Hoofdstuk 1

68 4 0
                                    

Ik liep door een oud stadje, het gaf me echt een vakantiegevoel. Het deed me vooral denken en de vakantie naar Italië 2 jaar geleden. Geweldig vond ik het daar, ik zou er willen wonen. Het stadje leek verlaten, ramen en deuren waren dichtgespijkerd, er was niemand te bekennen. Ik kreeg een angstig gevoel en begon sneller te lopen. Ik wist niet hoe ik hier was beland, op het ene moment lag ik nog op het strand met mijn zusje en nu was ik hier. Mijn moeder liep ineens naast mij, ik wist niet dat zei hier ook was, maar ze was er opeens. We hadden het over het weer, zo'n standaard gesprekje. Er was water en we begonnen met zwemmen, we zwommen samen de zee over en we waren weer bij het strand, bij mijn zusje. Mijn zusje lag niet meer naast mij, in plaats daarvan lag mijn beste vriendin naast me. We namen een opblaasband en sprongen in het water. 

Ik werd wakker van de hitte, wreef de slaap uit mijn ogen en keerde me naar de wekker. Ik was er weer doorheen geslapen. Ik had het idee dat die wekker gewoon nooit af ging. Of ik had gewoon geen goed muziekje ingesteld. Het leek me heerlijk om wakker te worden van een zeebriesje maar het was gewoon niet realistisch, ik sliep er gewoon doorheen. Ik zocht de vervelendste wekker-toon die ik kon vinden en stelde die in. Zo, dit zou me in elk geval niet meer kunnen gebeuren. Nu moest ik nog uit bed komen, ik ging eerst maar zitten. Hmm.. ik liet me weer vallen in mijn bed, het ligt altijd extra lekker als je er uit moet.. ik besloot nu toch maar uit bed te gaan. Ik sprong uit bed, voelde me een beetje duizelig en liet me vallen op het bed. Ik leer het ook nooit.. Ik pakte mijn kleding van de stoel en trok het aan. Ik deed mijn lenzen in en liep naar beneden. Mijn moeder zat achter de computer en draaide haar hoofd om toen ze mij hoorde. "Het is al bijna 1 uur, lekker geslapen?" vroeg mijn moeder. "Ehm ja, ik ben weer door mijn wekker heen geslapen, maar ik heb wel lekker geslapen op zich" antwoordde ik. "Ik heb nog een croissant voor je bewaard, ligt op het aanrecht" zei mijn moeder. "Mmm lekker" antwoordde ik terwijl ik naar aanrecht liep. Ik had best wel honger, want het was al middag. Ik zette de waterkoker aan, pakte een stoel en ging naast mijn moeder zitten. "Wil je alsjeblieft een bord pakken? Ik heb net gezogen" vroeg mijn moeder. Ik zuchtte en liep weer naar de keuken, het water had ondertussen gekookt en ik schonk het in. "Ook thee?" vroeg ik aan mijn moeder. "Nee, dankje ik heb al koffie" antwoordde ze. Ik nam mijn thee en het bord mee op schoot en keek mee met mijn moeder, mijn thee plaatste ik op het bureau. Ze was bezig met het boeken van de vakantie. "Kijk, dit is het toiletgebouw!" zei mijn moeder enthousiast. "Leuk hoor" antwoordde ik. Ik had best veel zin in de vakantie want we gingen weer naar Italië. Ik wilde mijn kopje pakken maar mijn handen trilden en mijn  thee viel over het toetsenbord. "Neeee, niet weer!" riep mijn moeder. Ik keek schuldig. "Laatst ook al met de laptop, die konden we ook al wegdoen omdat jij er chocolade melk over gegooid had" riep ze. Van haar vrolijk vakantie humeur leek niets meer over te zijn. "Mam, dat was 4 jaar geleden met die laptop" zei ik. Mijn moeder liep naar de keuken en haalde een theedoek. "Gelukkig is dit geen laptop, maar ik weet niet of we een nieuw toetsenbord moeten nu.." zei mijn moeder. "Het spijt me, het gebeurde ineens" zei ik. Mijn moeder haalde de meeste nattigheid weg met een theedoek en ik haalde de föhn. Soms wil droog föhnen nog wel eens helpen. "Waar is Jasmijn eigenlijk?" vroeg ik. "Ze is naar het strand met wat klasgenoten, zei ze me" antwoordde mijn moeder. Het toetsenbord was nu zo goed als droog en gelukkig werkte het nog. "Wil je me niet meer zo laten schrikken, liefje?" zei mijn moeder. "Tja, dat weet ik nog niet hoor" grapte ik. 

Ik ging weer naar boven, ik wilde mijn kamer opruimen maar toen ik eenmaal op mijn bed zat met mijn telefoon kwam dat er niet meer van. De tijd ging erg snel en inmiddels was het alweer 4 uur. Ik hoorde iemand binnenkomen, het was Jasmijn. Ik liep niet naar beneden. "Hey nog gezwommen?" vroeg ik. "Het water was zoo koud dus ik kwam niet verder dan mijn knieën" lachte ze. Ik lachte ook. "Vannacht ben ik wel helemaal in het water gesprongen hoor" grapte ik. "Ja, in je dromen zeker" zei ze. "Ja ja, maar ik heb het wel gedaan" lachte ik. "Wat heb jij gedaan vandaag?" vroeg ze me. "Nog niets goeds, behalve dan dat ik een nieuw wekker-toontje heb" zei ik. "Haha, dat was wel nodig" zei ze. 

Ik liep naar de koelkast want ik had honger. Ik deed hem gelijk weer dicht. "Mam, de koelkast stinkt echt heel erg" riep ik. "Ja klopt, oma kwam vanmorgen wat Franse kaasjes brengen" zei mijn moeder. "Oh" antwoordde ik. Tja dan maar iets zoets, en ik sneakte een rol koekjes mee naar boven. Daar zat ik weer op mijn bed met mijn rol koekjes en telefoon. Ik voel me zo nutteloos vandaag.. Gelukkig had ik voor morgen wel iets in de planning. Ik en Maylie zouden gaan winkelen in Amsterdam, gezellig!

OrchideeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu