21 augustus

5 0 0
                                    

De ruzie tussen mijn ouders werd groter en groter dat ze niet eens door hadden dat ik naast ze stond. Ik ben naar bed gegaan, en gaan huilen. Toen ik de volgende ochtend opstond voelde ik me ziek, maar ik ben naar school gegaan omdat ik wist waarvan het kwam.

Ik was te vroeg op school. Ik ben bij Jan gaan vragen of ik ergens mee kan helpen. Hij vertelde dat dat niet hoefde dus ik ging naar de VLAM room, zo noemt Eman het. Ik had gehoord van Eman dat hij de sleutel altijd onder de mat verstopte. En dat was zo. Ik ben naar binnen gegaan en heb een blaadje gepakt van het bureau en ben gaan tekenen voor het nieuwe interieur. Een paar minuten later, nog steeds 30 minuten voor de les, kwam Eman binnen en hij vroeg wat ik hier deed. Ik zei dat ik hier speciaal voor hem was, hij moest blozen. Daarna zei ik dat het een grapje was en liet mijn idee zien van het interieur. Hij vond het mooi en het leek hem een goed idee om morgenochtend te verven. Ik sloot me er bij aan en Eman sleurde me op de bank en zei: "Oke, wat is er ik zie dat je gestrest bent". Ik zei: "Er is niks, ben alleen een beetje gespannen voor mijn eerste week." "Oke , maar als er iets is kan je altijd bij me terecht"; Zei hij. Ik gaf hem een knuffel en bedankte hem.

Ik hoorde de bel gaan en zei:"Laten we gaan naar Engels." Toen we bij het lokaal stonden kregen we te horen dat de les uitvalt. Eman hoorde je niet klagen en stelde voor om naar de winkel te gaan om verf te kopen. Ik zei: "Ja." En opdat moment komt Tim naar me toe lopen en vraagt of ik vanmiddag te doen heb en ik zeg dat ik Eman help met de VLAM room. Toen liep hij weg. 

Als Eman en ik samen in de winkel staan leg ik hem uit wat er gebeurde met Tim, en dat ik hem heel lelijk vond. Eman leek jaloers en toen ik er naar vroeg of die jaloers was reageerde hij van neeehh joh ik nooit. Ik moest lachen. Toen we de juiste verf hadden fietsten we terug naar school. Het tweede uur hebben we altijd tussen uur dus we zijn meteen gaan beginnen met verven, we hadden Jan gevraagd om verfschorten. We begonnen en er was al een muur klaar, maar toen ging de bel en kwamen we met verfschort en al de klas binnen daar was meneer van Klok niet zo blij mee, maar ik ging er tegen in dat we ons mochten kleden zoals we dat wilden. En toen zei hij dat dat wel klopte en dat het hem spijtte. 

De bel ging en Eman en ik gingen samen naar de VLAM room en we kleden ons om, we gingen pauze houden in de kantine waar ook Caro, Kim en Dylan zaten. Ze vroegen of ik vanmiddag kon komen chillen, daarop zou ik natuurlijk ja. We zouden afspreken bij een strandje, maar ik wist niet waar het was dus ik reed met Caro en Kim mee. Dylan zou later komen in verband met een uurtje dat hij moest werken in de winkel van zijn vader. Zijn vader heeft een bakkerij en Dylan beloofde om broodjes mee te nemen. Wij zouden dan de drankjes doen.

De school was afgelopen en we zouden om 14.00 verzamelen bij school om naar het strandje te gaan. Ik was te laat, omdat ik 4 stoplichten tegen had. Toen we naar het strandje toe fietsten, moesten we heel hard lachen om een grap van Kim. Toen we aankwamen was Dylan er al met allemaal lekkere broodjes als of hij de hele bakkerij had leeg gehaald. We gingen zitten en we kletsen over van alles. Ik wist dat Dylan en Caro een relatie hadden, wat best serieus was, maar van Kim nog niet dus ik vroeg het en ze vertelde me dat ze vorig jaar nog een vriendje had maar dat dat alweer uit is. Toen vroeg ze of ik er al een had en toen zei ik nee. "En wil je er een?";vroeg Caro. Ik zei: "Als het op mijn pad komt dan is het zo en zo niet dan niet." Toen belde mijn vader dan ik naar huis moest komen. Ik zei het tegen me nieuwe vrienden en fietste weg.

Ik kwam thuis en ik zag naast mijn vader een vrouw zitten en het was geen familie. Ze stelde zich voor en ik deed hetzelfde. Mijn vader zei dat ze een tijdje bij ons gaat wonen. ik werd boos "Hoe kan je mama nu al vergeten zijn?"Mijn vader kon er geen antwoord opgeven. Ik ging naar mijn kamer om mijn huiswerk te maken en te leren. Meneer De jong had mij nog een mail gestuurd of alles goed ging op school. Ik beantwoorden hem met: 

Hai meneer De jong,

Ja het gaat heel goed, ik heb een fijne klas en een fijne buddy. Ik heb ook al veel vrienden gemaakt. Sommige docenten hebben moeite met mijn naam. Ik vind het heel fijn op de Roos.

Groetjes, Kiki 

Ik kreeg een mail terug met:

Hallo Kiki,

Wat fijn dat je het fijn vind op school, leuk dat je al veel vrienden heb gemaakt. Als er iets is hoor ik dat graag van je.

Vriendelijke groeten meneer De jong.

Ik was blij dat hij me mailde zo kon ik even niet denken aan wat er net beneden gebeurde. Een paar minuten later ga ik toch naar beneden om te zeggen dat ze vrijdag vanaf 17.00 uit eten moeten gaan en een hotelkamer moeten huren, om zich lekker te ontspannen. Ze bedankten me en zeiden dat ze het zullen gaan doen. Daarna ga ik naar bed gegaan.

Mijn LevenWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu