Stworzenie świata
1. Na początku stworzył Bóg niebo i ziemię. A ziemia była pustkowiem i chaosem; ciemność była nad otchłanią, a Duch Boży unosił się nad powierzchnią wód. I rzekł Bóg: Niech się stanie światłość. I stała się światłość. I widział Bóg, że światłość była dobra. Oddzielił tedy Bóg światłość od ciemności. I nazwał Bóg światłość dniem a ciemność nocą. I nastał wieczór i nastał poranek- dzień pierwszy. Potem rzekł Bóg: Niech powstanie sklepienie pośród wód i niech Oddzielić wody od wód! Uczynił wiec Bóg sklepienie i oddzielił wody pod sklepieniem od wód nad sklepieniem i tak się stało. I nazwał Bóg sklepienie niebiem. I nastał wieczór i nastał poranek- dzień drugi. Potem rzekł Bóg: Niech się zbiorą wody spod nieba na jedno miejsce i niech się ukaże suchy ląd! I tak się stało. Wtedy nazwał Bóg suchy ląd ziemia, a zbiorowisko wód nazwał morzem. I widział Bóg, że to było dobre. Potem rzekł Bóg: Niech się zieleni ziemia zieloną trawą, wydającą nasienia i drzewem owocowym, rodzących według rodzaju swego owoc; w którym jest jego nasienie na ziemi! I tak się stało. I wydała ziemia zieleń, ziele wydające nasienie według rodzajów jego i drzewo owocowe, w którym jest nasienie według rodzaju jego. I widział Bóg, że to było dobre. I nastał wieczór i nastał poranek- dzień trzeci. Potem rzekł Bóg: Niech powstaną światła na sklepienia niebios, aby oddzielały dzień od nocy i były znakami dla oznaczenia pór, dni i lat! Niech będą światłami na sklepieniu niebios, aby świecić nad ziemią. I tak się stało. I uczynił Bóg dwa wielkie światła, większe światło, aby rządziło dniem, i mniejsze światło aby rządziło nocą oraz gwiazdy. I umieścił jest Bóg na sklepieniu niebios, aby świeciły nad ziemią. I rządziły dniem i nocą oraz aby oddzielały światłość od ciemności. I widział Bóg, że to było dobre. I nastał wieczór i nastał poranek- dzień czwarty. Potem Bóg rzekł: Niech zaroją się wody mrowiem istot żywych, a ptactwo niech lata nad ziemią pod sklepieniem niebios! I stworzył Bóg wielkie potwory i wszelkie żywe, ruchliwe istoty, którymi zaroiły się wody, według ich rodzajów, nadto wszelkie ptactwo skrzydlate według rodzajów jego i widział Bóg, że to było dobre. I błogosławił im Bóg mówiąc: Rozradzajcie się i rozmnażajcie się, i napełniając wody w morzach, a ptactwo niech się rozmnaża na ziemi! I nastał wieczór i nastał poranek- dzień piąty. Potem rzekł Bóg: Niech wyda ziemia istotę żywa według rodzaju jej: bydło, płazy i dzikie zwierzęta według rodzajów ich. I tak się stało. I uczynił Bóg dzikie zwierzęta według rodzajów ich i bydło według rodzaju jego i wszelakie płazy ziemne według rodzajów ich i widział Bóg, że to było dobre. Potem rzekł Bóg: Uczynmy człowieka na obraz nasz, podobnego do nas i niech panuje nad rybami morskimi i nad ptactwem niebios i nad bydlem i nad całą ziemia i nad wszelkim plazem pelzajacym po ziemi. I stworzył Bóg człowieka na obraz swój. Na obraz Boga stworzył go. Jako mężczyznę i niewiasty stworzył ich. I błogosławił im Bóg i rzekł do nich Bóg: Rozradzajcie się i rozmnażajcie się i napełniajcie ziemię i czyńcie ja sobie poddana, planujecie nad rybami morskimi i nad ptactwem niebios i nad wszelkimi zwierzętami które się poruszają po ziemi! Potem Bóg rzekł: Oto daje wam wszelką roślinę wydającą nasienie niech będzie dla was pokarmem! Wszystkim zaś dzikim zwierzętom i wszelkiemu ptactwu niebios i wszelkim plazom na ziemi w których jest tchnienie życia daje wam pokarm wszystkie rośliny. I tak się stało. I spojrzał Bóg na wszytko, co uczynił, a bylo to bardzo dobre. I Natal wieczór i nastał poranek- dzień szósty.
CZYTASZ
Pismo Święte
SpiritualTutaj znajdzie się całe pismo święte. Będzie pisane przez jednym rozdziale na księgę. Postaram się pisać każdego dnia.