Ferris Wheel
Mereka berdua senyap mengamati pemandangan dari atas bandar Seoul. Aera mengalihkan pandangannya pada Jimin yg duduk didepannya.
"Kenapa.."
Pandangan Jimin beralih pada Aera.
"...kata nie pertemuan terakhir kita..??"
Jimin diam dan masih merenung Aera lama. Aera terleka seketika dengan pandangan Jimin. Jimin bangun berjalan kearah Aera. Dia duduk disebelah Aera dan masih memandang Aera.
Jimin mendekatkan mukanya pada Aera dengan perlahan mencium bibir Aera. Aera hanya membatu membiarkan Jimin menciumnya.
"Ary nie.."
"...kau nampak lawa..lawa dari sebelum ni.."
Jimin mengusap kedua pipi Aera lembut dengan tangannya. Matanya bermain dengan anak mata Aera.
"Kenapa..kau makin kurus..mm??"
"Yoongi hyung tak bagi kau makan ehh??"
Aera menggelengkan kepala nya. Air mata yg ditahannya dari keluar akhirnya keluar perlahan jatuh kedua pipinya. Jimin menyeka air mata Aera.
"Hei..jangan lah nangis..aq kan ada sekarang?"
Jimin tersenyum nakal pada Aera. Aera menggelengkan kepalanya dan tertunduk. Air matanya masih mengalir dibiarkan membasahi blausnya.
"Hei..pandang aq Aera...look at me now."
Jimin mendongakkan wajah Aera supaya memandang nya.
"Aq...dah tak tahu nak guna panggilan apa untuk aq panggil kau dan kau panggil aq.."
"...aq pon tak tahu kenapa tiap kali sebelum tido...aq masih lagi fikirkan pasal kau..."
"...tiap kali aq sakitkan hati kau...hati aq turut rasa sakit.."
"..tiap kali aq cuba fokus.. wajah kau datang dalam fikiran aq..suara kau..gelak tawa kau..senyuman kau..muka kau time marah n majuk ngan aq..muka annoying...buatkan aq jadi gila Aera.."
Jimin menundukkan kepalanya seketika kemudian memandang Aera kembali. Matanya berair dan merah.
"Aq cuba..."
"...aq cuba untuk lupakan kau Aera...buat perkara yg sama apa yg aq kata dulu kau.."
"..tapi makin hari aq cuba lupakan kau..makin kuat hati aq memberontak nak jumpa ngan kau.."
"...baru aq sedar yg aq tak kuat bila tiada kau..tak bersedia nak lepas kan kau kat orang lain..tak mampu nak berjauhan ngan kau.."
"...aq perlukan kau Aera...sangat2 perlu"
Aera memeluk Jimin yg sedang menangis. Dia mengusap badan belakang Jimin dengan lembut.
"Janji ngan Aera jangan tinggalkan Aera sengsorang lagi lepas ni?"
"Aera"
"Tolong janji ngan Aera!"
Jimin tersenyum dan turut membalas pelukan Aera.
"Nae..yaksokhaeyo"
Pelukan mereka terlerai. Tangan Jimin melingkari pinggang Aera. Aera menyeka air mata Jimin. Jimin memdekatkan muka mereka dan menutup mata. Aera turut menutup mata.
"Saranghae"
"Nado saranghae"
Mereka bercium buat kali kedua.
■
■
■Jimin membuka pintu kereta untuk Aera keluar. Mereka berjalan bersama-sama menuju ke pagar rumah. Jimin memegang kedua tangan Aera dan tersenyum.
"Aera..Teruskan macam ni..senyum..ketawa..bahagia..Jimin suka..Aera nampak lagi cantik kalau ketawa"
Jimin memeluk Aera. Aera membalas pelukan Jimin dan mendongak memandangnya. Jimin turut memandang Aera. Aera tersengih membuatkan Jimin turut tersengih.
"Wae?"
"Seunmul"
(Hadiah)Aera meninggikan dirinya memandangkan dia pendek dari Jimin -,- dan mencium bibir Jimin lama. Jimin terkejut dengan tindakan Aera yg tiba-tiba kemudian dia turut membalas ciuman itu.
"Goodluck jadi doctor sayang"
YOU ARE READING
✔ STOP!! » 박지민
FanficPlease stop everything. I'm tired. status:complete (20/05/18) ended:19.06.18