20 augustus

14 2 0
                                    

"Vandaag is de eerste dag van school": zegt Kim tegen Caro. Caro en Kim wonen naast elkaar en zitten in de zelfde klas, H3c. Ze fietsen elke dag met elkaar mee. Als ze op school zijn en meneer Wiegenbos, ook wel Jan, de congiere komt naar ze toe gelopen en vraagt: "Willen jullie mij even helpen een paar dozen tillen, ik ben door mijn rug gegaan van het weekend?" Kim en Caro pakken de dozen en lopen samen met Jan naar binnen.

Een paar minuten later komt Eman samen met Dylan aanlopen. Ze zitten tegen elkaar op te scheppen over hun vakantie. Ze lopen de school in en komen er achter dat ze bij Caro en Kim in de klas zitten. En ik, ik zit ook bij hun in de klas. Ik ben Kiki.

Ik loop naar Jan toe en vraag of hij weet waar lokaal b17 is. Ik ben al veel te laat en de les is al begonnen. Jan zegt tegen mij: "Ik zal even met je meelopen, jij bent nieuw hier toch". Ik knikte en we liepen verder. Hij vertelde me dat ik in een klas zat waarvan iedereen elkaar al kende, omdat ze al twee jaar bij elkaar in de klas zaten.

Ik klop op de deur en ik hoor een stem die zegt kom maar binnen. Het is mevrouw Wit. Ik kom binnen en ik zie 13 gezichten mijn kant op kijken. Ik raak in paniek en loop naar mevrouw Wit toe en zeg: "Sorry dat ik zo laat ben ik wist niet in welk lokaal ik moest zijn." Ze begrijpt het en vertelde mij dat ze net had verteld dat er een nieuwe meisje in de klas zou komen. Mevrouw Wit: "Dit is Kiki en ze komt bij ons in de klas. Vertel eens wat over je zelf." Met al mijn moed, die all door de grond is gezakt, vertel ik:"Hallo, ik ben dus het nieuwe meisje wat bij jullie in de klas komt en ik heet Kiki, ben 15 jaar oud en mijn hobby's zijn volleybal en voetbal." Ik krijg een applaus en mevrouw Wit kijkt door de klas en vraagt aan de kinderen waar ik zal gaan zitten en er steekt iemand zijn hand om. Ik ga naast hem zitten en hij zegt: "Hoi, ik ben Eman". Achter me zitten Dylan en Jip, die zich ook voorstelde net al Caro en Kim die voor ons zitten. "Zullen we vandaag dan maar even een klets uurtje doen zodat jullie Kiki kunnen leren kennen.";zegt mevrouw Wit.

We kletsen het hele uur en ik heb al gehoord dat Caro en Dylan wat hebben, dat Jip soms een epilepsie-aanval heeft en dat Kim heel slim is en dat Eman filmpjes maakt voor VLAM. Ik heb hem hulp aan geboden, hij zei dat hij het wel leuk zou vinden als ik zou mee helpen. Ook al heb ik nul ervaring als vlogger of als filmpjes maker, maar hij heeft gezegd dat hij me ging helpen. Ik heb nog niet echt met de andere leerlingen gepraat, maar dat komt nog wel. Ik heb wel een namenlijst gekregen met de namen: Caro, Kim, Dylan, Eman, Jip, Lef, Maud, Rami, Rosanne, Sam, Tim, Emma,Tess en Nora.

Het uur is voor bij en ik hoorde van Eman dat we een tussen uur hadden. De bel gaat en ik vraag aan Eman of hij weet waar de balie van Jan is. Hij zegt: "Ik loop wel ff mee, dan laat ik je meteen het hele gebouw zien." We lopen samen naar Jan en ik zeg tegen Jan dat ik mijn boeken moest ophalen van meneer De jong. jan geeft mij de boeken en opdat moment komt meneer De jong aangelopen. Hij vraagt of ik het naar mijn zin heb en ik knik ja. Hij vroeg ook aan Eman of hij mijn buddy wou zijn voor de komende maanden en daarop zei hij heel snel ja. Wat ik wel fijn vond want ik vertrouwde hem wel. Jan gaf mij mijn nieuwe kluissleutel en Eman liet mij zien waar het is. Hij liet ook zien waar zijn kluisje was en toevallig was die precies naast die van mij. Eman vertelde dat we zo een uur Drama hadden en daarna een half uur pauze. En hij vroeg of ik wat met hem wilde gaan drinken en daarop zei ik ja.

De bel ging en we gingen samen naar de les toe. Bij Drama gaat het er ook aan toe als een drama iedereen doet maar wat en hij geeft je gewoon een acht. Dus ik ging samen met het groepje van Caro, Kim Dylan, Jip en Eman praten over van alles en nog wat. We hadden een plan gemaakt om op vrijdag een feest te organiseren bij mij thuis. Iedereen zou wat regelen. Dylan en Jip de drankje, Caro de hapjes samen met kim, Eman de muziek en ik de versiering. Ik heb nu al zin in vrijdag.

De bel gaat weer en we lopen de les uit. Eman neemt me mee naar een plek die hij heeft gekregen van meneer De jong. Het is een super leuk hokje met een bank een tv en een klein keukentje, maar hij zei dat hij wat wil veranderen aan het interieur. Ik bood aan daarmee te helpen. Om te vieren dat we samen de filmpjes gingen maken dronken we appelsap op de bank terwijl we tv keken. We hadden veel lol. Bijna te veel voor iemand die je pas 1 dag kent,, maar het was zo. Ik voelde me veilig bij hem.

De bel ging weer en de volgende twee uur hadden we geschiedenis van meneer de Vos. Daarna waren we uit en ging ik naar huis om huiswerk te maken.

Toen ik thuis kwam zag ik mijn vader met mijn moeder skypen, ze hadden veel ruzie, daardoor zijn mijn vader en ik ook verhuist, omdat mijn ouders gaan scheiden, maar dat hoeft de komende tijd nog even niemand te weten.

Mijn LevenWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu