•Lovas perspektiv•
Jag sitter mittemot mamma vid frukostbordet, vi har inte sagt någonting än, förrän nu då;
"Lova, ska det bli kul att åka på turné med the fooo imorgon då?" Mamma ler ett stort leende, som jag bara ville stryka över med en penna just nu.
"Vet inte" mumlar jag och tar en sista tugga på mackan jag brett med smör.
"Men vad är det lova?" Säger mamma lite irriterat och letar efter ögonkontakt.
"Det är bara att jag måste tillbringa hela sommaren med daff och dom där jävla fo, och att jag typ aldrig kommer se pappa igen, asså ah, DU ÄR EN SÅN IDIOT!" Skriker jag och springer upp för trappan och smäller igen dörren till mitt rum.
Jag la mig på mage i sängen;
Asså fan, vad det är suger! Alla planer jag hade för i sommar, vara med kompisar, festa, ja alla dom planerna kan jag ju helt klart glömma, jag sträckte mig efter min mobil som låg på nattduksbordet, låste upp den, och av en vana gick jag bara in på instagram;
"Shit" sa jag lågt;
Jag vet absolut inte varför, men helt plötsligt adel jag bara fått 100 nya följare sen jag vankade, vilket var för ungefär en och en halv timme sen.
Min dörr öppnades, där stod mamma;
"Du kanske har glömt det, men du ska på middag, med daff, katia och killarna idag" säger mamma med en irriterad ton;
"Ja, Daff kommer om en timme för att hämta dig" la hon till efter det.
"Men va? Varför?!" Säger jag lika irriterat tillbaka.
"För att du ska komma i tid kanske?!" Väser mamma i mellan tänderna.
"Well, kan du gå ut nu då? Så kan jag kanske hinna sätta på mig kläder?!"
Mamma vänder på klacken och går ut. Och som vanligt stänger hon inte dörren.
"Asså" suckar jag och reser mig för att putta till den, så att den stängs.
Det ska nästan bli skönt att åka ifrån henne i nio veckor..
Jag drar på mig ett tar på mig ett par shorts, med en matt vinröd färg med hög midja och ett vitt linne, med siffrorna 86 på. Jag granskade min kropp i spelgeln;
Där här fick duga.
Efter det, går jag in i badrummet, med snabba steg.
Tar på lite fondation, mascara, och drar med eyelinern ovanför ögonfransarna, på ögonlocket.
Jag hörde att dörrklockan plingade till;
"Lova, daff är här" Skrek mamma ifrån nedervåningen.
Jag tog snabbt min mobil, ryckte åt mig en laddare, och gick ner till mamma och daff, som stod tätt intill varandra och kramades. Dom är verkligen förälskade i varandra, det syns. Och bara för att jag inte gillar daff så himla mycket, ska jag nog inte förstöra det för dom.
"Hej lova" säger daff, och släpper kramen, men händerna är fortfarande ihopflätade.
"Hej" säger jag, och anstränger mig för att det ska låta glatt, men det är inte så jätte enkelt, eftersom jag nyss bråka med mamma.
"Ska det bli kul att träffa killarna idag då?" Säger han och flinar.
"Ja, kanske, jag vet ju typ ingenting om dom sååå.."
Säger jag samtidigt som jag drar på mig mina älskade Vans.
"Dom är jätte trevliga, lite galna kanske" skrattar daff.
"Okej" skrattar jag.
Det här kanske inte blir så dumt ändå?
YOU ARE READING
Darling, you'll be okay
FanfictionJag heter Lova, 14 bast. Mamma och pappa har precis skillt sig, och just nu är mitt liv bara skit. För mamma har nu blivit tillsammans med någon Daff, som tydligen är maneger till dom där fo, eller vad dom nu heter... Och mamma och pappa har bestämt...