~Emils perspektiv~
Jag sneglar mot mobilen, 04.45 snart dags att gå upp Vafan. Jag gick alltså å la mig vid 10? Och sedan dess har jag legat vaken helt utan anledning, eller ja något ät de såklart som håller mig vaken. Bara de att jag inte riktigt listat ut vad det är än.
Men det har jag gott om tid på mig att lista ut under skoldagen, vanliga lektionerna börjar igen idag. Vilket innebär Att jag kan sova mig egendom hälften av de, snacka om skönt.I trappuppgången stöder jag på en ganska glad Maria som kollar på mig med bekymrade ögon.
"Gud mår du bra? Är du sjuk?" Frågar hon omtänksamt och kollar mot mig.
"Nej? Jag har inte sovit så mycket idag bara" svarar jag enkelt.
"Säkert? Du ser helt förstörd ut asså!"
"Ska jag ta det som en komplimang tänkte du eller?" Frågar jag henne ä skrattar lätt.
"Men asså du fattar vad jag menar! Du är lika snygg som vanligt men det ser ändå lite ut som att du varit hög hela natten eller gråtit hela natten, kanske båda två"
"Tror du jag knarkar eller? Men oavsett så måste vi gå om vi ska hinna i tid nuu" svarar jag.
"Svårt å veta asså! Du är ju ändå lite badboy, inte helt omöjligt att du testat det någon gång iaf"
"Du borde använda din hjärna mer i skolan vettja!" Svarar jag bara och ger henne en utmanande blick.
"Du är ju sjuk i huvudet asså, röka, snusa, supa i all rätt men knark är fan bara sjukt. Hoppas för din skulle att de va en engångs företeelse"
"Såklart, vad tror du om mig? Att jag är nån jävla badboy som knarkar å knullar prostituerade varje kväll?" Säger jag med en skämtsam röst.
"Hade det inte varit för att du bor i leksand där de fan inte kan va nå vidare utbud på real hoes så hade de inte varit omöjligt asså. Dock tror jag mer på att du är en mjukis asså"
"Vi säger så, Vi säger så. Men kan säga att bevisligen är mer bad än du tror isf, dock inga hoes för min del Hahah" säger jag innan jag drar upp porten till skolan och vi båda går in.
Vi säger hejdå innan vi skiljs åt för att gå till våra respektive skåp.
•••
Som väntat gå skoldagen snabbt och innan jag vet ordet av står jag vid Marias skåp och väntar på att hon ska sluta.
"Du ser inte lika pigg ut som du gjorde i morse Hahah" säger jag när hon kommer gåendes med tunga steg mot mig.
"Käften" säger hon bara och drar ut sin jacka från skåpet innan hon går mot utgången.
"Värst va du va sur nu dååå" säger jag och låter överdrivet glad bara för att retas.
"Asså matte är så hämskt, okej alla lektioner tar kol på mig men Matte är fan värst."
"Men liva upp dig nu sunshine, vi ska väll still på matchen i kväll?" Säger jag fast jag redan vet svaret.
"Är du dum? Asså på riktigt dum i huvudet eller? Tror du att jag ska missa en Leksands match pga av att matten fått mig helt slut? Aldrig i hela helvetet asså! Vi ska dit om jag så får släpa dit dig, klacken som gäller ikväll vettu!!!" Säger hon och blev plötsligt mycket gladare.
Jag kollar på henne och bara skrattar medans jag vant öppnar porten och håller upp dörren för Emma innan jag stänger den bakom oss och vi hår upp för trapporna.
ВЫ ЧИТАЕТЕ
Lantis girl
Любовные романыDalkullan Maria bor i en liten by utanför Orsa i dalarna. Skattungbyn som byn heter har mindre än 500 invånare, pga av det finns Det ingen gymnasieskola i byn. Så när Maria ska börja i första ring, blir hon tvungen att flytta till leksand(ca en tim...