Ricky Wayner
Kamu mahu tahu kah kenapa sy mabuk balik tu malam? Tu semua pasal best friend sy si Maxwell putus tunang. Konon X-tunang dia cakap Max curang. Sy tidak tahu cerita sebenar tapi sy layan saja dia. Kesian juga malam tu memang dia down. Tidak sangka tinggal 3 bulan lagi majlis perkahwinan mereka akan berlangsung tapi terputus pula hubungan mereka. Bila balik rumah sy nampak Sophie di sofa. Ikutkan hati mahu saja sy bawa dia tidur sama-sama dengan sy tapi sy takut dia tidak mahu dengan sy lagi lepas ne. Sampai lah sy tidak sedar terbaring di lantai.
Itu pun Sophie yang cakap sy deman dan dia lah yang jaga sy sampai sy sembuh. Terus terang sy memang sudah ada hati dengan Sophie. Mula-mula sy cuma mahu tebus kesalahan sy tapi sy tengok cara dia merawat masa sy deman di sana sy start falling in love sama dia. Kenapa lah sy jahat betul dulu. Sy janji dengan diri sy sendiri akan siasat semula kes kematian adik sy.
Bila sudah sembuh dari deman, ada lagi masalah timbul iaitu perangai pelik sy berubah jadi mahu sentiada dekat dengan Sophie. Sy tidak tahu kenapa tapi sy betul-betul mahu setiap masa ada dekat dengan dia. Paling sengsara masa sy di office atau di luar rumah. Terbayang-bayang bau badan Sophie yang bikin ketagih. Macam drug oh atau sy kena pugai ne. Mustahil kan. Bila terhidu bau badan dia baru sy boleh rasa tenang dan senang hati.
Kalau sy di office, sy tidak pernah tumpuhkan perhatian sama kerja sy. Selalu sy panggil PA sy explain setiap document yang ada di meja sy. Kalau mahu sign, sy sign saja tanpa check lagi. Biasa sy tidak begitu ba tapi entah. Dalam fikiran sy mahu cepat balik jumpa Sophie. Kalau ada meeting diluar, sy suruh PA sy buat di office sy saja.
Kalau dirumah memang sy tidak akan lepas kan Sophie. Even dia menyapu pun sy peluk juga tu. Dia pandai sudah marah-marah sy sekarang oh. Hahaha.. Makin cute dan bulat sikit muka dia. Kalau dia marah, sy rasa macam heart broken. Kalau dulu tidak pernah ba Sophie kac tinggi suara dia. Tu yang sy terasa betul. Tidak juga sy marah balik sebaliknya sy mahu dia pujuk sy. Sy suka bila dia pujuk sy. Seperti dia sayang dengan sy ne.
Paling best waktu malam. Hahaha... Boleh tidur peluk dia lebih erat dan lama. Mula-mula dia marah sampai sy boleh ternangis nasib last-last dia tidak menghalang juga sy peluk dia. Terus terang lagi k, sy pandai terhigh bila tidur dengan Sophie tapi sy mesti kawal diri supaya Sophie tidak benci sy lagi.
Sophie memang layan perangai pelik tapi dalam masa yang sama dia juga sentiada berjaga-jaga dan pandai mahu menggelak bila kami berdua. Biasa tidak berjaya sebab mesti sy cari dia tu kecuali time dia mandi lah.
Mahu sebulan sy berperangai pelik terus menerus. Lama-lama macam ada ok sedikit sebab jangan bagitahu Sophie k. Tu baju dalam dia sy simpan di office sy. Bikin ubat rindu orang bilang. Hahaha.. Malam ne sy mahu bermanja lagi sama Sophie tapi kawan sy Max dia call cakap mahu dinner di rumah sy. Tu orang kan kacau daun oh.
"Lama sudah kita tidak hangout di rumah ko kan Wayn."
"So.. Apa lah point ko?"
"Ko ne kan. Mesti lah mahu hangout di rumah ko.'
"Tidak boleh!!"
"Why?"
"Bahaya ko datang rumah sy sebab ko tu single sudah kan."
Max ketawa kan sy dalam phone. Geli hati dia kali dengan ayat sy tadi.
"Bro.. Ko pun single juga ba. Ko takut kah sy bertukar jadi Gay. Hahaha.."
"Kepala otak ko sana. Kesimpulannya ko tidak boleh datang rumah sy. Bagus ko cari amoi lah baru balik kac kawan ko."
"Ya.. Ya.. Begitu lah ko layan best friend ko yang malang ne."
YOU ARE READING
Hardest Time.. Completed.. 😊
RomanceDendam boleh membuatkan diri seseorang berubah. Kekadang menyebabkan orang tidak bersalah turut menerima kesan sampingan. Begitu lah yang terjadi kepada Sophie Yana. Peristiwa hitam yang terjadi telah mengubah hidupnya 100%. Dia cuma berusia 16 tah...