part 9

209 16 0
                                    

SUAMI AKU DRAMPAS

WRITER / STORY : SHILA EIONA DP
WATTPAD : SHILAeiona_Dp
COVER BY : WRITER MIRAK TIRAK

PART 9

dengan malas nya saya pergi juga mandi , saya malu keluarga pun malu kalau saya buat hal , saya berabis fikir perasaan diorang tapi perasaan saya diorang buang2 macam tu saja ba , ndak pa la ...!

Siap mandi semua , saya sarung tu pakain saya . Kadang saya terfikir juga apaka saya ni d jual , atau ...saya ni bukan anak kandung si bapa .. kenapa di angap saya ni macam kala2 tu anak tiri ba .. atau pasal duit ..

Tok ... tok ...tok ...

Umm siapa lagi ni , suda la stress kepala sana juga mahu meyibuk .. saya buka pintu sudah si abang berdiri diri sana depan pintu bilik saya ..kenapa lagi ni manusia ni ..

Saya -" kenapa lagi "

Abang -" diorang suda sampaii , turun la "

Lembut juga tu suara takut saya lari ka depan tu bakal2 saya nanti ,

Saya -" ba kenapala kalau diorang sudah sampai pandai la saya turun sendiri tu .. "

Abang -" ba jangan lama2 kio "

Saya tutup balik tu pintu bilik saya , amaaa apa patut sya buat ...ada sudah diorang .takan saya senyum2 saja ni depan  diorang seola olah saya terima tu lamaran diorang .. ouhh saya ada idea !!
Bagus saya jumpa tu lelaki bersemuka terus manatahu dia pun tidak mahu d kasih jodoh kan , pandai karen .. jum , cepat2 saya kasih makeup muka saya .. bedak dengan lipstik saja yang saya letak , terus saya turun ..

Masa turun tu .. berdebar juga la .. diorang d ruang tamu duduk2 sudah , satu2 saya silik tu orang2 yang duduk .. semua tengok tempat saya lagi tu ,
Ada auntt2 seusia si mama kali tu kurang pasti , dia tengok saya arhh macam mahu makan orang .. siapa ka dia ni ..adaka dia mentua saya ...amaaa mataii la ...macam tidak mahu melangka pula ni kaki saya ni .. aduii karen kenapa ka ni kaki ni tidak mahu begerak ..

Mama -" aik nak .. buat apa lagi berdiri di sana mari la sini duduk "

Saya paksa juga diri saya mahu jalan dekat sama diorng si mama ..kana perhati ba setiap perlakuan saya ni astaga ni orang arhh , macam saya pula yang kekok ba kana tengok2 tu macam abaikn saja la ,
Saya duduk d sebelah si abang ,

Aki2 -" ba kalau tiada sudah orang mahu d tunggu , kita kasih mula saja la .. begini ni mandak kami datang sini untuk melamar kamu dengan cara baik la ba kan... sebap kamu pun tahu sudah juga tujuan kami datang sini , kami mahu lamar ko dengan ni anak dia "

Tu aki2 tunjuk perempuan yang tengok2 saya tadi tu .yg d sebelah uncle2 saya rasa ni husband dia kali , senyum saja dia .tpi tu lelaki d mana .tercari2 juga la .hahaha pedahal mahu menengok saja ba manatahu tidak ngam d hati saya ba .. saya silik2 saja diorang si bapa senyum saja dari tadi ba ..happy la tu sudah terlaksana tu niat diorang . 

Ada la beberapa jam perbincangan pasal tu perkawinan kmi ..si bapa mahu kasih cepat kunun ni perkawinan kami sama tu lelaki ..jadi terus tunang kawin kalau orang fikir macam tiada kesabaran pula tu begitu pedahal memang tu orang tua mahu macam tu ..semua happy kecuali saya dan tu aunty2 ..tidak tahu mama dia ka siapa ..tunggu dan lihat saja laini .. nanti dapat lagi mentua yang jahat mataii la saya ..


Sebelum perkawinan saya , saya tidak d kasih keluar dari rumah terpaksa la juga macam orng buduh2 sana dalam bilik , syukur la masa kawin tu kana suru juha buat sini rumah bersanding saya tidak mahu tempat tu lelaki ba sudah la jau ..silap ari bulan kana suru nanti tidur sana rumah tu lelaki saya tidak mahu .. walaupun saya masih marah sama diornag si bapa dan tidak mahu tinggal sini ruma ..tapi masih juga waras ni berfikir yang bukan2 nanti kalau saya d sana ...

SUAMI Aku Drampas Where stories live. Discover now