Pak pak pak
Berkali-kali badan anak yang tidak bersalah itu dilibas dengan tali pinggang.
"Mama, Reen sakit" adunya dengan tangisan yang membasahi wajah yang tidak bersalah itu.
Mukanya yang putih itu hampir merah.
Pak pak pak
Wanita itu seperti telah dirasuk. Tanpa menghiraukan tangisan serta rayuan anaknya itu dia terus melibas badan anaknya.
"Mama sakit" jeritnya bersama libasan yang diterimanya.
Badannya sudah berbekas, berbirat, luka sebut sahaja semua ada.
"Mama"
Nureen terjaga. Dahinya serta mukanya dirasakan melekit.
"Reen are you okay?" soal Mikael yang terjaga akibat esakan tangisan daripada Nureen.
Suis lampu tidur ditekan.
Mikael melihat muka Nureen basah.
"Are you crying? Nightmare?" soal Mikael.
Nureen kaku buat seketika.
Masa silamnya kini menghantui tidurnya. Semua itu seperti realiti walaupun hanya sebuah mimpi buruk.
"Reen" Mikael menyentuh bahu Nureen.
"I'm scared" hanya itu sahaja yang mampu diluahkan.
Mikael meraup mukanya.
"Sokay I'm here" tuturnya lalu memeluk Nureen.
Belakang badan isterinya diusap perlahan.
"Sokay it's just a nightmare" pujuk lelaki itu.
'No it's not a nightmare. It is real. I'm suffered for years because of them'
Perlahan-lahan Nureen mula memejamkan matanya semula.
Mikael menyelimutkan Nureen yang sudah kembali terlena.
'Aku tak tahu apa yang jadi. Tapi kau yang aku nampak setakat ini bukannya Reen seorang model yang berjalan penuh keyakinan dan karisma serta elegant di atas runaway. Tapi Reen yang aku nampak sekarang seorang perempuan yang menyimpan seribu satu kesedihan serta kisah yanh tidak dapat diungkapkan serta diluahkan. Kau simpan semuanya sorang-sorang'
7:30 A.M
Pagi-pagi lagi mereka sudah meninggalkan hotel selepas bersarapan.
"Reen are you okay?" tegur Mya kerana lama diperhatikan Nureen seperti mempunyai masalah.
Makanannya ketika sarapan juga tidak disentuh. Manakala mata Nureen kelihatan sembab.
"Hah no I'm fine" kata Nureen.
Kini mereka menuju ke Galeries Royales Saint-Hubert iaitu sebuah upscale market with a glass ceiling.
Ini semua gara-gara Mya Adeliya yang masih tidak puas membeli-belah. Entahlah berapa juta pula mahu dilaburkan di sini.
Lengan Nureen ditarik dari satu kedai ke kedai yang lain.
Mikael yang melihatnya hanya mampu menggeleng kepala.
"Dah la. Patah tangan wife aku nak ganti dengan apa?" ujar Mikael lalu memisahkan sepupunya dengan isterinya.
Jari-jemari Nureen digenggam erat olehnya. Nureen yang terkejut dengan tindakan Mikael itu hanya berdiam diri.
YOU ARE READING
CHANGED✔
CasualeChanged Everything can be changed. Heart? Feeling? Fate? Past life? For 'this person' all that can be changed even if all it was a bit painful. Start:12th June 2017 End:31st July 2018 ⇨Rank⇦ 13/12/17:#51 in random 17/12/17:#37 in random 26/6/18:#30...