Schrijfwedstrijd: Disney (gebaseerd op Beauty and the Beast)

13 1 0
                                    

Ga er vanuit dat iedereen het verhaal van belle en het beest wel kent. Bij deze zal deze scene tijdens het lied "Gaston" plaatsvinden.


Terwijl de mannen voluit aan het zingen waren, loopt het beest stiekem door het dorp. Hij heeft een grote cape om, zodat hij niet direct op zal vallen. Hij hoort de mannen zingen, en kijkt door het raam naar binnen. Er zijn veel mensen aanwezig die allemaal focussen op Gaston. Alleen het beest legt op iemand anders de focus. Wie is de kleine man naast de beruchte Gaston? 

Het beest blijft kijken, met name naar de kleine man. Het beest valt hem op dat de kleine man goed kan zingen, en dat ook met liefde doet. Ook heeft hij een lieve glimlach. Jammer genoeg toont hij het niet vaak, gezien hij heel graag probeert Gaston tevreden te stellen. Het beest schrikt ervan, hoe makkelijk Gaston dat laat gebeuren, zonder de kleine man een blik waardig te gunnen. 

Maar ja, hoe kan het beest ooit in contact komen met een mens? Hij heeft het in het begin nog wel geprobeerd, maar iedereen rent direct voor hem weg of valt flauw. En als deze man de hele tijd bij Gaston in de buurt is, zal het beest doodgeschoten worden door die Gaston en als tentoonstelling aan de muur belanden. Het is ook niet dat als Gaston er niet was het wel zou lukken. Echt, als het beest nu gewoon aardig was geweest tegen die heks die de vloek heeft gemaakt, was hij nu niet in deze situatie beland. 

In zijn gedachte verzonken, let het beest niet meer op wat er binnen gebeurt. Gaston en de kleine man lopen naar buiten. Zodra het beest het door heeft, kijkt hij vlug om zich heen, en verdwijnt in de schaduw. Gaston en de kleine man lopen lachend naar buiten. Ze zijn zich niet bewust van het beest. Ze lopen praktisch langs hem heen. Pas als ze uit zicht zijn, beseft het beest dat hij zijn adem in heeft gehouden. Hij denkt nog even na over wat hij net had meegemaakt. Die man was leek toch wel erg aardig. Is dit toch een kans om gelukkig te worden? Is er een kans de vloek te verbreken?



My Graphic BookWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu