32

115 11 2
                                    


" uh? ! a-apa yang awak cuba sampaikan ni..?? "

Mata aku terus jadi segar. Terduduk terus aku tadi lepas dengar ayat dia.

Dia kata siapa aku? Aku Min Hwajin lah? Dia nak expect aku ni siapa? Alien? Kucing?

" siapa awak sebenarnya? Kita pernah kenal ke sebelum ni? "

" kita baru kenallah Jinhwan.. apa awak merepek ni? First kita jumpa masa kat dalam bus. That's all "

" kalau macam tu kenapa saya rasa dekat bila dengan awak? "

" how am I suppose to know?? "

" tell me, awak rasa benda yang sama jugak kan? "

Aku terdiam. Sejujurnya aku kata, aku pun ada perasaan yang macam tu.

Tapi aku biarkan je. Sebab aku rasa benda tu tak penting. Tak perlu nak diambil tahu pun

Argh! Pening lah!

" apa kata awak balik dulu Jinhwan? Nanti kita jumpa lagi "

" Hwajin, I need an answer.. "

" but I don't know? How can I know if I have the same feeling just like you?? "

" you.. do? "

" just go Jinhwan.. baliklah dulu.. saya pun pening dengan diri sendiri.. "

Jinhwan lambat2 mengangguk. Aku bukan halau dia. Aku just nak bersendirian. Masalah dengan Jungkook pun tak selesai, sekarang dah ada masalah lagi?

Serabutlah otak aku

Aku jalan ikut dia ke luar rumah. Setiap pergerakan dia aku perhati. Belum sempat dia berjalan pergi, aku tahan tangan kiri dia.

" sorry Jinhwan .. saya tak de niat nak halau awak "

" no, its okay. Lupakan pasal ni, awak pergilah berehat. Untuk harini, kita tak de aktiviti okay?

Dia tersenyum nipis dan menggosok perlahan kepala aku. Aku mengangguk.

" take care Jinhwan "

Jinhwan mengangguk dan perlahan lahan berjalann pergi. Aku mengeluh berat. Belum sempat aku tutup pintu, tiba² Jinhwan menjerit nama aku.

" Hwajin-sshi! "

" nae? "

" ada satu benda yang awak tak tau dari saya "

" apa dia... ? "

" saya pernah accident last year dan saya amnesia "

Mata aku membulat. Dia accident?! Kenapa dia tak bagitau aku?!

Baru je aku nak panggil dia, dia dah hilang dari pandangan aku.

Tapi ape motif dia bagitau aku yang dia accident dan amnesia??

Aku menggeleng perlahan kepala aku. Lepas tutup pintu, aku berjalan  pergi ke balcony.

Kejap!

Tak.. takkanlah dia..?!?!!

+

" Jinhwan?? "

Aku tersentak. Aku pandang eomma yang berdiri di pintu bilik aku. Senyuman nipis diberikan kepada dia.

" yes mom? "

" tak de ape. Kenapa termenung? Fikirkan siapa tu? "

Aku tersenyum kelat. fikirkan tentang diri sendiri.. fikirkan tentang semua benda yang dah pun berlaku.

" mom, can I ask you something? "

[ HIATUS ] 🌿 notice me  |  jungkook Where stories live. Discover now