Part 5

2.6K 8 0
                                    

"Tahniah anda berjaya ditempatkan di........ Yes I made it.. mama! ayah! I made it" Scarlett terus berlari ke arah Puan Mia dan En Jack. "Syukur, I know you deserve it. so, bila mendaftar?" En Jack yang sedang minum kopi itu memandang Scarlett. "Next month ayah. tapi tu la, I need to rent a home ayah" Scarlett menunjukkan surat tawarannya. "Its okay la, dont worry nanti ayah uruskan" En Jack mengusap lembut kepala anaknya. "Okay ayah. nanti mama dan ayah selalu la datang ke rumah k. I will miss both of you nanti" Scarlett terus memeluk ayah dan mamanya. "Manjanya Scarlett ni, macam mana lah kamu ni kalau both of us tiada. I really hope Scarlett jumpa seseorang yang boleh bahagiakan Scarlett, jaga scarlett macam kami jaga scarlett" Air mata Puan Mia suda bergenang di matanya. "Mama cakap apa ni? sampai bila bila pun scarlett akan stay dengan mama n ayah k" Scarlett terus memuncungkan mulutnya.

............

(1 month later)

Scarlett terus memandang rumah sewanya. "I gonna live in this place for 4 years! Chayoo Scarlett!" Scarlett terus mengangkat bagasinya menaiki tangga. Pn Mia dan En Jack tidak dapat menghantarnya kerana ada meeting yang ridak dapat dielakkan. "Hi, you ni penghuni baru kat kawasan ni? Banyak barang you ni" entah dari mana lelaki itu datang tiba tiba menyapa Scarlett. Omg handsomenya dia. "Ehhh hii, sorry xnampak you tadi. yup I penghuni baru kat sini. btw my name is Scarlett, and you are?" scarlett menghulurkan tangannya kepada lelaki itu dan salamnya disambut "Im William. Nice to meet you. rumah you aras berapa? i can help you angkat barang". omg nice juga dia ni bisik hati scarlett. 

.

"Thank you so much william for helping me, sorry I cannot bagi you any drinks sebab I belum beli barang dapur lagi ni" Scarlett tertunduk malu. "Takpe. I ikhlas bantu. kalau ada apa apa just call me and I will help you" Scarlett menaikkan keningnya "Call?" William terus ketawa "Ohhh. hahaa.. actually my house ni depan jer dengan rumah you. nanti apa apa ketuk jer pintu rumah I okay". william terus mengambil kunci dari poket seluarnya lalu masuk ke dalam rumahnya. scarlett hanya tersenyum mendengarnya lalu masuk ke rumahnya. "Omg I got so many things to do!" 

Demi SakuraWhere stories live. Discover now