-الجزء الثاني-
•••◇♕◇•••
وبعد ان وشمها بوشم ملكيته بعد فتره طويله هاهي بين يداه وهو يتلاعب بخصلات شعرها الحره وظهرها المكشوف ليتحدث بمشاغبه كعادته :"بس تعرفي.... لو كل مره هسئل عن فرده شراب هتقلب كدا انا مستعد اضيع كل الشربات" لتضرب عي صدره بغيظ من كلامه ليطلق هو ضحكته التي اوقعت بها منذ زمن بعيد
ولكن قاطع تأملها به صوت هاتفه لتدير عيناها بينما هو قد زفر بعد قراءه اسم المتصل :"ايوه يا انسه سلوي في حاجه؟ "
....."حضرتك انا بشتغل بقالي اكتر من اربع شهور بدون يوم راحه وفي فالشركه مهندسين كتير غيري فأظن يوم راحه دا اقل حاجه استحقها يعني"
..."طرئت ظروف مسمحتليش اني اخد اذن"
...."لا مش هقدر حضرتك اني اجي دلوقتي"
..."طيب"لتناظره تلك القطه وتردف بغيظ لم تفكر حتي في اخفاءه :"هي البني ادمه المتخلفه دي عايزه منك ايه؟... عندها اسطول مهندسين ومطلعه عينك... هي عاوزه ايه بالظبط"
ليردف:"انا شايل مشروع مهم وداخلين فيه بكل فلوسهم فطبعا يوم ما اغيب لازم تقلب الدنيا"
لتردف بغيره مشتعله:"مبرتحلهاش.. عينها منك ونا هقتلها واقطعها وانتف رموشها واشياها السيلكون منها وبعدين اعميها وبعدين اولع فيها لانها حربايه" ليضحك ضحكته الرنانه علي زوجته الغيور ليقول بنبره ممازحه :"اي دا هو الجميل بيغير" وهنا قامت لنجلس علي معدته وتأشر باصبعها امام عيناه وتقول كلماتها بنبره تشتعل:"ايوه بغير... انت بتاعي انا وبس والي تفكر تقرب منك هعذبها عذاب ميخطرش علي بال سفاح ولو انت فكرت بس مجرد تفكير انك تبص لواحده غيري هعيشك بنص واحد وهكون كريمه واسيبك تختار انهي نص" ، ليضحك بشده علي قطته الشرسه فغيرتها ناريه تحرق كل من يقترب منهضمها اي صدره :"ونا مالي يالمبي.. وبعدين مين يبقي معاه القمر دا ويبص برا دايبقي مبيفهمش" ليكمل بخبثِ شديد :"وبعدين مقولتليش.. القعده عليا مريحه ولا تحبِ نجبلك اسفنج؟ " لتتدارك وضعها وتخطط للهرب من بين براثنه ولكن.... هيهات فلقد ابطل كل مخططاتها كالثعلب وقلب الوضع لتصير اسفله ويبدأ معها الكثير والكثير من الكلام الذي يعجز اللسان عن وصفه او فهمه...
والان دعونا نتركهم يبحرون في بحورهم ونذهب لتلك الخبيثه'سلوى'
كانت تجلس جوار صديقتها ومخزن اسرارها'مروه' تقص عليها تغيبه اليوم لتردف الاخري بحنق شديد علي افعال رفيقتها:"يابنتي هو متجوز م ت ج و ز... فاهمه يعني ايه وبيحبها ورفضك اكتر من مره خلي عندك دم وسيبيه في حاله"
لتتحدث سلوي بغضب :"ياعني ايه متجوز... دابتاعي افهميها بتاعي... ومتقوليش بيحبها بس"
لتغضب مروه بشده:"انت مبتفهميش انت عرضتي نفسك عليه وهو رفضك وقالك 'انا اختارت الملكه لقلبي مش واحده رخيصه'.... انت مستوعبه انو قالهالك كدا ونت لسه متمسكه بيه... انت مجنونه وضيعتي كرامتك"
سلوي بتملك:"لازم يكون ملكي وهو مسيره كدا كدا هيجيلي زاحف"
لتضرب مروه الطاوله بغضب شديد وتسحب حقيبتها وتخرج ضاربتا الباب خلفها لاعنه سلوى•••◇♕◇•••
أنت تقرأ
خاصتي♡(نوفيلا)®
Short Storyقصه قصيره..تعالو لترو♡ فصل في حياه زوجين ❤ جميع الحقوق تعود ليⓒ احظو بيوم جميل كجمال روحكم♡ كتبت يوم 15/6/2018(اول ايام العيد) تمت الساعه 00:34 يوم 16/6/2018 نشرت 16/6/18 الساعه 15:19