Part 6

1.7K 7 0
                                    

"Will, is that she?" William yang baru sahaja masuk ke dalam rumah disapa oleh abangnya. "Yup" William terus memandang abangnya yang berbaring malas di sofa. begitu la keadaan dia selepas ditinggalkan oleh Tunangnya. Kuat termenung. handphonenya tidak pernah lepas dari tangannya. katanya, takut jikalau tunangnya itu mencarinya kembali. Abangnya sangat menyayangi tunangnya namun dia ditinggalkan. Sebab itu lah dia sangat takut untuk bercinta, takut dikecewakan apatah lagi bila sudah terlanjur sayang. Perasaan manusia sukar diramal, dan dia amat takut untuk dikecewakan. William menepuk bahu abangnya "Bro, jom pegi mall. Barang groceries dah nak habis". Abangnya hanya memandang William, "No, I malas. You pegi lah. bukan jauh pun". William mengeluh "Sampai bila you nak macam ni? Jom jalan, no excuse! Later your fiance datang balik, I report semua perangai buruk you ni". "Kau rasa dia akan datang balik ke pangkuan aku ker will? I dont see any reason yang dia akan kembali if this problem tak settle! Will, why ni jadi dengan aku? I love her so much" Abangnya meraup wajahnya. Willam terus duduk disebelah abangnya "Bro, you cannot blame her. its not her fault anyway". "Yes, I know. skg ni I hanya boleh jaga dia dari jauh.. ehh, you ckp tdi nak jalan. pegi mandi, dah exercise ttu takkan terus pergi mall" sempat abangnya tersenyum menampakkan lesung pipitnya. "Okay! wait for 20mins k!". sepanjang mandi, William berfikir bahawa sudah lama dia tidak nampak abangnya tersenyum iaitu semenjak tunangnya meninggalkannya. 

Demi SakuraWhere stories live. Discover now