|Halmoenie?|

292 59 4
                                    

sambil mengeringkan rambut dengan tuala taehyung keluar dari bilik mandi menuju kewardrobe nya.

" Oiy Song Jihyo mana Baju aku kau taksiapkan lag-"

matanya dipejam beberapa saat , setelah beberapa saat dia baru teringat jihyo dah takda. rambutnya yang basah dia serabutkan , habis satu almari berterabur takjumpa jumpa last last taehyung turun jumpa pembantu rumahnya kak ton.

" Kakk Toon! Kakk Toonn! "

terkedek kedek pembantu rumahnya berlari menuju keruangtamu bila suara tae bergema saturumah memanggil kak ton selaku pembantu rumanya.

" Ye Tuan , adaapa yang saya boleh bantu? "

soalnya lembut . dia jarang cakap dengan tae sebab selalunya hyo yang urus segalanya termasuk breakfast taehyung sebelum keoffice.

" Dah memang kau pembantu Tugas kau membantulah tanya lagi buat apa! , Hah kau tau tak mana bajuu dalam aku? "

pembantunya mengggeleng kepala.

" taktahu tuan sebab selalunya jihyo yang uruskan segalanya cuci baju dan pakaian tuan termasuk sidai , lipat dan simpan dalam almari , tuan nak saya tolong carikan? "

ARRRGGGGGGH! taehyung merenguss geram.

" Dah takpayahh! kalau tunggu kau cari tahun depan baru aku masuk office . ada pembantu tapi tak boleh harap! "

Habis setiap almari dia bongkar , bila dah jumpa wardrobe dia dah macam tempat pakaian terpakai dijual tuu sana sini pakaian berterabur.

bila dah siap pakai baju dan seluar dia menuju kearah nektie dan dipasang dekat leher tapi tangannya terhenti melipat nektie bila dah hilang arah taktahu nak tarik yang mana , nak masukkan yang mana last last dia giveup dan lemparkan nektie ke lantai sebab?

sebab semuanya jihyo yang selalu buatkan dia terlalu bergantung dekat . jihyo . jihyo . jihyo dan jihyo bila dah takda baru nak kenang masa ada nak sangat dia pergi

dia pandang diri dia dalam cermin yang menunjukkan seluruh badan then teringat dekat hyo masa hyo pasangkan nektie.

Arggg! buat apa nak kenang yeoja tuu , dia dah berambus kan lek lah kim taehyung guman tae didalam hati . dia capai kod tuxedonya dan sedia untuk kepejabat

sampai office baru duduk seminit PAnya masuk kedalam.

" Depyo-nim? Puan nak jumpa sekarang diofficenya "

" Eomma-ga? "

PAnya mengangguk.

Taehyung berdiri sambil memandang eommanya dengan tertunduk kebawah, dia berada dioffice eommanya lepas dipanggil tadi . riak wajah eomma nya terlalu sukar ditafsir , eommanya terlalu marah bila dapat tahu apa yang dia buat depan jihyo.

" Mama kecewa dengan tae , kenapa tae jadi macam nie? . disebabkan tae hyo dah pergi dan takkan datang lagi . tae sia siakan yeoja baik macam jihyo! "

" baik apanya? mama kenal dia 100tahun ke? Maa kalau yeoja tuu ada motif lain macam mana?! kitaa taktahu kan , entah entah datang nak caras harta kita . semua perempuan same jee . kaki kikis "

PARPKKKKKKK!

" Shut your mouth! aku better takda anak daripada ada tapi takguna macam kamu . mungkin aku terlalu manjakan kamu , dan jihyo kamu taktahu siapa sebenarnya dia "

taehyung memegang sebelah pipinya yang menjadi sasaran eommanya tadi . taehyung memang anak manja takpernah dididik dengan kekasaran mybe sebab dia anak tunggal so disebabkan itu dia takpernah rasa kepahitan hidup asyik rasa manis jee last last jadi macam nie.

Tae|Tistic Where stories live. Discover now