Oldu mu ? Evet bak dedim ? Eline bana kana bakıp bayıldı? Hayda bir bu eksikti? Hacer ana gel çabuk hanımın bayıldı? Sen dikmeye devam et? Bir süre kanama varmı diye kontrol etmeliyim. Ne kadar bilmem bir süre işte?
Ah beni hasas kızım ne olacaksın böyle acaba? Ben garip garip bakarken Hacer ana enfiye kutusunu çıkarıp koklattı?
Osman abi sen komutanı yatır başka yaralı var mı? Var ama onlar bu kadar önemli değil? İt oğlu sadece komutana saldırmış? Peki Hacer teyze siz komutana söğüt kabuğu suyu içirin.
Bizde şu diğer askerlere bakalım Osman abi? İyi misin? Sende iyi değilsin? Yeni uyandım? Ondan öyle?
Kale merdivenlerinden inerken koluma yapıştı. Doğruyu söyle sahi kimsin? Bir eline bir gözüne baktım. Sana bir can borcum var ?
O halde işimiz bitince beni babama götür? Baban kim? Zindanda eşkıya başı diye tuttuğunuz gariban? Gözüme uzun uzun baktı? Hele şu askerlerin yarasına bak da öyle? Tamam deyip arkasından avluya indim.
Dört yaralı asker vardı? Birinin kolu kırıktı? Birinin kolunda uzun ama derin olmayan kılıç yarası vardı? Birininde ayağında bir ok vardı? Kırık en sona kalsın?
İlk oka baktım. Kanama yoktu? Fakat kılıç yarası kanıyordu? Kaynamış su lazım. Tamam dedi bir asker koşarak içeri girdi ? Sargı bezi ve frenk içkisi getir? Senin doktor hanım keş çıktı? Herkes hep bir ağızdan gülunce? Ben Osman abiye baktım. Kesin sesinizi ne diyorsa yapın? Askerler sustu? Efendim buyurun dedi genç çocuk. Doktorda frenk içkisi varmış?Sesiz olun yada gidin burdan?
Aferin elin çabuk? Ben doktor yamağıyım.Anladım iyi o halde yardım et? Şurda ki ipleri iğneye takıp kaynar suya at ve bana ver? Tamam efendim. Bende elimi önce sabunla sonra içkiyle yıkadım? Sonra yarayı temizledim.Adın ne yamak? Öner efendim? Ömer ismini duyunca irkildim? Senin adın ne abla ? Ayşe benim adım ver bakayım Ömer? Ömer degil Öner efendim? Çok şükür dedim içimden?
İğneyi alıp yarayı dikmeye başladım. Osman bunu nerden öğrendin diye sordu? Dedem saray hekimiymiş? Sen niye baytar oldun? Bilmem bugüne kadar hiç yaralı insan denk gelmedi? Genelde babam ilgilenir? Dikişleri bitince? Abla ağrı kesici birşeyin var mı? Sögüt kabugu çayı iç yaran çok kötü degil sana afyon ruhu olmaz? Sonra bacağına ok saplanana geçtim.
Onun için ellerimi yıkayıp . Tekrar işe koyuldum. Osman abi sıkı tut deyip dizinin kenarına saplana oku çıkarmaya çalıştım. Kemiğe ssplanmış . Osman abi sen çeksene? Tamam çekil bu hayvan tekme filan atar?
Kim sizi böyle delik deşik etti? Siz gittikten sonra bize pusu attılar? Nasıl kurtuldunuz bizim komutan eşkıya başını yaraladı? Anladım. Osman abi hafiye misin diye sorunca dikkatini dağıtıyorum? Başka şeylerle dağıt istersen? Tamam tamam deyip ayağını dikmeye devam ettim. Kırığı neden en sona bıraktın? İşin açıkçası kırıklar hakkında pek bir bilgim yok? Ne olacak elimizden geleni yapacağım.
Aslında ben biliyorum dedi Öner? Hay yaşa be bende kara kara bunu düşünuyordum. Osman abi emin misin Öner? Eminim merak etmeyin bu konuda tecrübem var dedi? O zaman sen kırığın yanına git. Zaten benim işim az kaldı. Tamam dedi. Bende dış dikişleri kapattım. Çok ağrım var hekime hanım.
Çantamın yanına gittim. Biraz daha afyon ruhuna ihtiyacım var? Merak etmeyin hekime hanım bizim doktorun odasında var? Sahi sizin doktor nerde kaldî? Osman gidin bakın nerde kaldı bizim hekim başı? Sabah üçünüzde gelin pansumanlarınız yapalım.
Tamam dedi sahi dördüncü hasta nerde onun sesi pek çıkmıyor? Onu ben hallettim attan düşmüştü? Başında şişlik vardı ? Dikkat et o hepsinde daha önemli? Pekala şişliğe kar koyun? Bu mevsimde bulmak zor? O zaman soğuk suda olur? Pekala efendim diyen asker gitti?
Kırığı olan hastanın yanına gittim. Ne yaptın Öner bende kırığı yerlestiriyordum efendim. Dedi hasta resmen böğürdü? Kontrol ettim iyi gibiydi? Oluk şeklinde ağaç kabuğu lazım siz kolunu tutun bizim şifahane olacaktı? Peki hastaları şifa haneye taşıyalım.
Sen başlarında dur? Bende komutana bakayım olur mu? Olur gibi başını salladı? Diğerleri hastaları sedyeyle taşıdı? Osman önde ben arkada yürümeye başladık?
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Kızıl Yangın
Historische RomaneEşkıyanın kızından kadıya eş olur mu? Eşkıyanın mayası suyu bulandırır mı? İyilikten maraz doğar mı? Mavi kan köylü kanıyla tutar mı? Güneşin doğmadığı geceler olur mu?