti dengan keluarga dia.
Ting..Ting... Loceng rumah Ali tiba-tiba berbunyi.
Siapa pulak datang ni😐?. Tanya Ali.
Ali pun pergi membuka pintu. Dan terlihat Alicia sedang berdiri di hadapan pintu rumahnya.
Alicia: hai Ali😊.
Ali: oh. Hai.. ada apa kau datang rumah aku ni.
Alicia: takde. Cuma aku saja nak jenguk kau. Emm... Kau sibuk ke?😐.
Ali: eh!. Taklah😅. Aku tak sibuk pun.
Alicia: oh. Kalau macam tu.. ni.. aku ade bawa makanan. Kalau kau lapar. Boleh kau cuba masakan aku ni.😆Ali pun mengambil makanan yang diberi oleh Alicia itu.
Ali: terima kasih.😳
Alicia: hmm. Sama-sama. Jadi... Boleh aku masuk.
Ali: haa..😨 mana boleh!
Alicia: kenapa pulak😰.
Ali: kau kan perempuan.
Alicia: merepek lah.😒
Ali: hahahaha😂.. aku gurau jelah. Masuklah.
Alicia: kau ni kan😒.Alicia pun masuk dan menumbuk bahu Ali. Bisshh!!👊👊👊
Ali: aduh! Sakitlah..
Alicia: haa.. padan muka. Sape suruh kenakan aku tadi.
Ali: aku gurau jelah😂.Alicia pun duduk atas sofa yang berhadapan dengan tv itu.📺
Ali: kau nak minum apa-apa tak?. Biar aku buatkan😉.
takpelah. Aku takut air kau buat tak sedap. Sakit perut aku nanti. Gurau Alicia.😂
Ali: aku pandailah😡.
Alicia: betul ke..? Ok lah. Kalau macam tu. Aku nak Milo ais.
Ali: pagi-pagi dah nak minum ais?
Alicia: biarlah😒.. aku dahaga ni.
Ali: ok lah. jap. Aku pergi buatkan.
Alicia: ok.Ali pun pergi ke dapur sambil membawa makanan yang Alicia bawa tadi. Alicia pun memandang ke setiap sudut rumah Ali.
Alicia: hmm😐. Kemas jugak rumah Ali ni. Ingatkan rumah orang pemalas macam dia tu bersepah macam Kene landa ribut.
Tiba-tiba comot🐈 pun datang dan mengeserkan badan nya di kaki Alicia.
Alicia: eh comot!😄. Kau dah makan?.
Tanya Alicia sambil mengangkat comot dan meletakkannya di tepi dia.Comot:meoww..🐈
Alicia pun mengusap kepala comot sehingga dia tertidur.💤
Alicia: hmm..😃
Ali: nah.. Alicia.Ali pun menghulurkan gelas yang berisi air Milo ais itu kepada Alicia.
Alicia: oh Ali😅. Dah siap dah. Terima kasih.
Ali: sama-sama.😉Alicia pun mengambil nya. Ali pun duduk di atas sofa yang berasingan dengan Alicia.
Alicia: eh!😮. Kau pun minum Milo ais jugak.
Ali: haah. Alang-alang buatkan untuk kau. Aku pun buat untuk aku sekali.
Alicia: ouhh😮..
Ali: Alicia...
Alicia: ape..😐
Ali: kau datang rumah aku ni. Kau tak sibuk ke?
Alicia: taklah. Kenapa😮?
Ali: macam mana kalau MATA panggil nanti.
Alicia: tak punya. Aku dah tanya general tadi. Dia kata buat masa ni kita tak ada apa-apa misi. Sebab tu aku datang sini.
Ali: ouhh..😅
Alicia: haa.. kau pulak duduk rumah buat apa?
Ali: takde ape.. aku pun tak tahu nak buat apa ni😐.
Alicia: ouhh😌..hmm.. kau dah siapkan kerja sekolah kau?
Ali: sudah..😏(sambil membuat gaya poyo)
Alicia: kau buat jugak kerja sekolah eah. Bukan ke kau selalu tak siapkan. Hihihi..😂😂
Ali: hmmp...😑😑😑
Alicia: hihihihi.. aku gurau je lah..
Ali:hmm😑. Habis kau dah siapkan kau punya?.😮
Alicia: mestilah😉..Alicia ni.. lepas cikgu bagi aku terus siapkan kat rumah.(sambil buat muka poyo)😉
Ali: hmmp..😑Diaorang pun bersembang dengan agak lama. Air Milo ais diaorang pun dah nak habis. Comot pun dah pergi tinggalkan diaorang.
Jam 12.47 pagi. Diaorang pun belum habis bersembang.
Alicia: Ali.. aku tengok rumah kau ni bersih dan kemas jugak. Aku ingatkan rumah orang pemalas macam kau ni bersepah😂😂. (gurau Alicia)
Ali: hmmp..😒 kau ni nak puji ke nak mengata aku?
Alicia: hihihihi😂.. aku puji lah. Mana ada aku mengata kau.
Ali: yelah tu..😑
Alicia: hihihihi.😂😂 (ketawa kecil)Alicia pun memandang jam yang tergantung di dinding rumah Ali.
Alicia: Alamak!. Dah nak tengahari!😨. Aku Kene balik dulu ni. Ade kerja sikit nak kena buat😧.
Ali: haah lah dah lewat. Tak sedar pulak. Kejap je rasanya.Alicia pun bangun dan menuju ke pintu rumah.🚪
Alicia: ok lah. Aku pergi dulu😊.
Ali: ok. Jumpa kat sekolah esok😃.
Alicia: ok. Jangan lupa makan makanan yang aku bagi tu.
Ali: ok. Nanti aku makan😉.
Alicia: aku pergi dulu. Bye..😆
Ali: bye..😅Alicia pun melambaikan tangannya kepada Ali👋. Dan Ali membalasnya. Selepas bayangan Alicia hilang baru Ali masuk dan menutup pintu rumahnya.
Bersambung...
Ok. Best tak Cite ni. Maaf saya kurang mahir buat cerita ni.
Ok jumpa lagi.
YOU ARE READING
𝙴𝚓𝚎𝚗 𝙰𝚕𝚒 (ᴀʟɪʟɪᴄɪᴀ Sʜɪᴘ❤︎)
FanfictionCerita ejen Ali tentang hubungan sweet💕 antara Ali dan Alicia. Tak lupa juga perkara-perkara yang lain. Silalah Bace dan follow saya.😃😃